Szanowny Użytkowniku, korzystanie z naszego serwisu oznacza potwierdzenie zapoznania się i akceptację przez Ciebie wszystkich postanowień Regulaminu Ogólnego dla Użytkowników Platformy Building Companion, który znajdziesz poniżej

Regulamin dla Klientów Indywidualnych
Regulamin dla Profesjonalistów
Regulamin Ogólny dla Użytkowników Platformy Building Companion
  1. Postanowienia wstępne 

    1. Niniejszy Regulamin Ogólny określa zasady korzystania z platformy
      internetowej Building Companion przez wszystkich użytkowników
      korzystających z platformy. Regulamin Ogólny określa w szczególności
      rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia
      usług drogą elektroniczną, warunki zawierania i rozwiązywania umów
      o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania
      reklamacyjnego.

      2. Platforma internetowa Building Companion prowadzona jest przez Xella
      Polska Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Komitetu Obrony Robotników 48
      w Warszawie (02-146), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego
      Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy
      w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod
      numerem KRS: 0000303162, posiadającą NIP: 5252422430 oraz numer
      REGON: 141349443, o kapitale zakładowym wynoszącym 358 288 000,00 zł.;
      adres e-mail: support@building-companion.pl, nr tel. 22 57 32 013;
      3. Nazwa Platformy, jej funkcjonalności, wygląd, elementy grafiki, znaki
      towarowe, oprogramowanie oraz bazy danych podlegają ochronie prawnej.

  2. Definicje

    1. Użyte w Regulaminie Ogólnym pojęcia posiadają następujące znaczenie:

      1. Aplikacja Mobilna – oprogramowanie na urządzenie przenośne oferowane
      pod nazwą Building Companion, umożliwiające korzystanie z Platformy, do
      pobrania w formie aplikacji dostępnej w Google Play Store, Apple App Store
      lub innych sklepach internetowych z aplikacjami;


      2. BC_linki – funkcjonalność Platformy polegająca na informowaniu
      Użytkownika o promocjach Partnerów Xella, która może zawierać odnośniki
      do stron internetowych podmiotów trzecich;


      3. Building Companion lub Platforma – wielofunkcyjna platforma internetowa
      prowadzona przez Xella, dostępna pod adresami
      https://www.building-companion.pl i www.buildingcompanion.pl;
      4. Ebook – Usługa Dodatkowa polegająca na przesłaniu Użytkownikowi lub
      umożliwieniu Użytkownikowi pobrania publikacji w formie pliku
      elektronicznego;
      5. Konto – wydzielona dla Użytkownika część Platformy, dostępna po
      Rejestracji, obejmująca informacje o Użytkowniku, zamieszczanych przez
      niego Treściach oraz o innych jego działaniach podejmowanych na Platformie;
      6. Kupon – alfanumeryczna forma przyznanego Użytkownikowi uprawnienia do
      skorzystania z wybranej Oferty Xella lub Partnerów Xella, w postaci kodu
      umożliwiającego skorzystanie z określonej Oferty;
      7. Newsletter – Usługa Dodatkowa polegająca na wysyłce wiadomości na adres
      email Użytkownika, zawierających informacje dotyczące Platformy, Usług,
      Usługodawcy lub Partnerów;
      8. Oferta – informacja o Usługach dostępnych dla Użytkowników na Platformie.
      Oferta nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
      9. Pakiet Informacyjny – forma przyznanego Użytkownikowi uprawnienia do
      uzyskania szczegółowych informacji na temat określonej Oferty
      i otrzymywania dodatkowych informacji związanych z Ofertą lub
      otrzymywania informacji o innych Ofertach;
      10. Panel – wydzielona część Platformy, w której Użytkownik może uzyskać
      informacje związane z Kontem oraz dokonywać działań związanych

      z Kontem, w szczególności zapoznać się z przetwarzanymi w ramach Konta
      danymi osobowymi, dokonać ich zmiany lub usunięcia;
      11. Partner Building Companion lub Partner – podmiot profesjonalny z branży
      budowlanej lub związany z produktami i usługami dla domu, w tym producent
      lub dystrybutor materiałów budowlanych, który w charakterze zawodowym
      przekazuje Xella do zamieszczenia na Platformie materiały dotyczące
      wytwarzanych lub sprzedawanych przez siebie produktów bądź świadczonych
      usług oraz informacje dotyczące ofert promocyjnych związanych z tymi
      produktami lub usługami;
      12. Portale Społecznościowe - powiązane z Platformą portale społecznościowe:
      Facebook (https://www.facebook.com/BuildingCompanion/)
      oraz Instagram (https://www.instagram.com/building_companion/);
      13. Profesjonalista – podmiot, który w ramach prowadzonej działalności
      gospodarczej, w charakterze zawodowym, świadczy usługi w zakresie
      budownictwa lub związane z budową i utrzymaniem domów, w szczególności
      firma wykonawcza, architekt, firma handlowa, kierownik budowy, geodeta,
      prezentujący na Platformie zakres oferowanych przez siebie usług lub korzyści
      wynikające z wybrania jego oferty;
      14. Regulamin Ogólny lub Regulamin Platformy – niniejszy Regulamin Ogólny
      dla Użytkowników Platformy Building Companion;
      15. Regulamin dla Klientów Indywidualnych – regulamin korzystania
      z Platformy skierowany do Użytkowników indywidualnych, którzy założą
      Konto na Platformie, obejmujący szczegółowe zasady korzystania z Platformy
      po zarejestrowaniu Konta lub zalogowaniu się na Konto;
      16. Regulamin dla Profesjonalistów – regulamin korzystania z Platformy
      skierowany do Profesjonalistów lub osób reprezentujących takie podmioty,
      którzy założą Konto na Platformie, obejmujący szczegółowe zasady
      korzystania z Platformy po zarejestrowaniu Konta lub zalogowaniu się na
      Konto;
      17. Regulaminy Usług Dodatkowych – Regulaminy określające zasady
      korzystania przez Użytkowników z poszczególnych Usług Dodatkowych, o ile
      warunki świadczenia takich usług nie zostały określone w niniejszym
      Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów Indywidualnych lub
      Regulaminie dla Profesjonalistów;
      18. Rejestracja – założenie Konta na Platformie;
      19. Treści – materiały zamieszczane przez Użytkowników lub Profesjonalistów na
      Platformie, w szczególności wpisy, komentarze, zdjęcia, grafiki, inne materiały
      tekstowe lub audiowizualne;
      20. Usługi – łącznie Usługi Podstawowe i Usługi Dodatkowe;
      21. Usługi Podstawowe - usługi świadczone przez Xella na rzecz Użytkowników
      drogą elektroniczną w ramach Platformy w zakresie określonym
      w Regulaminie Ogólnym, obejmujące podstawowe funkcjonalności na
      Platformie określone w § 5 Regulaminu Ogólnego;
      22. Usługi Dodatkowe - wyodrębnione usługi dodatkowe świadczone przez Xella
      na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w ramach Platformy oferowane
      Użytkownikom na podstawie niniejszego Regulaminu Ogólnego, Regulaminu
      dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów lub

      Regulaminów Usług Dodatkowych, obejmujące dodatkowe funkcjonalności na
      Platformie, wykraczające poza zakres Usług Podstawowych;
      23. Usługodawca lub Xella – Xella Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Komitetu
      Obrony Robotników 48 w Warszawie (02-146), wpisana do Rejestru
      Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
      Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy
      Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000303162, posiadająca
      NIP: 5252422430 oraz numer REGON: 141349443;
      24. Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność
      do czynności prawnych, która w jakikolwiek sposób korzysta z Platformy oraz
      Usług dostępnych na Platformie;

  3. Podstawowe zasady korzystania z Platformy

    1. Usługodawca świadczy Usługi na rzecz Użytkowników w zakresie i na
      warunkach określonych w Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów
      Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów i Regulaminach Usług
      Dodatkowych.
      2. Korzystanie z Usług uzależnione jest od akceptacji przez Użytkownika
      postanowień Regulaminu Ogólnego oraz – w zależności od typu wybranej
      Usługi – Regulaminu dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla
      Profesjonalistów, Regulaminów Usług Dodatkowych oraz innych warunków
      świadczenia Usług.
      3. Wypełniając dostępne w Platformie formularze, w szczególności podczas
      Rejestracji lub korzystania z Usług, Użytkownik ma obowiązek podać
      prawdziwe dane. Usługodawca zastrzega sobie prawo ich weryfikacji oraz
      odmowy świadczenia Usług w przypadku podania fałszywych danych przez
      Użytkownika.
      4. Korzystanie z wybranych Usług może wiązać się z koniecznością utworzenia
      Konta w ramach Platformy.
      5. Użytkownik może utworzyć tylko jedno Konto. Konto można utworzyć
      wyłącznie osobiście. Zabronione jest tworzenie Konta dla innego podmiotu
      z zastrzeżeniem przypadku, gdy Konto jest zakładane przez osobę
      upoważnioną do reprezentowania Profesjonalisty. Przed utworzeniem Konta
      wymagane będzie zaakceptowanie przez Użytkownika postanowień
      odpowiedniego regulaminu.
      6. W celu korzystania z wybranych Usług dostępnych na Platformie, w trakcie
      Rejestracji lub logowania, może być wymagane podanie hasła lub
      jednorazowego kodu dostępu do Konta, które Użytkownik winien zachować
      w tajemnicy. Zabronione jest udostępnianie przez Użytkownika jakiejkolwiek
      osobie trzeciej hasła lub jednorazowego kodu dostępu do Konta, zezwalanie

      innym na uzyskanie dostępu do własnego Konta oraz wykonywanie innych
      czynności, które mogą spowodować spadek poziomu bezpieczeństwa Konta.
      7. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy rejestracji Użytkownika lub
      zablokowania Konta, jeżeli prawdziwość danych podanych przez Użytkownika
      w formularzu rejestracyjnym budzi uzasadnione wątpliwości, Użytkownik jest
      niepełnoletni lub zachodzą inne uzasadnione wątpliwości co do zgodności
      z Regulaminem Ogólnym lub przepisami prawa. O fakcie oraz przyczynach
      odmowy rejestracji lub blokady Konta Użytkownik będzie poinformowany
      przy wykorzystaniu przekazanych danych kontaktowych podanych przez
      Użytkownika podczas Rejestracji. Użytkownik w takim przypadku może
      skorzystać z procedury reklamacyjnej, opisanej w § 12 Regulaminu Ogólnego.
      8. Usługi są świadczone przez Usługodawcę w sposób ciągły, od chwili
      wywołania przez Użytkownika strony internetowej Platformy w przeglądarce
      internetowej w sposób umożliwiający zapoznanie się z całością strony
      internetowej na Platformie.
      9. Usługodawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się
      posługuje w taki sposób, że Użytkownik może nieodpłatnie zakończyć
      w każdej chwili korzystanie z Usług.
      10. Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Usług może wiązać się z ryzykiem.
      Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z Usług, a także środki
      techniczne dostępne dla Użytkowników w celu ich zminimalizowania, opisane
      zostały w „Informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem
      przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Xella
      Polska sp. z o.o.” stanowiącej załącznik do Regulaminu Ogólnego.
      11. Aktualne informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących
      składnikiem treści Usługi, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego,
      którym posługuje się Użytkownik (pliki cookies lub inne podobne
      technologie), zawarte są w „Polityce prywatności”, dostępnej na stronie
      https://drive.google.com/file/d/1NXgNQKxJnkZ4fH_9cHdo1juHD14XaCAH/
      view?usp=sharing
      12. Usługodawca zobowiązany jest na każde żądanie Użytkownika przesłane na
      adres e-mail: info@building-companion.pl niezwłocznie:
      a. przesłać Użytkownikowi aktualną informację o szczególnych
      zagrożeniach związanych z korzystaniem z Usługi;
      b. poinformować Użytkownika o funkcji i celu oprogramowania lub
      danych, niebędących składnikiem treści Usługi, wprowadzanych przez

      Usługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się
      Użytkownik;
      c. udostępnić Użytkownikowi Regulamin Ogólny w aktualnym brzmieniu
      w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie
      treści Regulaminu Ogólnego za pomocą Platformy.

  4. Wymagania techniczne. Interoperacyjność treści cyfrowych

    1. 1. Użytkownik może korzystać z Platformy za pośrednictwem urządzeń
      komunikujących się z Internetem, w szczególności komputera, telefonu lub
      tabletu.
      2. W celu korzystania z Usługi, Użytkownik winien spełnić następujące
      wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem
      teleinformatycznym Usługodawcy:
      a. posiadać dostęp do sieci Internet;
      b. posiadać dostęp do powszechnie używanej przeglądarki internetowej
      (wraz z włączoną obsługą protokołu bezpiecznej transmisji danych
      SSL, obsługą Java Script, Java, a także akceptacją plików cookies)
      w aktualnej wersji.
      3. Korzystanie z oprogramowania blokującego treści obecne na stronie (typu
      AdBlock) może zakłócać lub uniemożliwić korzystanie z Usług.
      4. Zakazane jest na Platformie stosowanie wirusów, botów, robaków bądź innych
      kodów komputerowych, plików lub programów, w szczególności
      automatyzujących procesy skryptów i aplikacji oraz innych narzędzi
      potencjalnie zaburzających działalnie Platformy.

  5. Rodzaje i zakres Usług

    1. Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników w ramach Platformy Usługi
      Podstawowe i Usługi Dodatkowe.
      2. Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników w ramach niniejszego
      Regulaminu Ogólnego Usługi Podstawowe polegające na udostępnieniu
      w sieci Internet Platformy oraz przestrzeni serwerowej umożliwiających:
      a. dostęp do bazy zawierającej profile lub informacje o usługach
      Profesjonalistów;
      b. dostęp do informacji na temat Usług Dodatkowych;

      c. dostęp do Treści umieszczonych na Platformie;
      d. dostęp do Rejestracji;
      e. dostęp do formularza kontaktowego;
      f. dostęp do materiałów edukacyjnych i informacyjnych w tym
      w szczególności przeglądania artykułów,

      3. Usługodawca może świadczyć na rzecz Użytkowników Usługi Dodatkowe, na
      zasadach i warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie Ogólnym,
      Regulaminie dla Klientów Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów
      lub Regulaminach Usług Dodatkowych, po uprzednim zaakceptowaniu tych
      regulaminów. Do Usług Dodatkowych należą w szczególności, lecz nie
      wyłącznie:
      a. otrzymywanie Newslettera;
      b. pobieranie treści edukacyjnych, w szczególności Ebooków;
      c. korzystanie z Ofert, w tym z Kuponów, Pakietów Informacyjnych lub
      BC_linków;
      d. korzystanie z Panelu;
      e. komentowanie i ocenianie Ofert oraz Profesjonalistów w zakresie usług
      budowlanych, projektowych i wykończeniowych (“Opinie”);
      f. korzystanie z usługi łączenia Użytkowników z Profesjonalistami
      (Usługa Wyszukiwarka Wykonawców), w tym przesyłanie zapytań
      pomiędzy nimi.

      4. Do Usług Dodatkowych zaliczają się wszystkie Usługi, które nie zostały
      wskazane w ust. 2 powyżej jako Usługi Podstawowe.
      5. Usługi Dodatkowe mogą wymagać założenia Konta na Platformie lub
      zalogowania się przez Użytkownika do już istniejącego Konta.
      6. Usługodawca nie prowadzi sprzedaży za pośrednictwem Platformy ani nie jest
      stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami ani pomiędzy
      Użytkownikami a Profesjonalistami lub Partnerami, w szczególności
      Usługodawca nie jest reprezentantem, agentem, pełnomocnikiem Partnera ani
      Profesjonalisty na jakiejkolwiek podstawie prawnej lub faktycznej.

      Ebook

      7. Usługa Dodatkowa Ebook polega na przesłaniu Użytkownikowi lub
      umożliwieniu Użytkownikowi pobrania publikacji w formie pliku
      elektronicznego.
      8. Użytkownik może zamówić publikację w formie pliku elektronicznego
      poprzez kliknięcie w link dostępny na Platformie i otwarcie pliku pdf.
      9. Publikacja w formie pliku elektronicznego będzie dostępna dla Użytkownika
      od momentu kliknięcia w link, aż do czasu zamknięcia sesji na danej stronie.
      10. Użytkownik jest uprawniony do jednorazowego pobrania publikacji i
      korzystania z niej na warunkach licencji określonych poniżej lub opisanych w
      szczegółach w warunkach wskazanych przy danej publikacji.
      11. Pobrana publikacja może stanowić utwór chroniony prawem autorskim. Z
      chwilą udostępnienia publikacji Xella udziela Użytkownikowi niewyłącznej
      licencji na korzystanie z utworu do własnego użytku wewnętrznego przez czas
      nieokreślony lub wskazany przy pobraniu danej publikacji w zakresie
      jednorazowego pobrania, zapisania w pamięci komputera lub wydrukowania
      oraz sporządzenia jednej kopii zapasowej (przy czym kopia zapasowa nie
      powinna być używana równocześnie z pobraną kopią publikacji).
      12. Użytkownik nie jest uprawniony do rozpowszechniania ani udostępniania
      pobranej publikacji, jej fragmentów, jej kopii, wykorzystywania publikacji w
      celach komercyjnych, dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju
      modyfikacji publikacji, usuwania błędów publikacji czy podejmowania działań
      stanowiących naruszenie praw przysługujących autorom publikacji.
      13. Aktualne wymagania techniczne do pobrania publikacji w formie
      elektronicznej, o ile będą inne niż wskazane do korzystania z Platformy,
      zostaną wskazane przy pobraniu danej publikacji. Niemniej, minimalne
      wymagania techniczne do pobrania i przeglądania publikacji w formie
      elektronicznej obejmują dostęp do internetu, korzystanie z aktualnej wersji
      przeglądarki internetowej oraz korzystanie z programów obsługujących format
      .pdf.

      Opinie

      14. Użytkownik może zamieścić na Platformie Opinię, oceniając usługę wykonaną
      przez Profesjonalistę, z którego usług Użytkownik skorzystał.
      15. Użytkownik nie może zamieścić Opinii na temat Profesjonalisty ani jego
      Oferty, jeśli z jego usługi nie skorzystał, chyba że Użytkownik zamierza
      skomentować brak odpowiedzi Profesjonalisty na zapytanie Użytkownika lub
      niewłaściwą komunikację w celu ustalenia szczegółów takiej usługi.
      16. Użytkownik może zamieścić Opinię tylko, jeśli jest ona zgodna z prawdą, nie
      narusza dóbr osobistych lub innych praw osób trzecich oraz spełnia
      wymagania dla Treści wskazane §9. Opinia powinna być sporządzona w
      języku polskim.

      17. W celu opublikowania Opinii Użytkownik powinien wykonać następujące
      działania: (i) zalogować się do swojego Konta, (ii) kliknąć na profilu
      wybranego Profesjonalisty przycisk „dodaj opinię”, (iii) następnie ocenić
      współpracę, wybierając odpowiednią liczbę gwiazdek, (iv) wybrać przedmiot
      oceny i dodać komentarz na minimum 20 znaków oraz (v) dołączyć minimum
      dwa zdjęcia wykonane przez Użytkownika. Dodawane przez Użytkownika
      zdjęcia powinny obrazować inwestycję wykonaną przez Profesjonalistę, której
      dotyczy Opinia. Dodawane zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków osób
      fizycznych.
      18. Opinia zostanie opublikowana po weryfikacji i akceptacji jej Treści.
      19. Wszelkie warunki publikacji Treści (możliwość ich moderowania, udzielenie
      licencji) wskazane w §9 mają zastosowanie do Opinii.
      20. 20. Opinie zostaną niezwłocznie usunięte przez Xella w przypadku ustalenia
      przez Usługodawcę naruszenia warunków publikacji Treści wskazanych w §9
      – niezwłocznie po dokonaniu takiego ustalenia.
      21. Na żądanie Profesjonalisty lub w przypadku powstania sporu co do Treści
      zamieszonej Opinii Usługodawca może zamieścić komentarz Profesjonalisty
      do Opinii Użytkownika.

  6. Aplikacja Mobilna

    1. Xella zastrzega możliwość wprowadzenia opcji korzystania z Platformy i Usług
      oferowanych na Platformie za pomocą Aplikacji Mobilnej. W razie wprowadzenia
      takiej możliwości, o ile okaże się to niezbędne, niniejszy Regulamin Ogólny zostanie
      zmieniony, zgodnie z zasadami wskazanymi w § 14 ust. 4 Regulaminu Ogólnego, aby
      odzwierciedlić wprowadzenie takiej możliwości korzystania z Platformy.
  7. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług

    1. W celu korzystania z Usług Podstawowych dostępnych na Platformie,
      konieczna jest akceptacja Regulaminu Ogólnego, a w celu korzystania z Usług
      Dodatkowych również odpowiednich regulaminów, np. Regulaminu dla
      Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów, Regulaminów
      Usług Dodatkowych, jeśli będą miały zastosowanie, zależnie od charakteru
      Usługi Dodatkowej.
      2. Z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 poniżej, do zawarcia pomiędzy Usługodawcą
      a Użytkownikiem umowy o świadczenie Usług w ramach Platformy dochodzi
      w momencie wywołania strony internetowej Platformy w przeglądarce
      internetowej w sposób umożliwiający zapoznanie się z całością strony
      internetowej na Platformie, natomiast do rozwiązania umowy o świadczenie
      Usług Platformy dochodzi z chwilą zamknięcia przez Użytkownika strony
      internetowej Platformy.

      3. W przypadku założenia przez Użytkownika Konta, z chwilą utworzenia Konta
      dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług w ramach Platformy
      opisanej szczegółowo w Regulaminie dla Klientów Indywidualnych lub
      – odpowiednio – w Regulaminie dla Profesjonalistów, zaś zakończenie
      obowiązywania umowy następuje z chwilą usunięcia Konta. Użytkownik może
      rozwiązać umowę w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości
      zawierającej żądanie usunięcia Konta na adres email:
      odo-polska@xella.com.
      4. Tryb i warunki zawierania oraz rozwiązywania umów o świadczenie Usług
      Dodatkowych określonych w odrębnych regulaminach określają postanowienia
      niniejszego Regulaminu Ogólnego, Regulaminu dla Klientów Indywidualnych,
      Regulaminu dla Profesjonalistów lub poszczególne Regulaminy Usług
      Dodatkowych.
      5. Świadczenie Usług na rzecz Użytkownika jest nieodpłatne. Skorzystanie z
      niektórych Usług może wymagać podania danych osobowych przez
      Użytkownika. Organizator ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia
      z umową.
      6. Użytkownik będący konsumentem może w terminie 14 dni od dnia zawarcia
      umowy odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu
      wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem powyższego terminu.
      W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Użytkownik może
      skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy
      zamieszczonego na stronie internetowej Usługodawcy lub stanowiącego
      załącznik do niniejszego Regulaminu Ogólnego. Oświadczenie o odstąpieniu
      należy przesłać na adres e-mail info@building-companion.pl lub na adres
      Xella wskazany powyżej. Usługodawca prześle potwierdzenie otrzymania
      informacji o odstąpieniu od umowy na adres e-mail lub adres
      korespondencyjny wskazany przez Użytkownika.
      7. W przypadku założenia przez Użytkownika Konta, umowa zawarta zostaje na
      czas nieokreślony. Usługodawca może rozwiązać umowę w każdym czasie
      poprzez przesłanie Użytkownikowi na adres e-mail lub numer telefonu
      przypisany do Konta oświadczenia o zakończeniu Umowy. Okres
      wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc i upływa ostatniego dnia następnego
      miesiąca kalendarzowego po złożeniu oświadczenia.
      8. Umowa o świadczenie Usług w ramach Platformy może zostać rozwiązana
      przez Usługodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
      a. Użytkownik złożył nieprawdziwe oświadczenie, zataił lub podał
      nieprawdziwe dane lub informacje wymagane do zawarcia lub
      wykonywania umowy, bądź też jeżeli prawdziwość oświadczeń,

      danych lub informacji podanych przez Użytkownika budzi uzasadnione
      wątpliwości;
      b. Usługodawca utraci w całości lub części uprawnienia niezbędne do
      świadczenia Usług lub z innych względów, w szczególności
      technicznych, Usługodawca utraci możliwości świadczenia Usług;
      c. zawieszono świadczenie Usług i okres zawieszenia trwa dłużej niż 14
      dni;
      d. Użytkownik dopuścił się rażącego naruszenia warunków świadczenia
      Usług określonych w Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla
      Klientów Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów lub
      Regulaminie Usług Dodatkowych.

      9. W przypadku śmierci Użytkownika będącego osobą fizyczną umowa wygasa.
      Konto Użytkownika zostanie usunięte po otrzymaniu przez Usługodawcę
      wiarygodnych informacji o śmierci Użytkownika.
      10. Usunięcie Konta jest równoznaczne z utratą dostępu do danych za
      pośrednictwem Panelu. Użytkownik może zwrócić się do Usługodawcy
      o przekazanie wszelkich Treści zamieszczonych przez niego na Koncie.
      11. Usunięcie Konta nie oznacza automatycznego usunięcia danych osobowych
      z Platformy. Po usunięciu Konta, Usługodawca przetwarza dane osobowe
      osoby, która była Użytkownikiem, w zakresie określonym w ustawie
      o świadczeniu usług drogą elektroniczną i innych przepisach prawa.

  8. Zawieszenie świadczenia Usług

    1. Usługodawca może zawiesić świadczenie Usług Użytkownikowi (zablokować
      Konto) w następujących przypadkach:
      a. korzystania za pośrednictwem Konta z Platformy przez nieuprawnione
      osoby trzecie;
      b. działania lub zaniechania Użytkownika, powodującego szkodę lub
      utrudniającego bądź uniemożliwiającego świadczenie lub korzystanie
      z Usług przez innych Użytkowników, Profesjonalistów, Usługodawcę
      lub inne podmioty współpracujące z Usługodawcą;
      c. korzystania z Usług w sposób naruszający obowiązujące przepisy
      prawa, ogólnie przyjęte normy społeczne, moralne lub dobre obyczaje,
      np. poprzez zamieszczanie treści o charakterze obraźliwym,
      rasistowskim, pornograficznym itp.;

      d. działania lub zaniechania sprzecznego z celem Platformy lub w inny
      sposób wpływającego negatywnie na wizerunek lub renomę Platformy;
      e. rozsyłania niezamówionych informacji, podejmowania działań
      mających na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do systemów
      komputerowych, danych lub oprogramowania bądź też dokonywania
      zmian, usuwania lub dodawania jakiegokolwiek zapisu do informacji
      osób trzecich bez ich zgody;
      f. wykorzystywania urządzeń lub oprogramowania przez Użytkownika
      niewspółpracujących z Platformą lub zakłócających jej
      funkcjonowanie;
      g. złożenia przez Użytkownika nieprawdziwego oświadczenia, zatajenia
      lub podania nieprawdziwych danych lub informacji, bądź też jeżeli
      prawdziwość oświadczeń, danych lub informacji podanych przez
      Użytkownika budzi uzasadnione wątpliwości;
      h. naruszenia w inny sposób warunków świadczenia Usług określonych
      w Regulaminie Ogólnym lub innych dokumentach związanych
      z Platformą, do których przestrzegania zobowiązał się Użytkownik.
      2. Ponadto Usługodawca ma prawo zawiesić świadczenie Usług Użytkownikowi,
      jeżeli:
      a. żądanie takie zgłoszą właściwe organy, w szczególności wykonujące
      zadania i obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa lub
      bezpieczeństwa i porządku publicznego;
      b. Usługodawca utraci w całości lub części uprawnienia niezbędne do
      świadczenia Usług lub z innych względów, w szczególności
      technicznych, Usługodawca utraci możliwości świadczenia Usług.
      3. Wznowienie świadczenia Usług następuje nie wcześniej niż po ustaniu
      przyczyn zawieszenia. W przypadku zawieszenia świadczenia Usługi na
      podstawie ust. 1, Usługodawca może uzależnić wznowienie świadczenia Usług
      od wniosku Użytkownika, o czym Użytkownik zostanie poinformowany przy
      wykorzystaniu przekazanych danych kontaktowych Użytkownika, podanych
      we wniosku.

  9. Treści umieszczane na Platformie

    1. Użytkownik jest odpowiedzialny za wszystkie Treści zamieszczane przez
      siebie na Platformie. Użytkownik jest zobowiązany zapewnić zgodność
      z prawem, rzetelność i aktualność zamieszczanych przez siebie materiałów.

      2. Użytkownik nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
      Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków
      komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów
      teleinformatycznych Usługodawcy następujących Treści:
      a. powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów
      teleinformatycznych Usługodawcy lub innych podmiotów biorących
      bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą
      elektroniczną;
      b. niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
      c. fałszywych, mylących, wprowadzających w błąd;
      d. naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne
      lub moralne, bądź też godzących w dobre obyczaje; naruszających
      zasady ochrony danych osobowych;
      e. obraźliwych lub naruszających czyjąkolwiek godność;
      f. sprzecznych z celem Platformy lub w inny sposób wpływających
      negatywnie na wizerunek lub renomę Platformy.

      3. Użytkownik, bez wyraźnej zgody Usługodawcy, nie może zamieszczać Treści
      mających na celu promowanie oferowanych przez siebie lub inne podmioty
      produktów lub usług.
      4. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane na
      Platformie przez Profesjonalistów i Partnerów były zgodne ze stanem
      faktycznym, aktualne, zgodne z prawdą i kompletne, jednak nie może
      zagwarantować, że każda informacja spełnia te warunki. Usługodawca nie
      weryfikuje na bieżąco treści materiałów pochodzących od Profesjonalistów lub
      Partnerów, w tym zawartych tamże informacji o wytwarzanych lub
      sprzedawanych przez Partnerów produktach bądź świadczonych przez
      Profesjonalistów lub Partnerów usługach oraz informacji dotyczących ofert
      promocyjnych związanych z tymi produktami lub usługami. Usługodawca
      zastrzega jednak możliwość zmiany lub usunięcia tych treści, jeśli ustali lub
      otrzyma wiadomość, że są one nieaktualne, wprowadzające w błąd,
      naruszające prawa osób trzecich lub niepoprawne (np. zawierające błędy
      językowe).
      5. Użytkownik z chwilą zamieszczenia konkretnych Treści na Platformie,
      w szczególności wizerunku, materiałów lub wypowiedzi za pomocą Konta,
      udziela Usługodawcy niewyłącznej, bezterminowej i nieodpłatnej licencji na

      korzystanie z zamieszczonych przez siebie Treści, ich utrwalanie
      i zwielokrotnianie, w tym na dowolnym nośniku, dowolną techniką,
      modyfikacje, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie
      publiczne, publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł się z nimi
      zapoznać miejscu i czasie przez siebie wybranym – w celu umożliwienia
      wykonania Usługi.
      6. Użytkownik, w przypadku skierowania przez podmioty trzecie jakichkolwiek
      roszczeń do Usługodawcy dotyczących naruszania jakichkolwiek praw do
      zamieszczonych przez Użytkownika Treści, podejmie wszelkie niezbędne
      działania, aby zwolnić Usługodawcę od odpowiedzialności w powyższym
      zakresie, w tym w razie potrzeby wstąpi do sprawy w miejsce Usługodawcy
      lub przystąpi do sprawy po stronie Usługodawcy jako interwenient uboczny.
      Ponadto Użytkownik naprawi Usługodawcy na zasadach ogólnych wszelkie
      szkody powstałe po stronie Usługodawcy w związku z roszczeniami
      podmiotów trzecich dotyczących zamieszczonych przez Użytkownika Treści.
      7. Usługodawca podejmuje starania, aby opinie, które na Platformie
      zamieszczają Użytkownicy będący konsumentami o usługach
      Profesjonalistów, pochodziły wyłącznie od Użytkowników, którzy skorzystali
      z takich usług. W tym celu Użytkownik identyfikowany jest za pomocą
      podanego przez siebie numeru telefonu jako Użytkownik, który skorzystał z
      usługi połączenia z danym Profesjonalistą, o którego usłudze chce zamieścić
      opinię.
      8. Usługodawca zastrzega możliwość zmiany Treści Użytkownika (jej usunięcia
      lub usunięcia jej fragmentu bądź dokonania korekty), gdy:
      a. Treści zawierają zbędne dane osobowe (np. dane kontaktowe);
      b. Treści zawierają nieodpowiednie treści (np. słowa obraźliwe,
      naruszające dobra osobiste, stanowiące reklamę, niezwiązane z
      tematyką Usług);
      c. Treści są złej jakości (np. niewyraźne zdjęcia, literówki) lub zostały
      zapisane w języku innym niż polski;
      d. Użytkownik zwrócił się do Usługodawcy o uzupełnienie Treści (np. w
      trakcie rozmowy z call center poprosił o uzupełnienie jego danych w
      panelu);
      e. Użytkownik lub inna osoba zażąda usunięcia Treści ze względu na
      naruszenie jej praw (np. zamieszczenie przez Użytkownika zdjęcia
      chronionego prawami autorskimi osoby trzeciej).

  10. Dane osobowe

    1. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w niniejszym
      Regulaminie Ogólnym oraz w dokumencie „Polityka prywatności“ jest dostępny na
      stronie

      https://drive.google.com/file/d/1NXgNQKxJnkZ4fH_9cHdo1juHD14XaCAH/view?u
      sp=sharing

  11. Przerwy techniczne w działaniu Platformy

    1. Usługodawca nie gwarantuje nieprzerwanej i niezakłóconej dostępności
      Platformy (lub jej poszczególnych funkcjonalności) i Usług. Usługodawca jest
      uprawniony do przerw lub ograniczeń w dostępności Platformy i korzystaniu
      z Usług, w szczególności, gdy jest to spowodowane:
      a. koniecznością naprawy, rozbudowy, modyfikacji lub konserwacji
      sprzętu lub oprogramowania;
      b. przyczynami niezależnymi od Usługodawcy (siła wyższa, działania lub
      zaniechania osób trzecich).

      2. Niezależnie od powyższego, Usługodawca ma prawo zaprzestać świadczenia
      Usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone
      przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot. Usługodawca nie
      odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem
      3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji technicznej w Konto w celu
      usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy lub problemów
      w funkcjonowaniu Konta lub innej Usługi.

  12. Postępowanie reklamacyjne

    1. Wszelkie reklamacje dotyczące zakłóceń w funkcjonowaniu Platformy lub
      świadczeniu Usług można składać w szczególności poprzez pocztę
      elektroniczną na adres:
      info@building-companion.pl lub pocztą tradycyjną na adres Xella.
      2. Składana przez Użytkownika reklamacja powinna zawierać co najmniej:
      a. opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji,
      b. datę i godzinę jego wystąpienia,
      c. oznaczenie Użytkownika (jego imię, nazwisko, adres
      korespondencyjny lub adres e-mail).

      3. Jeśli reklamacja zawierać będzie braki, w stosunku do wymogów określonych
      w ust. 2, Usługodawca zwróci się do Użytkownika o ich uzupełnienie.

      W przypadku nieusunięcia braków lub niemożności skontaktowania się ze
      składającym reklamację ze względu na brak danych kontaktowych, reklamacja
      zostanie pozostawiona bez rozpatrzenia, jeśli brak informacji całkowicie
      uniemożliwia prowadzenie postępowania reklamacyjnego.
      4. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty jej wpływu do
      Usługodawcy. W tym terminie Użytkownik zostanie poinformowany przez
      Usługodawcę o wyniku jej rozpatrzenia na adres korespondencyjny lub adres
      e-mail wskazany w reklamacji. Nieudzielenie odpowiedzi na reklamację
      w ww. terminie uznaje się za uznanie reklamacji.

  13. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    1. W razie sporu z Usługodawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich
      praw, Użytkownik będący konsumentem poza tradycyjną drogą sądową ma
      możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
      i dochodzenia roszczeń. Informacje dotyczące pozasądowych sposobów
      rozpatrywania reklamacji konsumenckich i dochodzenia konsumenckich
      roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach
      oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
      konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
      ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
      Ważne informacje można uzyskać również na stronie internetowej Urzędu
      Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
      https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
      2. W przypadku powstania sporu z udziałem konsumenta pozasądowemu jego
      rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest
      dostępna pod adresem:
      http://ec.europa.eu/consumers/odr/https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/ind
      ex.cfm?event=main.home.show&lng=PL.
      3. Adres poczty elektronicznej Usługodawcy na potrzeby kontaktu w związku z
      ODR to info@building-companion.pl. Skorzystanie z pozasądowych
      sposobów rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i może mieć
      miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
      Powyższy zapis ma charakter informacyjny i nie oznacza wyrażenia przez
      Usługodawcę zgody na udział w danym pozasądowym postępowaniu. Zapis
      ten nie wyklucza uprawnienia stron do poddania ewentualnego sporu pod
      rozstrzygnięcie sądów powszechnych.
  14. Postanowienia końcowe

    1. Regulamin Ogólny udostępniony jest nieodpłatnie na Platformie. Treść
      Regulaminu Ogólnego jest udostępniana przed zawarciem umowy
      o świadczenie Usług. Treść Regulaminu Ogólnego może również zostać
      utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku
      lub pobranie w każdej chwili ze strony buildingcompanion.pl.
      2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Ogólnym mają zastosowanie
      przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
      elektroniczną, przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne odpowiednie przepisy
      prawa.
      3. Wątpliwości dotyczące treści Regulaminu Ogólnego należy rozstrzygać
      w sposób zapewniający zgodność Regulaminu Ogólnego z bezwzględnie
      obowiązującymi przepisami prawa.
      4. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Ogólnego lub innych
      warunków świadczenia Usług, w tym zmiany treści cyfrowej lub usługi
      cyfrowej, w zakresie w jakim jest to dopuszczalne przez obowiązujące
      przepisy, w następujących przypadkach:
      a. w razie potrzeby wprowadzenia zmian technicznych lub
      funkcjonalnych Platformy lub Usług lub wprowadzenia nowych Usług,
      b. implementacji zmian wymuszonych zmianami w przepisach prawa,
      c. poprawa bezpieczeństwa serwisu lub Użytkowników,
      d. poprawa ochrony prywatności Użytkowników,
      e. wykonanie obowiązków nałożonych przez organy państwa,
      f. konieczność dostosowania Regulaminu Ogólnego do zaleceń, nakazów,
      orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji
      uprawnionych władz publicznych,
      g. usprawnienie realizacji Usług i obsługi Użytkowników,
      h. zapobieganie nadużyciom związanym z korzystaniem z Usług lub
      Platformy,
      i. zmiany w zakresie sposobu udostępniania świadczeń Użytkownikom,

      j. zmiany redakcyjne, w tym konieczność usunięcia niejasności, błędów
      lub omyłek pisarskich,
      k. zmiany danych adresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych,
      adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie
      Ogólnym.

      Użytkownik, który nie akceptuje zmian Regulaminu Ogólnego lub innych
      warunków świadczenia Usług, może zakończyć korzystanie z Usług,
      w tym rozwiązać umowę poprzez usunięcie Konta. Korzystanie przez
      Użytkownika z Platformy po wprowadzeniu zmian w Regulaminie
      Ogólnym lub innych warunkach świadczenia Usług i udzieleniu
      odpowiedniego czasu na zapoznanie się z nimi oraz rezygnację z Usług,
      oznacza ich akceptację.
      5. Integralną część niniejszego Regulaminu Ogólnego stanowią następujące
      załączniki:
      a. „Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem
      przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez
      Xella Polska sp. Z o.o.”.
      b. “Formularz odstąpienia od umowy”.

  15. Załącznik do Regulaminu Ogólnego

    1. Załącznik do Regulaminu Ogólnego
      Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez
      Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Xella Polska sp. z o.o.

      Xella Polska Sp. z o.o. jako podmiot prowadzący platformę internetową Building
      Companion informuje o następujących zagrożeniach związanych z korzystaniem przez
      Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną:
      1. możliwość działania złośliwego (szkodliwego) oprogramowania (m.in.
      „robaki”, „konie trojańskie”);
      2. ryzyko złamania zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych
      informacji, w tym w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych
      wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne;
      3. ryzyko złamania lub obejścia systemu kryptograficznego, a w konsekwencji
      możliwość pozyskania osobistych i poufnych informacji dotyczących
      Użytkownika;
      4. ryzyko wyłudzenia informacji (phishing) poprzez wysyłanie fałszywych
      wiadomości elektronicznych przypominających autentyczne w celu pozyskania
      osobistych i poufnych informacji dotyczących Użytkownika;
      5. ryzyko wykorzystania programu komputerowego, którego zadaniem jest
      przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci
      (spyware);
      6. ryzyko naruszania praw autorskich Użytkownika, w tym do Treści poprzez ich
      nieuprawnione kopiowanie i wykorzystanie bez zgody i wiedzy Użytkownika;
      7. możliwość otrzymania niezamówionej informacji handlowej przekazywanej
      drogą elektroniczną (spam).

      Załącznik do Regulaminu Ogólnego

      FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

      Do:
      Xella Polska sp. z o.o.
      ul. Komitetu Obrony Robotników 48
      02-146 Warszawa
      [adres email Xella]

      Ja ................................ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o
      świadczenie usług na podstawie Regulaminu Ogólnego Platformy Building Companion,
      zawartej w dniu .....................

      ....................................................................................
      [data, podpis i adres email lub adres do korespondencji składającego oświadczenie]