Informacje o usługach pośrednich
Informacje o komunikatorze

INFORMACJA O OBOWIĄZKACH WYNIKAJĄCYCH Z AKTU O USŁUGACH CYFROWYCH 

Usługodawca, będący dostawcą usług pośrednich na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych; dalej jako „DSA”), ma obowiązek zastosowania się do określonych wymogów DSA. 

  1. Punkt kontaktowy dla organów 

Zgodnie z art. 11 DSA, Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich UE, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych. 

Komunikacja w ramach punktu kontaktowego może odbywać się w języku polskim lub angielskim. 

Punkt kontaktowy znajduje się̨ pod adresem mailowym: dsa_zgloszenie@xella.com 

  1. Punkt kontaktowy dla odbiorców usługi i zaufanych podmiotów sygnalizacyjnych 

Zgodnie z art. 12 DSA, Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy dla odbiorców jej usług pośrednich oraz zaufanych podmiotów sygnalizacyjnych. 

Komunikacja w ramach punktu kontaktowego jest prowadzona w języku polskim.  

Punkt kontaktowy znajduje się̨ pod adresem mailowym: dsa_zgloszenie@xella.com 

  1. Zgłaszanie nielegalnych treści 

Dowolna osoba lub podmiot mogą zgłosić nielegalne treści znajdujące się na platformie za pomocą udostępnionego formularza lub pisząc na adres e-mail: dsa_zgloszenie@xella.com 

  1. Wewnętrzny system rozpatrywania skarg 

Odbiorcy usług pośrednich mogą wnieść skargę na decyzję Usługodawcy wydaną na skutek dokonanego zgłoszenia lub decyzje podjęte przez Usługodawcę ze względu na fakt, iż informacje przekazane przez odbiorców stanowią nielegalne treści lub są niezgodne z warunkami korzystania z usług Usługodawcy za pomocą udostępnionego formularza lub pisząc na adres e-mail: dsa_zgloszenie@xella.com 

  1. Pozasądowe rozstrzyganie sporów 

Odbiorcy usługi, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia, do których skierowane są decyzje wydane w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, mają prawo wyboru dowolnego certyfikowanego organu pozasądowego rozstrzygania sporów w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg. 

Skorzystanie z pozasądowego rozstrzygania sporów pozostaje bez uszczerbku dla prawa zainteresowanego odbiorcy usługi do wszczęcia na każdym etapie postępowania w celu zaskarżenia decyzji przed sądem zgodnie z mającym zastosowanie prawem. 

  1. Liczba aktywnych odbiorców 

Średnia liczba aktywnych miesięcznie odbiorców usługi wynosi 4.000.