INFORMACJA O OBOWIĄZKACH WYNIKAJĄCYCH Z AKTU O USŁUGACH CYFROWYCH
Usługodawca, będący dostawcą usług pośrednich na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych; dalej jako „DSA”), ma obowiązek zastosowania się do określonych wymogów DSA.
Punkt kontaktowy dla organów
Zgodnie z art. 11 DSA, Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich UE, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych.
Komunikacja w ramach punktu kontaktowego może odbywać się w języku polskim lub angielskim.
Punkt kontaktowy znajduje się̨ pod adresem mailowym: dsa_zgloszenie@xella.com
Punkt kontaktowy dla odbiorców usługi i zaufanych podmiotów sygnalizacyjnych
Zgodnie z art. 12 DSA, Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy dla odbiorców jej usług pośrednich oraz zaufanych podmiotów sygnalizacyjnych.
Komunikacja w ramach punktu kontaktowego jest prowadzona w języku polskim.
Punkt kontaktowy znajduje się̨ pod adresem mailowym: dsa_zgloszenie@xella.com
Zgłaszanie nielegalnych treści
Dowolna osoba lub podmiot mogą zgłosić nielegalne treści znajdujące się na platformie za pomocą udostępnionego formularza lub pisząc na adres e-mail: dsa_zgloszenie@xella.com
Wewnętrzny system rozpatrywania skarg
Odbiorcy usług pośrednich mogą wnieść skargę na decyzję Usługodawcy wydaną na skutek dokonanego zgłoszenia lub decyzje podjęte przez Usługodawcę ze względu na fakt, iż informacje przekazane przez odbiorców stanowią nielegalne treści lub są niezgodne z warunkami korzystania z usług Usługodawcy za pomocą udostępnionego formularza lub pisząc na adres e-mail: dsa_zgloszenie@xella.com
Pozasądowe rozstrzyganie sporów
Odbiorcy usługi, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia, do których skierowane są decyzje wydane w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, mają prawo wyboru dowolnego certyfikowanego organu pozasądowego rozstrzygania sporów w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg.
Skorzystanie z pozasądowego rozstrzygania sporów pozostaje bez uszczerbku dla prawa zainteresowanego odbiorcy usługi do wszczęcia na każdym etapie postępowania w celu zaskarżenia decyzji przed sądem zgodnie z mającym zastosowanie prawem.
Liczba aktywnych odbiorców
Średnia liczba aktywnych miesięcznie odbiorców usługi wynosi 4.000.