Szanowny Użytkowniku, korzystanie z naszego serwisu oznacza potwierdzenie zapoznania się i akceptację przez Ciebie wszystkich postanowień Regulaminu Ogólnego dla Użytkowników Platformy Building Companion, który znajdziesz poniżej
Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin Ogólny określa zasady korzystania z platformy
internetowej Building Companion przez wszystkich użytkowników
korzystających z platformy. Regulamin Ogólny określa w szczególności
rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia
usług drogą elektroniczną, warunki zawierania i rozwiązywania umów
o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania
reklamacyjnego.2. Platforma internetowa Building Companion prowadzona jest przez Xella
Polska Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Komitetu Obrony Robotników 48
w Warszawie (02-146), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod
numerem KRS: 0000303162, posiadającą NIP: 5252422430 oraz numer
REGON: 141349443, o kapitale zakładowym wynoszącym 358 288 000,00 zł.;
adres e-mail: support@building-companion.pl, nr tel. 22 57 32 013;
3. Nazwa Platformy, jej funkcjonalności, wygląd, elementy grafiki, znaki
towarowe, oprogramowanie oraz bazy danych podlegają ochronie prawnej.
Definicje
Użyte w Regulaminie Ogólnym pojęcia posiadają następujące znaczenie:
1. Aplikacja Mobilna – oprogramowanie na urządzenie przenośne oferowane
pod nazwą Building Companion, umożliwiające korzystanie z Platformy, do
pobrania w formie aplikacji dostępnej w Google Play Store, Apple App Store
lub innych sklepach internetowych z aplikacjami;
2. BC_linki – funkcjonalność Platformy polegająca na informowaniu
Użytkownika o promocjach Partnerów Xella, która może zawierać odnośniki
do stron internetowych podmiotów trzecich;
3. Building Companion lub Platforma – wielofunkcyjna platforma internetowa
prowadzona przez Xella, dostępna pod adresami
https://www.building-companion.pl i www.buildingcompanion.pl;
4. Ebook – Usługa Dodatkowa polegająca na przesłaniu Użytkownikowi lub
umożliwieniu Użytkownikowi pobrania publikacji w formie pliku
elektronicznego;
5. Konto – wydzielona dla Użytkownika część Platformy, dostępna po
Rejestracji, obejmująca informacje o Użytkowniku, zamieszczanych przez
niego Treściach oraz o innych jego działaniach podejmowanych na Platformie;
6. Kupon – alfanumeryczna forma przyznanego Użytkownikowi uprawnienia do
skorzystania z wybranej Oferty Xella lub Partnerów Xella, w postaci kodu
umożliwiającego skorzystanie z określonej Oferty;
7. Newsletter – Usługa Dodatkowa polegająca na wysyłce wiadomości na adres
email Użytkownika, zawierających informacje dotyczące Platformy, Usług,
Usługodawcy lub Partnerów;
8. Oferta – informacja o Usługach dostępnych dla Użytkowników na Platformie.
Oferta nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
9. Pakiet Informacyjny – forma przyznanego Użytkownikowi uprawnienia do
uzyskania szczegółowych informacji na temat określonej Oferty
i otrzymywania dodatkowych informacji związanych z Ofertą lub
otrzymywania informacji o innych Ofertach;
10. Panel – wydzielona część Platformy, w której Użytkownik może uzyskać
informacje związane z Kontem oraz dokonywać działań związanychz Kontem, w szczególności zapoznać się z przetwarzanymi w ramach Konta
danymi osobowymi, dokonać ich zmiany lub usunięcia;
11. Partner Building Companion lub Partner – podmiot profesjonalny z branży
budowlanej lub związany z produktami i usługami dla domu, w tym producent
lub dystrybutor materiałów budowlanych, który w charakterze zawodowym
przekazuje Xella do zamieszczenia na Platformie materiały dotyczące
wytwarzanych lub sprzedawanych przez siebie produktów bądź świadczonych
usług oraz informacje dotyczące ofert promocyjnych związanych z tymi
produktami lub usługami;
12. Portale Społecznościowe - powiązane z Platformą portale społecznościowe:
Facebook (https://www.facebook.com/BuildingCompanion/)
oraz Instagram (https://www.instagram.com/building_companion/);
13. Profesjonalista – podmiot, który w ramach prowadzonej działalności
gospodarczej, w charakterze zawodowym, świadczy usługi w zakresie
budownictwa lub związane z budową i utrzymaniem domów, w szczególności
firma wykonawcza, architekt, firma handlowa, kierownik budowy, geodeta,
prezentujący na Platformie zakres oferowanych przez siebie usług lub korzyści
wynikające z wybrania jego oferty;
14. Regulamin Ogólny lub Regulamin Platformy – niniejszy Regulamin Ogólny
dla Użytkowników Platformy Building Companion;
15. Regulamin dla Klientów Indywidualnych – regulamin korzystania
z Platformy skierowany do Użytkowników indywidualnych, którzy założą
Konto na Platformie, obejmujący szczegółowe zasady korzystania z Platformy
po zarejestrowaniu Konta lub zalogowaniu się na Konto;
16. Regulamin dla Profesjonalistów – regulamin korzystania z Platformy
skierowany do Profesjonalistów lub osób reprezentujących takie podmioty,
którzy założą Konto na Platformie, obejmujący szczegółowe zasady
korzystania z Platformy po zarejestrowaniu Konta lub zalogowaniu się na
Konto;
17. Regulaminy Usług Dodatkowych – Regulaminy określające zasady
korzystania przez Użytkowników z poszczególnych Usług Dodatkowych, o ile
warunki świadczenia takich usług nie zostały określone w niniejszym
Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów Indywidualnych lub
Regulaminie dla Profesjonalistów;
18. Rejestracja – założenie Konta na Platformie;
19. Treści – materiały zamieszczane przez Użytkowników lub Profesjonalistów na
Platformie, w szczególności wpisy, komentarze, zdjęcia, grafiki, inne materiały
tekstowe lub audiowizualne;
20. Usługi – łącznie Usługi Podstawowe i Usługi Dodatkowe;
21. Usługi Podstawowe - usługi świadczone przez Xella na rzecz Użytkowników
drogą elektroniczną w ramach Platformy w zakresie określonym
w Regulaminie Ogólnym, obejmujące podstawowe funkcjonalności na
Platformie określone w § 5 Regulaminu Ogólnego;
22. Usługi Dodatkowe - wyodrębnione usługi dodatkowe świadczone przez Xella
na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w ramach Platformy oferowane
Użytkownikom na podstawie niniejszego Regulaminu Ogólnego, Regulaminu
dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów lubRegulaminów Usług Dodatkowych, obejmujące dodatkowe funkcjonalności na
Platformie, wykraczające poza zakres Usług Podstawowych;
23. Usługodawca lub Xella – Xella Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Komitetu
Obrony Robotników 48 w Warszawie (02-146), wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000303162, posiadająca
NIP: 5252422430 oraz numer REGON: 141349443;
24. Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność
do czynności prawnych, która w jakikolwiek sposób korzysta z Platformy oraz
Usług dostępnych na Platformie;
Podstawowe zasady korzystania z Platformy
Usługodawca świadczy Usługi na rzecz Użytkowników w zakresie i na
warunkach określonych w Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów
Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów i Regulaminach Usług
Dodatkowych.
2. Korzystanie z Usług uzależnione jest od akceptacji przez Użytkownika
postanowień Regulaminu Ogólnego oraz – w zależności od typu wybranej
Usługi – Regulaminu dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla
Profesjonalistów, Regulaminów Usług Dodatkowych oraz innych warunków
świadczenia Usług.
3. Wypełniając dostępne w Platformie formularze, w szczególności podczas
Rejestracji lub korzystania z Usług, Użytkownik ma obowiązek podać
prawdziwe dane. Usługodawca zastrzega sobie prawo ich weryfikacji oraz
odmowy świadczenia Usług w przypadku podania fałszywych danych przez
Użytkownika.
4. Korzystanie z wybranych Usług może wiązać się z koniecznością utworzenia
Konta w ramach Platformy.
5. Użytkownik może utworzyć tylko jedno Konto. Konto można utworzyć
wyłącznie osobiście. Zabronione jest tworzenie Konta dla innego podmiotu
z zastrzeżeniem przypadku, gdy Konto jest zakładane przez osobę
upoważnioną do reprezentowania Profesjonalisty. Przed utworzeniem Konta
wymagane będzie zaakceptowanie przez Użytkownika postanowień
odpowiedniego regulaminu.
6. W celu korzystania z wybranych Usług dostępnych na Platformie, w trakcie
Rejestracji lub logowania, może być wymagane podanie hasła lub
jednorazowego kodu dostępu do Konta, które Użytkownik winien zachować
w tajemnicy. Zabronione jest udostępnianie przez Użytkownika jakiejkolwiek
osobie trzeciej hasła lub jednorazowego kodu dostępu do Konta, zezwalanieinnym na uzyskanie dostępu do własnego Konta oraz wykonywanie innych
czynności, które mogą spowodować spadek poziomu bezpieczeństwa Konta.
7. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy rejestracji Użytkownika lub
zablokowania Konta, jeżeli prawdziwość danych podanych przez Użytkownika
w formularzu rejestracyjnym budzi uzasadnione wątpliwości, Użytkownik jest
niepełnoletni lub zachodzą inne uzasadnione wątpliwości co do zgodności
z Regulaminem Ogólnym lub przepisami prawa. O fakcie oraz przyczynach
odmowy rejestracji lub blokady Konta Użytkownik będzie poinformowany
przy wykorzystaniu przekazanych danych kontaktowych podanych przez
Użytkownika podczas Rejestracji. Użytkownik w takim przypadku może
skorzystać z procedury reklamacyjnej, opisanej w § 12 Regulaminu Ogólnego.
8. Usługi są świadczone przez Usługodawcę w sposób ciągły, od chwili
wywołania przez Użytkownika strony internetowej Platformy w przeglądarce
internetowej w sposób umożliwiający zapoznanie się z całością strony
internetowej na Platformie.
9. Usługodawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się
posługuje w taki sposób, że Użytkownik może nieodpłatnie zakończyć
w każdej chwili korzystanie z Usług.
10. Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Usług może wiązać się z ryzykiem.
Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z Usług, a także środki
techniczne dostępne dla Użytkowników w celu ich zminimalizowania, opisane
zostały w „Informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem
przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Xella
Polska sp. z o.o.” stanowiącej załącznik do Regulaminu Ogólnego.
11. Aktualne informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących
składnikiem treści Usługi, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego,
którym posługuje się Użytkownik (pliki cookies lub inne podobne
technologie), zawarte są w „Polityce prywatności”, dostępnej na stronie
https://drive.google.com/file/d/1NXgNQKxJnkZ4fH_9cHdo1juHD14XaCAH/
view?usp=sharing
12. Usługodawca zobowiązany jest na każde żądanie Użytkownika przesłane na
adres e-mail: info@building-companion.pl niezwłocznie:
a. przesłać Użytkownikowi aktualną informację o szczególnych
zagrożeniach związanych z korzystaniem z Usługi;
b. poinformować Użytkownika o funkcji i celu oprogramowania lub
danych, niebędących składnikiem treści Usługi, wprowadzanych przezUsługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się
Użytkownik;
c. udostępnić Użytkownikowi Regulamin Ogólny w aktualnym brzmieniu
w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie
treści Regulaminu Ogólnego za pomocą Platformy.
Wymagania techniczne. Interoperacyjność treści cyfrowych
1. Użytkownik może korzystać z Platformy za pośrednictwem urządzeń
komunikujących się z Internetem, w szczególności komputera, telefonu lub
tabletu.
2. W celu korzystania z Usługi, Użytkownik winien spełnić następujące
wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym Usługodawcy:
a. posiadać dostęp do sieci Internet;
b. posiadać dostęp do powszechnie używanej przeglądarki internetowej
(wraz z włączoną obsługą protokołu bezpiecznej transmisji danych
SSL, obsługą Java Script, Java, a także akceptacją plików cookies)
w aktualnej wersji.
3. Korzystanie z oprogramowania blokującego treści obecne na stronie (typu
AdBlock) może zakłócać lub uniemożliwić korzystanie z Usług.
4. Zakazane jest na Platformie stosowanie wirusów, botów, robaków bądź innych
kodów komputerowych, plików lub programów, w szczególności
automatyzujących procesy skryptów i aplikacji oraz innych narzędzi
potencjalnie zaburzających działalnie Platformy.
Rodzaje i zakres Usług
Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników w ramach Platformy Usługi
Podstawowe i Usługi Dodatkowe.
2. Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników w ramach niniejszego
Regulaminu Ogólnego Usługi Podstawowe polegające na udostępnieniu
w sieci Internet Platformy oraz przestrzeni serwerowej umożliwiających:
a. dostęp do bazy zawierającej profile lub informacje o usługach
Profesjonalistów;
b. dostęp do informacji na temat Usług Dodatkowych;c. dostęp do Treści umieszczonych na Platformie;
d. dostęp do Rejestracji;
e. dostęp do formularza kontaktowego;
f. dostęp do materiałów edukacyjnych i informacyjnych w tym
w szczególności przeglądania artykułów,3. Usługodawca może świadczyć na rzecz Użytkowników Usługi Dodatkowe, na
zasadach i warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie Ogólnym,
Regulaminie dla Klientów Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów
lub Regulaminach Usług Dodatkowych, po uprzednim zaakceptowaniu tych
regulaminów. Do Usług Dodatkowych należą w szczególności, lecz nie
wyłącznie:
a. otrzymywanie Newslettera;
b. pobieranie treści edukacyjnych, w szczególności Ebooków;
c. korzystanie z Ofert, w tym z Kuponów, Pakietów Informacyjnych lub
BC_linków;
d. korzystanie z Panelu;
e. komentowanie i ocenianie Ofert oraz Profesjonalistów w zakresie usług
budowlanych, projektowych i wykończeniowych (“Opinie”);
f. korzystanie z usługi łączenia Użytkowników z Profesjonalistami
(Usługa Wyszukiwarka Wykonawców), w tym przesyłanie zapytań
pomiędzy nimi.4. Do Usług Dodatkowych zaliczają się wszystkie Usługi, które nie zostały
wskazane w ust. 2 powyżej jako Usługi Podstawowe.
5. Usługi Dodatkowe mogą wymagać założenia Konta na Platformie lub
zalogowania się przez Użytkownika do już istniejącego Konta.
6. Usługodawca nie prowadzi sprzedaży za pośrednictwem Platformy ani nie jest
stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami ani pomiędzy
Użytkownikami a Profesjonalistami lub Partnerami, w szczególności
Usługodawca nie jest reprezentantem, agentem, pełnomocnikiem Partnera ani
Profesjonalisty na jakiejkolwiek podstawie prawnej lub faktycznej.Ebook
7. Usługa Dodatkowa Ebook polega na przesłaniu Użytkownikowi lub
umożliwieniu Użytkownikowi pobrania publikacji w formie pliku
elektronicznego.
8. Użytkownik może zamówić publikację w formie pliku elektronicznego
poprzez kliknięcie w link dostępny na Platformie i otwarcie pliku pdf.
9. Publikacja w formie pliku elektronicznego będzie dostępna dla Użytkownika
od momentu kliknięcia w link, aż do czasu zamknięcia sesji na danej stronie.
10. Użytkownik jest uprawniony do jednorazowego pobrania publikacji i
korzystania z niej na warunkach licencji określonych poniżej lub opisanych w
szczegółach w warunkach wskazanych przy danej publikacji.
11. Pobrana publikacja może stanowić utwór chroniony prawem autorskim. Z
chwilą udostępnienia publikacji Xella udziela Użytkownikowi niewyłącznej
licencji na korzystanie z utworu do własnego użytku wewnętrznego przez czas
nieokreślony lub wskazany przy pobraniu danej publikacji w zakresie
jednorazowego pobrania, zapisania w pamięci komputera lub wydrukowania
oraz sporządzenia jednej kopii zapasowej (przy czym kopia zapasowa nie
powinna być używana równocześnie z pobraną kopią publikacji).
12. Użytkownik nie jest uprawniony do rozpowszechniania ani udostępniania
pobranej publikacji, jej fragmentów, jej kopii, wykorzystywania publikacji w
celach komercyjnych, dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju
modyfikacji publikacji, usuwania błędów publikacji czy podejmowania działań
stanowiących naruszenie praw przysługujących autorom publikacji.
13. Aktualne wymagania techniczne do pobrania publikacji w formie
elektronicznej, o ile będą inne niż wskazane do korzystania z Platformy,
zostaną wskazane przy pobraniu danej publikacji. Niemniej, minimalne
wymagania techniczne do pobrania i przeglądania publikacji w formie
elektronicznej obejmują dostęp do internetu, korzystanie z aktualnej wersji
przeglądarki internetowej oraz korzystanie z programów obsługujących format
.pdf.Opinie
14. Użytkownik może zamieścić na Platformie Opinię, oceniając usługę wykonaną
przez Profesjonalistę, z którego usług Użytkownik skorzystał.
15. Użytkownik nie może zamieścić Opinii na temat Profesjonalisty ani jego
Oferty, jeśli z jego usługi nie skorzystał, chyba że Użytkownik zamierza
skomentować brak odpowiedzi Profesjonalisty na zapytanie Użytkownika lub
niewłaściwą komunikację w celu ustalenia szczegółów takiej usługi.
16. Użytkownik może zamieścić Opinię tylko, jeśli jest ona zgodna z prawdą, nie
narusza dóbr osobistych lub innych praw osób trzecich oraz spełnia
wymagania dla Treści wskazane §9. Opinia powinna być sporządzona w
języku polskim.17. W celu opublikowania Opinii Użytkownik powinien wykonać następujące
działania: (i) zalogować się do swojego Konta, (ii) kliknąć na profilu
wybranego Profesjonalisty przycisk „dodaj opinię”, (iii) następnie ocenić
współpracę, wybierając odpowiednią liczbę gwiazdek, (iv) wybrać przedmiot
oceny i dodać komentarz na minimum 20 znaków oraz (v) dołączyć minimum
dwa zdjęcia wykonane przez Użytkownika. Dodawane przez Użytkownika
zdjęcia powinny obrazować inwestycję wykonaną przez Profesjonalistę, której
dotyczy Opinia. Dodawane zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków osób
fizycznych.
18. Opinia zostanie opublikowana po weryfikacji i akceptacji jej Treści.
19. Wszelkie warunki publikacji Treści (możliwość ich moderowania, udzielenie
licencji) wskazane w §9 mają zastosowanie do Opinii.
20. 20. Opinie zostaną niezwłocznie usunięte przez Xella w przypadku ustalenia
przez Usługodawcę naruszenia warunków publikacji Treści wskazanych w §9
– niezwłocznie po dokonaniu takiego ustalenia.
21. Na żądanie Profesjonalisty lub w przypadku powstania sporu co do Treści
zamieszonej Opinii Usługodawca może zamieścić komentarz Profesjonalisty
do Opinii Użytkownika.
Aplikacja Mobilna
Xella zastrzega możliwość wprowadzenia opcji korzystania z Platformy i Usług
oferowanych na Platformie za pomocą Aplikacji Mobilnej. W razie wprowadzenia
takiej możliwości, o ile okaże się to niezbędne, niniejszy Regulamin Ogólny zostanie
zmieniony, zgodnie z zasadami wskazanymi w § 14 ust. 4 Regulaminu Ogólnego, aby
odzwierciedlić wprowadzenie takiej możliwości korzystania z Platformy.
Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług
W celu korzystania z Usług Podstawowych dostępnych na Platformie,
konieczna jest akceptacja Regulaminu Ogólnego, a w celu korzystania z Usług
Dodatkowych również odpowiednich regulaminów, np. Regulaminu dla
Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów, Regulaminów
Usług Dodatkowych, jeśli będą miały zastosowanie, zależnie od charakteru
Usługi Dodatkowej.
2. Z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 poniżej, do zawarcia pomiędzy Usługodawcą
a Użytkownikiem umowy o świadczenie Usług w ramach Platformy dochodzi
w momencie wywołania strony internetowej Platformy w przeglądarce
internetowej w sposób umożliwiający zapoznanie się z całością strony
internetowej na Platformie, natomiast do rozwiązania umowy o świadczenie
Usług Platformy dochodzi z chwilą zamknięcia przez Użytkownika strony
internetowej Platformy.3. W przypadku założenia przez Użytkownika Konta, z chwilą utworzenia Konta
dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług w ramach Platformy
opisanej szczegółowo w Regulaminie dla Klientów Indywidualnych lub
– odpowiednio – w Regulaminie dla Profesjonalistów, zaś zakończenie
obowiązywania umowy następuje z chwilą usunięcia Konta. Użytkownik może
rozwiązać umowę w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości
zawierającej żądanie usunięcia Konta na adres email:
odo-polska@xella.com.
4. Tryb i warunki zawierania oraz rozwiązywania umów o świadczenie Usług
Dodatkowych określonych w odrębnych regulaminach określają postanowienia
niniejszego Regulaminu Ogólnego, Regulaminu dla Klientów Indywidualnych,
Regulaminu dla Profesjonalistów lub poszczególne Regulaminy Usług
Dodatkowych.
5. Świadczenie Usług na rzecz Użytkownika jest nieodpłatne. Skorzystanie z
niektórych Usług może wymagać podania danych osobowych przez
Użytkownika. Organizator ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia
z umową.
6. Użytkownik będący konsumentem może w terminie 14 dni od dnia zawarcia
umowy odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem powyższego terminu.
W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Użytkownik może
skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy
zamieszczonego na stronie internetowej Usługodawcy lub stanowiącego
załącznik do niniejszego Regulaminu Ogólnego. Oświadczenie o odstąpieniu
należy przesłać na adres e-mail info@building-companion.pl lub na adres
Xella wskazany powyżej. Usługodawca prześle potwierdzenie otrzymania
informacji o odstąpieniu od umowy na adres e-mail lub adres
korespondencyjny wskazany przez Użytkownika.
7. W przypadku założenia przez Użytkownika Konta, umowa zawarta zostaje na
czas nieokreślony. Usługodawca może rozwiązać umowę w każdym czasie
poprzez przesłanie Użytkownikowi na adres e-mail lub numer telefonu
przypisany do Konta oświadczenia o zakończeniu Umowy. Okres
wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc i upływa ostatniego dnia następnego
miesiąca kalendarzowego po złożeniu oświadczenia.
8. Umowa o świadczenie Usług w ramach Platformy może zostać rozwiązana
przez Usługodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
a. Użytkownik złożył nieprawdziwe oświadczenie, zataił lub podał
nieprawdziwe dane lub informacje wymagane do zawarcia lub
wykonywania umowy, bądź też jeżeli prawdziwość oświadczeń,danych lub informacji podanych przez Użytkownika budzi uzasadnione
wątpliwości;
b. Usługodawca utraci w całości lub części uprawnienia niezbędne do
świadczenia Usług lub z innych względów, w szczególności
technicznych, Usługodawca utraci możliwości świadczenia Usług;
c. zawieszono świadczenie Usług i okres zawieszenia trwa dłużej niż 14
dni;
d. Użytkownik dopuścił się rażącego naruszenia warunków świadczenia
Usług określonych w Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla
Klientów Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów lub
Regulaminie Usług Dodatkowych.9. W przypadku śmierci Użytkownika będącego osobą fizyczną umowa wygasa.
Konto Użytkownika zostanie usunięte po otrzymaniu przez Usługodawcę
wiarygodnych informacji o śmierci Użytkownika.
10. Usunięcie Konta jest równoznaczne z utratą dostępu do danych za
pośrednictwem Panelu. Użytkownik może zwrócić się do Usługodawcy
o przekazanie wszelkich Treści zamieszczonych przez niego na Koncie.
11. Usunięcie Konta nie oznacza automatycznego usunięcia danych osobowych
z Platformy. Po usunięciu Konta, Usługodawca przetwarza dane osobowe
osoby, która była Użytkownikiem, w zakresie określonym w ustawie
o świadczeniu usług drogą elektroniczną i innych przepisach prawa.
Zawieszenie świadczenia Usług
Usługodawca może zawiesić świadczenie Usług Użytkownikowi (zablokować
Konto) w następujących przypadkach:
a. korzystania za pośrednictwem Konta z Platformy przez nieuprawnione
osoby trzecie;
b. działania lub zaniechania Użytkownika, powodującego szkodę lub
utrudniającego bądź uniemożliwiającego świadczenie lub korzystanie
z Usług przez innych Użytkowników, Profesjonalistów, Usługodawcę
lub inne podmioty współpracujące z Usługodawcą;
c. korzystania z Usług w sposób naruszający obowiązujące przepisy
prawa, ogólnie przyjęte normy społeczne, moralne lub dobre obyczaje,
np. poprzez zamieszczanie treści o charakterze obraźliwym,
rasistowskim, pornograficznym itp.;d. działania lub zaniechania sprzecznego z celem Platformy lub w inny
sposób wpływającego negatywnie na wizerunek lub renomę Platformy;
e. rozsyłania niezamówionych informacji, podejmowania działań
mających na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do systemów
komputerowych, danych lub oprogramowania bądź też dokonywania
zmian, usuwania lub dodawania jakiegokolwiek zapisu do informacji
osób trzecich bez ich zgody;
f. wykorzystywania urządzeń lub oprogramowania przez Użytkownika
niewspółpracujących z Platformą lub zakłócających jej
funkcjonowanie;
g. złożenia przez Użytkownika nieprawdziwego oświadczenia, zatajenia
lub podania nieprawdziwych danych lub informacji, bądź też jeżeli
prawdziwość oświadczeń, danych lub informacji podanych przez
Użytkownika budzi uzasadnione wątpliwości;
h. naruszenia w inny sposób warunków świadczenia Usług określonych
w Regulaminie Ogólnym lub innych dokumentach związanych
z Platformą, do których przestrzegania zobowiązał się Użytkownik.
2. Ponadto Usługodawca ma prawo zawiesić świadczenie Usług Użytkownikowi,
jeżeli:
a. żądanie takie zgłoszą właściwe organy, w szczególności wykonujące
zadania i obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa lub
bezpieczeństwa i porządku publicznego;
b. Usługodawca utraci w całości lub części uprawnienia niezbędne do
świadczenia Usług lub z innych względów, w szczególności
technicznych, Usługodawca utraci możliwości świadczenia Usług.
3. Wznowienie świadczenia Usług następuje nie wcześniej niż po ustaniu
przyczyn zawieszenia. W przypadku zawieszenia świadczenia Usługi na
podstawie ust. 1, Usługodawca może uzależnić wznowienie świadczenia Usług
od wniosku Użytkownika, o czym Użytkownik zostanie poinformowany przy
wykorzystaniu przekazanych danych kontaktowych Użytkownika, podanych
we wniosku.
Treści umieszczane na Platformie
Użytkownik jest odpowiedzialny za wszystkie Treści zamieszczane przez
siebie na Platformie. Użytkownik jest zobowiązany zapewnić zgodność
z prawem, rzetelność i aktualność zamieszczanych przez siebie materiałów.2. Użytkownik nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków
komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów
teleinformatycznych Usługodawcy następujących Treści:
a. powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów
teleinformatycznych Usługodawcy lub innych podmiotów biorących
bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą
elektroniczną;
b. niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
c. fałszywych, mylących, wprowadzających w błąd;
d. naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne
lub moralne, bądź też godzących w dobre obyczaje; naruszających
zasady ochrony danych osobowych;
e. obraźliwych lub naruszających czyjąkolwiek godność;
f. sprzecznych z celem Platformy lub w inny sposób wpływających
negatywnie na wizerunek lub renomę Platformy.3. Użytkownik, bez wyraźnej zgody Usługodawcy, nie może zamieszczać Treści
mających na celu promowanie oferowanych przez siebie lub inne podmioty
produktów lub usług.
4. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane na
Platformie przez Profesjonalistów i Partnerów były zgodne ze stanem
faktycznym, aktualne, zgodne z prawdą i kompletne, jednak nie może
zagwarantować, że każda informacja spełnia te warunki. Usługodawca nie
weryfikuje na bieżąco treści materiałów pochodzących od Profesjonalistów lub
Partnerów, w tym zawartych tamże informacji o wytwarzanych lub
sprzedawanych przez Partnerów produktach bądź świadczonych przez
Profesjonalistów lub Partnerów usługach oraz informacji dotyczących ofert
promocyjnych związanych z tymi produktami lub usługami. Usługodawca
zastrzega jednak możliwość zmiany lub usunięcia tych treści, jeśli ustali lub
otrzyma wiadomość, że są one nieaktualne, wprowadzające w błąd,
naruszające prawa osób trzecich lub niepoprawne (np. zawierające błędy
językowe).
5. Użytkownik z chwilą zamieszczenia konkretnych Treści na Platformie,
w szczególności wizerunku, materiałów lub wypowiedzi za pomocą Konta,
udziela Usługodawcy niewyłącznej, bezterminowej i nieodpłatnej licencji nakorzystanie z zamieszczonych przez siebie Treści, ich utrwalanie
i zwielokrotnianie, w tym na dowolnym nośniku, dowolną techniką,
modyfikacje, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie
publiczne, publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł się z nimi
zapoznać miejscu i czasie przez siebie wybranym – w celu umożliwienia
wykonania Usługi.
6. Użytkownik, w przypadku skierowania przez podmioty trzecie jakichkolwiek
roszczeń do Usługodawcy dotyczących naruszania jakichkolwiek praw do
zamieszczonych przez Użytkownika Treści, podejmie wszelkie niezbędne
działania, aby zwolnić Usługodawcę od odpowiedzialności w powyższym
zakresie, w tym w razie potrzeby wstąpi do sprawy w miejsce Usługodawcy
lub przystąpi do sprawy po stronie Usługodawcy jako interwenient uboczny.
Ponadto Użytkownik naprawi Usługodawcy na zasadach ogólnych wszelkie
szkody powstałe po stronie Usługodawcy w związku z roszczeniami
podmiotów trzecich dotyczących zamieszczonych przez Użytkownika Treści.
7. Usługodawca podejmuje starania, aby opinie, które na Platformie
zamieszczają Użytkownicy będący konsumentami o usługach
Profesjonalistów, pochodziły wyłącznie od Użytkowników, którzy skorzystali
z takich usług. W tym celu Użytkownik identyfikowany jest za pomocą
podanego przez siebie numeru telefonu jako Użytkownik, który skorzystał z
usługi połączenia z danym Profesjonalistą, o którego usłudze chce zamieścić
opinię.
8. Usługodawca zastrzega możliwość zmiany Treści Użytkownika (jej usunięcia
lub usunięcia jej fragmentu bądź dokonania korekty), gdy:
a. Treści zawierają zbędne dane osobowe (np. dane kontaktowe);
b. Treści zawierają nieodpowiednie treści (np. słowa obraźliwe,
naruszające dobra osobiste, stanowiące reklamę, niezwiązane z
tematyką Usług);
c. Treści są złej jakości (np. niewyraźne zdjęcia, literówki) lub zostały
zapisane w języku innym niż polski;
d. Użytkownik zwrócił się do Usługodawcy o uzupełnienie Treści (np. w
trakcie rozmowy z call center poprosił o uzupełnienie jego danych w
panelu);
e. Użytkownik lub inna osoba zażąda usunięcia Treści ze względu na
naruszenie jej praw (np. zamieszczenie przez Użytkownika zdjęcia
chronionego prawami autorskimi osoby trzeciej).
Dane osobowe
Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w niniejszym
Regulaminie Ogólnym oraz w dokumencie „Polityka prywatności“ jest dostępny na
stroniehttps://drive.google.com/file/d/1NXgNQKxJnkZ4fH_9cHdo1juHD14XaCAH/view?u
sp=sharing
Przerwy techniczne w działaniu Platformy
Usługodawca nie gwarantuje nieprzerwanej i niezakłóconej dostępności
Platformy (lub jej poszczególnych funkcjonalności) i Usług. Usługodawca jest
uprawniony do przerw lub ograniczeń w dostępności Platformy i korzystaniu
z Usług, w szczególności, gdy jest to spowodowane:
a. koniecznością naprawy, rozbudowy, modyfikacji lub konserwacji
sprzętu lub oprogramowania;
b. przyczynami niezależnymi od Usługodawcy (siła wyższa, działania lub
zaniechania osób trzecich).2. Niezależnie od powyższego, Usługodawca ma prawo zaprzestać świadczenia
Usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone
przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot. Usługodawca nie
odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem
3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji technicznej w Konto w celu
usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy lub problemów
w funkcjonowaniu Konta lub innej Usługi.
Postępowanie reklamacyjne
Wszelkie reklamacje dotyczące zakłóceń w funkcjonowaniu Platformy lub
świadczeniu Usług można składać w szczególności poprzez pocztę
elektroniczną na adres:
info@building-companion.pl lub pocztą tradycyjną na adres Xella.
2. Składana przez Użytkownika reklamacja powinna zawierać co najmniej:
a. opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji,
b. datę i godzinę jego wystąpienia,
c. oznaczenie Użytkownika (jego imię, nazwisko, adres
korespondencyjny lub adres e-mail).3. Jeśli reklamacja zawierać będzie braki, w stosunku do wymogów określonych
w ust. 2, Usługodawca zwróci się do Użytkownika o ich uzupełnienie.W przypadku nieusunięcia braków lub niemożności skontaktowania się ze
składającym reklamację ze względu na brak danych kontaktowych, reklamacja
zostanie pozostawiona bez rozpatrzenia, jeśli brak informacji całkowicie
uniemożliwia prowadzenie postępowania reklamacyjnego.
4. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty jej wpływu do
Usługodawcy. W tym terminie Użytkownik zostanie poinformowany przez
Usługodawcę o wyniku jej rozpatrzenia na adres korespondencyjny lub adres
e-mail wskazany w reklamacji. Nieudzielenie odpowiedzi na reklamację
w ww. terminie uznaje się za uznanie reklamacji.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
W razie sporu z Usługodawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich
praw, Użytkownik będący konsumentem poza tradycyjną drogą sądową ma
możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Informacje dotyczące pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji konsumenckich i dochodzenia konsumenckich
roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach
oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Ważne informacje można uzyskać również na stronie internetowej Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2. W przypadku powstania sporu z udziałem konsumenta pozasądowemu jego
rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest
dostępna pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/ind
ex.cfm?event=main.home.show&lng=PL.
3. Adres poczty elektronicznej Usługodawcy na potrzeby kontaktu w związku z
ODR to info@building-companion.pl. Skorzystanie z pozasądowych
sposobów rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i może mieć
miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
Powyższy zapis ma charakter informacyjny i nie oznacza wyrażenia przez
Usługodawcę zgody na udział w danym pozasądowym postępowaniu. Zapis
ten nie wyklucza uprawnienia stron do poddania ewentualnego sporu pod
rozstrzygnięcie sądów powszechnych.
Postanowienia końcowe
Regulamin Ogólny udostępniony jest nieodpłatnie na Platformie. Treść
Regulaminu Ogólnego jest udostępniana przed zawarciem umowy
o świadczenie Usług. Treść Regulaminu Ogólnego może również zostać
utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku
lub pobranie w każdej chwili ze strony buildingcompanion.pl.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Ogólnym mają zastosowanie
przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne odpowiednie przepisy
prawa.
3. Wątpliwości dotyczące treści Regulaminu Ogólnego należy rozstrzygać
w sposób zapewniający zgodność Regulaminu Ogólnego z bezwzględnie
obowiązującymi przepisami prawa.
4. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Ogólnego lub innych
warunków świadczenia Usług, w tym zmiany treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej, w zakresie w jakim jest to dopuszczalne przez obowiązujące
przepisy, w następujących przypadkach:
a. w razie potrzeby wprowadzenia zmian technicznych lub
funkcjonalnych Platformy lub Usług lub wprowadzenia nowych Usług,
b. implementacji zmian wymuszonych zmianami w przepisach prawa,
c. poprawa bezpieczeństwa serwisu lub Użytkowników,
d. poprawa ochrony prywatności Użytkowników,
e. wykonanie obowiązków nałożonych przez organy państwa,
f. konieczność dostosowania Regulaminu Ogólnego do zaleceń, nakazów,
orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji
uprawnionych władz publicznych,
g. usprawnienie realizacji Usług i obsługi Użytkowników,
h. zapobieganie nadużyciom związanym z korzystaniem z Usług lub
Platformy,
i. zmiany w zakresie sposobu udostępniania świadczeń Użytkownikom,j. zmiany redakcyjne, w tym konieczność usunięcia niejasności, błędów
lub omyłek pisarskich,
k. zmiany danych adresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych,
adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie
Ogólnym.Użytkownik, który nie akceptuje zmian Regulaminu Ogólnego lub innych
warunków świadczenia Usług, może zakończyć korzystanie z Usług,
w tym rozwiązać umowę poprzez usunięcie Konta. Korzystanie przez
Użytkownika z Platformy po wprowadzeniu zmian w Regulaminie
Ogólnym lub innych warunkach świadczenia Usług i udzieleniu
odpowiedniego czasu na zapoznanie się z nimi oraz rezygnację z Usług,
oznacza ich akceptację.
5. Integralną część niniejszego Regulaminu Ogólnego stanowią następujące
załączniki:
a. „Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem
przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez
Xella Polska sp. Z o.o.”.
b. “Formularz odstąpienia od umowy”.
Załącznik do Regulaminu Ogólnego
Załącznik do Regulaminu Ogólnego
Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez
Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Xella Polska sp. z o.o.Xella Polska Sp. z o.o. jako podmiot prowadzący platformę internetową Building
Companion informuje o następujących zagrożeniach związanych z korzystaniem przez
Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną:
1. możliwość działania złośliwego (szkodliwego) oprogramowania (m.in.
„robaki”, „konie trojańskie”);
2. ryzyko złamania zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych
informacji, w tym w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych
wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne;
3. ryzyko złamania lub obejścia systemu kryptograficznego, a w konsekwencji
możliwość pozyskania osobistych i poufnych informacji dotyczących
Użytkownika;
4. ryzyko wyłudzenia informacji (phishing) poprzez wysyłanie fałszywych
wiadomości elektronicznych przypominających autentyczne w celu pozyskania
osobistych i poufnych informacji dotyczących Użytkownika;
5. ryzyko wykorzystania programu komputerowego, którego zadaniem jest
przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci
(spyware);
6. ryzyko naruszania praw autorskich Użytkownika, w tym do Treści poprzez ich
nieuprawnione kopiowanie i wykorzystanie bez zgody i wiedzy Użytkownika;
7. możliwość otrzymania niezamówionej informacji handlowej przekazywanej
drogą elektroniczną (spam).Załącznik do Regulaminu Ogólnego
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Do:
Xella Polska sp. z o.o.
ul. Komitetu Obrony Robotników 48
02-146 Warszawa
[adres email Xella]Ja ................................ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o
świadczenie usług na podstawie Regulaminu Ogólnego Platformy Building Companion,
zawartej w dniu .........................................................................................................
[data, podpis i adres email lub adres do korespondencji składającego oświadczenie]