Szanowny Użytkowniku, zanim założysz Konto jako Klient na Platformie Building Companion, zapoznaj się z niniejszym Regulaminem Ogólnym dla Użytkowników Platformy Building Companion oraz Regulaminem dla Klientów Indywidualnych lub Regulaminem dla Profesjonalistów. Założenie Konta oznacza potwierdzenie zapoznania się i akceptację wszystkich postanowień Regulaminu Ogólnego dla Użytkowników Platformy Building Companion oraz Regulaminu dla Klientów Indywidualnych lub Regulaminu dla Profesjonalistów.
Zwracamy uwagę, że wszystkie Regulaminy ulegną zmianie z dniem 8.11.2024 - możesz zapoznać się z nowymi Regulaminami poniżej.
Regulamin dla Klientów Indywidualnych
Obowiązuje od 8.11.2024
§ 1. Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin dla Klientów Indywidualnych (dalej jako: „Regulamin”) określa zasady świadczenia usługi elektronicznej udostępnienia Konta na Platformie Building Companion oraz korzystania z Usług, w tym Usług Dodatkowych, wymagających Rejestracji lub zalogowania się do Konta, w tym w szczególności z Panelu, Kuponów, Pakietów Informacyjnych, Wyszukiwarki Wykonawców i Komunikatora;
Regulamin określa w szczególności:
a) zasady funkcjonowania Konta;
b) zasady Rejestracji i logowania się do Konta;
c) rodzaje oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pomocą Konta;
d) czas trwania świadczenia usługi Konta;
e) zasady ochrony danych osobowych Klientów;
f) tryb postępowania reklamacyjnego.
Użytkownik zakładając Konto na Platformie potwierdza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem dla Klientów oraz akceptuje wszystkie jego postanowienia.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, do świadczenia Usługi Konta Klienta oraz innych Usług Dodatkowych wymagających Rejestracji mają zastosowanie ogólne zasady świadczenia usług drogą elektroniczną na Platformie, zawarte w Regulaminie Ogólnym, dostępnym pod adresem:
https://www.building-companion.pl/Regulamin-Ogolny_nov_2024_new
Regulamin Ogólny określa zasady związane z zamieszczaniem, moderowaniem i zgłaszaniem Treści, zasady przeciwdziałania nadużyciom i zawieszania świadczenia Usług, zasady wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg oraz postępowania reklamacyjnego i pozasądowego rozstrzygania sporów.
Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Usług, w tym z Usługi Konta Klienta oraz Wyszukiwarki Wykonawców, może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z tych usług, a także środki techniczne dostępne usługobiorcom w celu ich zminimalizowania, opisane zostały w „Informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Xella Polska sp. z o.o.” stanowiącej załącznik do Regulaminu Ogólnego.
Aktualne informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści Usług, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik (pliki cookies lub inne podobne technologie), zawarte są w „Polityce prywatności”, dostępnej na stronie:
https://www.building-companion.pl/Polityka-prywatnosci-Building-Companion_new_nov_2024;
Korzystanie z Usług opisanych w niniejszym Regulaminie wymaga spełnienia następujących wymagań technicznych:
posiadanie dostępu do sieci Internet;
posiadanie dostępu do powszechnie używanej przeglądarki internetowej (wraz z włączoną obsługą protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługą Java Script, Java, a także akceptacją plików cookies) w aktualnej wersji;
korzystanie z oprogramowania blokującego treści obecne na stronie (typu AdBlock) może zakłócać lub uniemożliwić korzystanie z Usług.
Usługodawca zobowiązany jest na każde żądanie Użytkownika przesłane na adres e-mail: info@building-companion.pl:
a) przesłać Użytkownikowi aktualną informację o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z Usług;
b) poinformować Użytkownika o funkcji i celu oprogramowania lub danych, niebędących składnikiem treści Usług, wprowadzanych przez Usługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik;
c) nieodpłatnie udostępnić Użytkownikowi Regulamin w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą Platformy.
Dane kontaktowe Usługodawcy to:
adres: ul. Komitetu Obrony Robotników 48, 02-146 Warszawa;
adres e-mail: info@building-companion.pl;
numer telefonu: 22 57 32 013
§ 2. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia, pisane wielką literą, mają znaczenie zgodne z ich definicją nadaną w Regulaminie Ogólnym. Użyte w Regulaminie określenia, których definicja nie została zawarta w Regulaminie Ogólnym, mają następujące znaczenie:
Portal Zewnętrzny – platforma internetowa prowadzona przez usługodawcę innego niż Usługodawca (w szczególności Facebook, Google), umożliwiająca dostęp do Konta w tej samej sesji, przy wykorzystaniu tożsamości Użytkownika zapisanej w Portalu Zewnętrznym poprzez uwierzytelnienie i uzupełnienie danych Użytkownika podczas Rejestracji lub logowania do Konta na Platformie;
Profil Profesjonalisty – wydzielona część Platformy, na której zamieszczone są Treści Profesjonalistów dostępne dla Użytkowników, w szczególności informacje o działalności Profesjonalistów;
Regulamin Ogólny – ogólne zasady świadczenia usług drogą elektroniczną na Platformie, zawarte w Regulaminie Ogólnym dla Użytkowników Platformy Building Companion, dostępnym pod adresem
https://www.building-companion.pl/Regulamin-Ogolny_nov_2024_new
Usługa Profesjonalisty – oferowana do wykonania przez Profesjonalistę czynność z zakresu usług budowalnych, opisana w ramach Profilu Profesjonalisty;
Warunki Współpracy – propozycja warunków świadczenia Usług Profesjonalisty na wykonanie konkretnych czynności z zakresu usług budowlanych wynikających z Zapytania, przedstawiana Klientowi przez Profesjonalistę poza Platformą i bez udziału Usługodawcy;
Zapytanie – informacja umieszczona przez Klienta na Platformie, w celu poszukiwania Profesjonalisty zainteresowanego wykonaniem czynności w ramach zakresu danej Usługi Profesjonalisty.
§ 3. Konto
Konto stanowi nieodpłatną Usługę świadczoną drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy.
Dostęp i korzystanie z Konta wymagają podania danych osobowych, dokonania Rejestracji lub zalogowania się do Konta. Procedury Rejestracji oraz logowania się do Konta zostały opisane w § 4 niniejszego Regulaminu.
Konto może utworzyć osoba, która ukończyła 18 lat.
Jedna osoba może utworzyć tylko jedno Konto. Zakazane jest tworzenie Kont na rzecz innych osób, jak też udostępnianie Konta osobom trzecim.
Utworzenie Konta i zalogowanie się do Konta jest niezbędne do korzystania z niektórych Usług na Platformie przez Klienta, w szczególności z Usług Dodatkowych, które zostały określone na Platformie jako wymagające posiadania Konta.
Użytkownik z chwilą dokonania Rejestracji Konta jako Klient staje się Klientem.
W celu utworzenia i korzystania z Konta, Użytkownik powinien spełnić wymagania techniczne niezbędne dla korzystania z Platformy, określone w Regulaminie Ogólnym, oraz dodatkowo:
a) podać aktywny adres email Użytkownika, umożliwiający odbieranie i wysyłanie wiadomości email;
b) podać aktywny numer telefonu komórkowego, zarejestrowany w Polsce (zawierającego prefiks krajowy +48).
c) podać swoje imię.
§ 4. Rejestracja i logowanie do Konta
Założenie Konta jest dobrowolne i bezpłatne.
Niezbędnym warunkiem założenia Konta jest przeprowadzenie w całości procesu Rejestracji. W celu Rejestracji, Użytkownik powinien wypełnić formularz Rejestracji (podać dane osobowe) i postępować zgodnie z wyświetlanymi na Platformie komunikatami.
Rejestracja Konta odbywa się ścieżką podstawową lub ścieżką alternatywną.
Ścieżka podstawowa Rejestracji polega na:
wyborze Rejestracji Konta jako Klient poprzez kliknięcie odpowiedniego odnośnika na Platformie;
wypełnieniu formularza dostępnego na Platformie poprzez podanie swojego imienia, numeru telefonu komórkowego i adresu email;
podaniu czterocyfrowego kodu z wiadomości SMS, przesłanej przez Platformę na numer telefonu komórkowego podany przez Użytkownika w formularzu;
potwierdzeniu, że podany adres email należy do Klienta poprzez kliknięcie odnośnika zawartego w wiadomości email.
Alternatywna ścieżka Rejestracji polega na:
wyborze Rejestracji Konta jako Klient poprzez kliknięcie odpowiedniego odnośnika na Platformie;
kliknięciu przycisku rejestracji za pośrednictwem Portalu Zewnętrznego;
wyrażeniu zgody na przekazanie Platformie przez Portal Zewnętrzny wszystkich lub części danych niezbędnych do dokonania Rejestracji na Platformie;
weryfikacji poprawności umieszczonych w formularzu danych przekazanych przez Portal Zewnętrzny oraz ich ewentualnym uzupełnieniu i modyfikacji, ze szczególnym uwzględnieniem numeru telefonu i adresu email;
podaniu czterocyfrowego kodu z wiadomości SMS, przesłanej przez Platformę na numer telefonu komórkowego podany w formularzu;
potwierdzeniu podanego adresu email poprzez kliknięcie odnośnika zawartego w wiadomości email.
Proces Rejestracji kończy się z chwilą potwierdzenia kodem jednorazowym podanego numeru telefonu.
Brak potwierdzenia adresu e-mail może skutkować zawieszeniem działania Konta oraz brakiem możliwości zmiany danych w Panelu Klienta.
Do pomyślnego przeprowadzenia Rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych osobowych:
a) imię;
b) numer telefonu komórkowego;
c) adres email.
Logowanie się do Konta odbywa się poprzez podanie na Platformie numeru telefonu komórkowego wskazanego podczas Rejestracji (stanowiącego login do Konta), na który następnie przesyłana jest wiadomość SMS zawierająca czterocyfrowy kod weryfikacyjny, który należy podać w kolejnym kroku formularza logowania.
W przypadku dokonania Rejestracji przy użyciu Portalu Zewnętrznego zgodnie z ust. 4 powyżej, możliwe jest również logowanie do Konta przy użyciu Portalu Zewnętrznego. W takim przypadku logowanie odbywa się poprzez kliknięcie odpowiedniego odnośnika na stronie logowania do Konta na Platformie. Klient ma możliwość zalogowania się również przy użyciu numeru telefonu komórkowego, zgodnie z ust. 9 powyżej.
W Panelu Klient może zrezygnować z połączenia Konta z Portalem Zewnętrznym. W takim wypadku logowanie do Konta będzie się odbywać wyłącznie zgodnie z procedurą opisaną w ust. 9 powyżej.
Usunięcie konta w Portalu Zewnętrznym używanego do logowania do Konta nie powoduje zablokowania możliwości logowania się do Konta. W takim przypadku logowanie do Konta będzie odbywać się zgodnie z procedurą opisaną w ust. 9 powyżej.
Klient podając dane podczas Rejestracji lub zmieniając dane w Panelu oświadcza, że informacje podane przez Klienta Usługodawcy są zgodne z prawdą.
Podczas Rejestracji Użytkownik może również, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, wyrazić dobrowolną zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych od Usługodawcy lub innych podmiotów trzecich, w szczególności partnerów Usługodawcy.
Założenie Konta i rozpoczęcie korzystania z Usług zostanie potwierdzone przez Usługodawcę poprzez przesłanie wiadomości na adres e-mail Klienta wskazany przy rejestracji do Konta.
§ 5. Rodzaje i zakres Usług świadczonych za pomocą Konta
Po dokonaniu Rejestracji, Klient uzyskuje dostęp do Konta, za pomocą którego może korzystać z Usług dostępnych na Platformie, w szczególności z Usług Dodatkowych takich jak: Panel, Kupony, Pakiety Informacyjne, Newsletter, Ebook, Treści, Wyszukiwarka Wykonawców, Komunikator.
Z chwilą zakończenia Rejestracji, Klient uzyskuje za pomocą Konta dostęp do Panelu.
Za pomocą Panelu, Klient może w szczególności dokonywać następujących czynności:
a) przegląd i zmiana danych Konta;
b) rezygnacja z połączenia Konta z Portalem Zewnętrznym;
c) przegląd i zmiana udzielonych zgód w ramach Konta;
d) przegląd Usług, z których korzysta Klient w ramach Konta, w szczególności Kuponów, Pakietów Informacyjnych, Treści i Zapytań w ramach Usługi Wyszukiwarka Wykonawców oraz Komunikatora.
Zasady i warunki korzystania z Usług Dodatkowych są opisane w niniejszym Regulaminie oraz odpowiednich Regulaminach Usług Dodatkowych. Korzystanie z Usługi Dodatkowej wymaga uprzedniego zaakceptowania postanowień Regulaminu Ogólnego, niniejszego Regulaminu oraz odpowiedniego Regulaminu Usługi Dodatkowej.
Zmiana danych Konta dokonana przez Klienta w Panelu zostanie każdorazowo potwierdzona przesłaniem wiadomości na adres email wskazany przez Klienta podczas Rejestracji.
§ 6. Czas trwania świadczenia usługi Konta
Umowa dotycząca korzystania z Konta zostaje zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem na czas nieokreślony i jest regulowana niniejszym Regulaminem oraz Regulaminem Ogólnym.
Czas trwania umowy rozpoczyna się z chwilą zakończenia przez Użytkownika procesu Rejestracji i kończy z chwilą zamknięcia Konta.
W przypadku zakończenia czasu trwania umowy o świadczenie Usług w ramach Platformy zgodnie z zasadami opisanymi w § 7 Regulaminu Ogólnego, następuje zakończenie świadczenia usługi utrzymania Konta oraz świadczenia Usług na podstawie niniejszego Regulaminu. Zasady zawarte w
§ 7 Regulaminu Ogólnego mają odpowiednie zastosowanie.
Zasady rozwiązywania umów o świadczenie Usług zawarte w Regulaminie Ogólnym (w tym prawo odstąpienia przysługujące Klientowi będącemu konsumentem) mają odpowiednie zastosowanie do umowy Konta.
W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę braku aktywności Klienta na Koncie przez okres 5 (pięciu) lat, Konto zostanie usunięte. Miesiąc przed upływem terminu 5 lat braku aktywności na Koncie, Klient zostanie poinformowany drogą mailową o braku aktywności i planowanym usunięciu Konta w razie braku podjęcia aktywności w ramach Konta. Dla uniknięcia wątpliwości, za brak aktywności na Koncie będzie rozumiane niezalogowanie się na Konto w rozpatrywanym okresie. Okres braku aktywności jest liczony od nowa po każdorazowym wylogowaniu się z Konta przez Klienta.
Usunięcie Konta jest możliwe poprzez usunięcie Konta przez Klienta lub na żądanie Klienta poprzez wysłanie wiadomości zawierającej żądanie usunięcia Konta na adres email odo-polska@xella.com. Po otrzymaniu wiadomości email od Klienta umożliwiającej zweryfikowanie tożsamości Klienta i precyzyjne określenie Konta, którego dotyczy żądanie, Usługodawca niezwłocznie usunie Konto Klienta.
Usunięcie Konta przez Usługodawcę następuje po zakończeniu świadczenia Usług, w tym rozwiązania umowy w przypadkach wskazanych w Regulaminie Ogólnym.
Zasady dostępu Klienta do jego Treści po zakończeniu świadczenia usług opisane w Regulaminie Ogólnym mają zastosowanie także do Treści Klienta znajdujących się na jego Koncie.
§ 7. Kupon
Usługa Kuponu jest Usługą Dodatkową polegającą na przyznaniu Klientowi uprawnienia w formie alfanumerycznej (Kuponu) do skorzystania z wybranej przez Klienta Oferty Usługodawcy lub Partnerów Usługodawcy, w postaci kodu umożliwiającego skorzystanie z określonej Oferty poza Platformą.
Korzystanie z Kuponu jest dobrowolne i bezpłatne.
Do skorzystania z Kuponu niezbędne jest uprzednie dokonanie Rejestracji lub zalogowanie się jako Klient na Platformie.
Szczegółowe zasady świadczenia Usługi Dodatkowej w postaci Kuponu są określone w odpowiednich Regulaminach Usług Dodatkowych.
Przed skorzystaniem z Usługi Kuponu wymagane jest potwierdzenie zapoznania się i akceptacja warunków Regulaminu Ogólnego, niniejszego Regulaminu oraz odpowiednich Regulaminów Usług Dodatkowych.
Do skorzystania z Kuponu może być niezbędne podanie dodatkowych danych osobowych Klienta, innych niż niezbędne do utworzenia Konta.
§ 8. Pakiet Informacyjny
Usługa Pakietu Informacyjnego jest Usługą Dodatkową polegającą na przyznaniu Klientowi uprawnienia do uzyskania szczegółowych informacji na temat określonej Oferty i otrzymywania dodatkowych informacji związanych z Ofertą lub otrzymywania informacji o innych Ofertach.
Korzystanie z Pakietu Informacyjnego jest dobrowolne i bezpłatne.
Do skorzystania z Pakietu Informacyjnego niezbędne jest uprzednie dokonanie Rejestracji lub zalogowanie się jako Klient na Platformie.
Szczegółowe zasady Usługi Dodatkowej w postaci Pakietu Informacyjnego są określone w odpowiednich Regulaminach Usług Dodatkowych.
Przed skorzystaniem z Usługi Pakietu Informacyjnego wymagane jest potwierdzenie zapoznania się i akceptacja warunków Regulaminu Ogólnego, niniejszego Regulaminu oraz odpowiednich Regulaminów Usług Dodatkowych.
W ramach Usługi Pakietu Informacyjnego Klientowi mogą być świadczone usługi o charakterze informacyjnym lub marketingowym.
Usługi Pakietu Informacyjnego mogą być świadczone Klientowi za pośrednictwem Platformy, w szczególności Panelu, a także z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość, w szczególności za pomocą telefonu komórkowego lub wiadomości email.
§ 9. Treści
W ramach korzystania z Platformy, po założeniu Konta, Klient może również zamieszczać Treści, w szczególności opinie dotyczące Usług, np. Kuponów lub określonych Profesjonalistów.
Zasady związane z zamieszczaniem Treści, w tym zasady zapewniania przez Usługodawcę, że opinie pochodzą od Klientów, a także prawa i obowiązki Klienta i Usługodawcy zostały szczegółowo określone w Regulaminie Ogólnym.
§ 10. Usługa łączenia Klientów z Profesjonalistami – Wyszukiwarka Wykonawców
Usługa łączenia Klientów z Profesjonalistami – Wyszukiwarka Wykonawców jest usługą polegającą na wysyłaniu zapytań przez Klientów dotyczących usług realizowanych przez Profesjonalistów, prezentowaniu Profesjonalistów spełniających kryteria Klienta oraz umożliwianiu bezpośredniego kontaktu między Klientem a wybranymi przez niego Profesjonalistami za pomocą Komunikatora.
Korzystanie z Usługi Wyszukiwarka Wykonawców jest dobrowolne i bezpłatne.
Do skorzystania z usługi Wyszukiwarka Wykonawców niezbędne jest uprzednie dokonanie Rejestracji lub zalogowanie się jako Klient na Platformie oraz potwierdzenie chęci skorzystania z Komunikatora. Klient przyjmuje do wiadomości, że usługa łączenia Klientów z Profesjonalistami nie zostanie wykonana, jeśli obaj Użytkownicy nie skorzystają z Komunikatora.
Wypełniając dostępne na Platformie formularze, Klient ma obowiązek podać prawdziwe dane. Usługodawca zastrzega sobie prawo ich weryfikacji oraz odmowy świadczenia Usługi Wyszukiwarka Wykonawców w przypadku podania nieprawdziwych danych przez Klienta.
Klient inicjuje kontakt z Profesjonalistą umieszczając na Platformie Zapytanie, którego treść jest ustalana samodzielnie przez Klienta w ramach kryteriów wskazanych na Platformie.
Umieszczenie Zapytania na Platformie następuje przez wypełnienie formularza i kliknięcie odpowiedniego odnośnika na Platformie.
Treść Zapytania powinna nawiązywać do jednej z usług oferowanych przez Profesjonalistów oraz nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do zakresu i miejsca prac do wykonania.
Klient odpowiada za zgodność Zapytania ze stanem faktycznym oraz umieszczenie w nim wszystkich informacji istotnych dla przygotowania Warunków Współpracy przez Profesjonalistę.
Zamieszczenie Zapytania powinno odzwierciedlać rzeczywiste zapotrzebowanie i zamiar skorzystania z Usługi Profesjonalisty, której Zapytanie dotyczy oraz nie może naruszać powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Zakazane jest posługiwanie się Zapytaniem dla komunikowania innych treści niż wynikające z niniejszego Regulaminu.
W przypadku stwierdzenia łamania przez Klienta zasad niniejszego Regulaminu lub Regulaminu Ogólnego, dostęp Klienta do formularza w celu składania Zapytań może zostać zablokowany.
Usługodawca przedstawia Klientowi listę Profesjonalistów, których dane podane na Platformie, w tym zakres oferowanych Usług Profesjonalisty, dostępność czasowa oraz obszar świadczonych przez Profesjonalistę Usług Profesjonalisty, odpowiadają kryteriom wskazanym przez Klienta. Kolejność prezentowanych Profesjonalistów może być uzależniona od określonych kryteriów wskazanych w ust. 25.
Na podstawie przygotowanej listy Profesjonalistów, Klient może zapoznać się z Profilami Profesjonalistów oraz wybrać Profesjonalistów, którym chce, aby Usługodawca wysłał bezpośrednio Zapytanie.
Zapytanie przekazywane jest do wybranych przez Klienta Profesjonalistów (bez danych kontaktowych Klienta) oraz umieszczane na Panelu Klienta.
W ramach konkretnego Zapytania, Klient może być poproszony o przekazanie dodatkowych danych oraz szczególnych informacji dotyczących konkretnego Zapytania względem podanych w momencie zamieszczenia Zapytania na Platformie, w tym, w szczególności, przesłania projektu domu objętego Zapytaniem.
Przekazanie Zapytania wybranym przez Klienta Profesjonalistom wiąże się z umożliwieniem zapoznania się przez wybranych Profesjonalistów z treścią Zapytania celem weryfikacji Zapytania.
Zamieszczenie przez Klienta Zapytania jest bezpłatne.
Klient, po wysłaniu Zapytania, otrzymuje w ramach Platformy potwierdzenie jego umieszczenia.
Każde Zapytanie umieszczone na Platformie może być zweryfikowane przez Usługodawcę, w szczególności pod kątem rzetelności informacji przekazywanych do Profesjonalistów. W przypadku ustalenia, że podane przez Klienta informacje są nieprawdziwe lub wprowadzają w błąd, Usługodawca może usunąć Zapytanie z Platformy lub usunąć nierzetelne informacje z Zapytania.
Po zapoznaniu się z Zapytaniem, Profesjonaliści zainteresowani Zapytaniem i świadczeniem Usług Profesjonalisty Klientowi, mogą przedstawić Klientowi Warunki Współpracy, bezpośrednio podczas kontaktu przez Komunikator udostępniony przez Usługodawcę na Platformie. Usługodawca umożliwi korzystanie z Komunikatora w sytuacji otrzymania przez Profesjonalistę Zapytania od Klienta i zainicjowania kontaktu z takim Klientem przez Profesjonalistę poprzez przesłanie wiadomości z odpowiedzią na Zapytanie. Skorzystanie z Komunikatora wymaga spełnienia warunków wskazanych w §11.
Warunki Współpracy uzgadniane są poza Platformą i nie są elementem Usługi Wyszukiwarka Wykonawców. Usługodawca nie ma wpływu na Warunki Współpracy, nie jest ich stroną oraz nie jest informowany o ich treści. Usługodawca nie odpowiada za treść Warunków Współpracy, jak i za działania podejmowane na ich podstawie, w tym zawarcie umowy i jej realizację.
W następstwie nawiązania kontaktu pomiędzy Użytkownikami w ramach Komunikatora Użytkownicy mogą wymienić się swoimi danymi kontaktowymi (numer telefonu oraz adres e-mail) celem potwierdzenia uzgodnień oraz zawarcia stosownej umowy. Klient zobowiązuje się nie wykorzystywać podanych danych kontaktowych w celu innym niż kontakt z Profesjonalistą dla uzgodnienia szczegółów zlecenia w ramach budowy domu jednorodzinnego.
Zapytanie może zostać usunięte z Panelu Klienta w następujących sytuacjach:
a) w przypadku usunięcia Zapytania przez Użytkownika,
b) po upływie 14 dni roboczych od momentu zamieszczenia Zapytania przez Klienta,
c) w przypadku zablokowania Użytkownikowi dostępu do formularza do składania Zapytań,
d) w momencie usunięcia Konta Klienta,
e) w przypadku uznania treści Zapytania za nielegalną w procedurze określonej w Regulaminie Ogólnym.
Zakazane jest wykorzystywanie danych dotyczących Profesjonalistów przez Klienta do innych celów niż skontaktowanie się z Profesjonalistą w celu ustalenia szczegółów zlecenia w ramach budowy domu jednorodzinnego Klienta. Odpowiednio, zakazane jest wykorzystywanie danych dotyczących Klientów przez Profesjonalistów do innych celów niż skontaktowanie się z Klientem, w celu ustalenia szczegółów zlecenia w ramach budowy domu jednorodzinnego Klienta.
Usługodawca nie prowadzi sprzedaży za pośrednictwem Platformy ani nie jest stroną umów zawieranych przez Użytkowników, w tym pomiędzy Klientem a Profesjonalistą. Usługodawca nie jest pośrednikiem przy zawieraniu jakiejkolwiek umowy przez Użytkownika, w tym przez Klienta lub Profesjonalistę.
Usługodawca zastrzega możliwość plasowania podczas prezentowania Klientowi listy Profesjonalistów, czyli zapewniania określonej widoczności lub wagi Profesjonalistom w wynikach wyszukiwania (system rekomendacji). Plasowanie może być oparte o następujące parametry:
aktywność Profesjonalisty na Platformie (np. liczba logowań, kompletność Profilu),
liczba opinii o usługach wykonanych przez danego Profesjonalistę,
posiadanie certyfikatu jakości usług, w tym certyfikatu Xella lub statusu ekipy stale współpracującej z Xella,
liczba Zapytań otrzymanych przez Profesjonalistę w określonym okresie oraz liczba Zapytań, na które Profesjonalista udzielił odpowiedzi, odsetek takich Zapytań,
zweryfikowanie Profilu Profesjonalisty,
liczba wykonanych projektów na rzecz Klientów,
liczba odbytych szkoleń organizowanych przez Usługodawcę związanych z podnoszeniem kwalifikacji,
lokalizacja Profesjonalisty (odległość od miejsca, w którym miałaby być wykonywana usługa).
Parametry takie jak lokalizacja Profesjonalisty, aktywność wykonawcy na Platformie (np. kompletność Profilu), liczba opinii o usługach wykonanych przez danego Profesjonalistę, posiadanie certyfikatu jakości usług, w tym certyfikatu Xella lub statusu ekipy stale współpracującej z Xella będą miały znaczenie większe dla plasowania niż pozostałe parametry wskazane w ust. 25 z uwagi na zasadność wyszukania usług najbliższych lokalizacji planowanej budowy oraz z uwagi na ich znaczenie dla oceny rzetelności danego Profesjonalisty w relacjach z Klientami.
§ 11. Komunikator
W ramach Platformy Usługodawca udostępnia Klientom Komunikator, umożliwiając im komunikację z Profesjonalistami, bez wykorzystania numeru telefonu, poprzez wymianę korespondencji dotyczącej usługi wykonywanej przez Profesjonalistów. W ramach Komunikatora Użytkownicy mogą wymieniać wiadomości tekstowe oraz pliki.
Korzystanie z Usługi Komunikatora jest dobrowolne i bezpłatne.
Do skorzystania z usługi Komunikatora niezbędne jest uprzednie dokonanie Rejestracji oraz potwierdzenie zawarcia umowy o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej, podczas pierwszego skorzystania z Komunikatora zalogowanie się jako Klient na Platformie i wysłanie do Profesjonalisty Zapytania, które inicjuje kontakt pomiędzy Użytkownikami. Profesjonalista nie ma możliwości zainicjowania we własnym zakresie konwersacji z Klientem, który nie skierował do niego Zapytania.
Ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z usługi Komunikatora wynikają z wymagań technicznych dla korzystania z usługi, na które składa się konieczność dysponowania urządzeniem podłączonym do sieci Internet (np. komputer, telefon lub tablet) oraz posiadającym dostęp do powszechnie używanej przeglądarki internetowej wraz z włączoną obsługą protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługą Java Script, Java, a także akceptacją plików cookies w aktualnej wersji. Korzystanie z oprogramowania blokującego treści obecne na Platformie (typu AdBlock) może zakłócać lub uniemożliwić korzystanie z usługi Komunikatora.
Do zawarcia umowy o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej, której stronami są rejestrujący się Klient oraz Usługodawca dochodzi wraz z Rejestracją poprzez zaakceptowanie niniejszego Regulaminu przez Klienta i złożenie oświadczenia o związaniu umową podczas pierwszego skorzystania z Komunikatora.
Rozpoczęcie świadczenia usługi komunikacji elektronicznej następuje wraz z potwierdzeniem przez Klienta otrzymania w wiadomości e-mail podsumowania głównych elementów informacji przedumownych.
Wiadomości w ramach Komunikatora mogą być wysyłane przez Klienta po uprzednim zaakceptowaniu przez Profesjonalistę wystosowanego przez Klienta Zapytania oraz potwierdzeniu zawarcia umowy o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej.
Usługodawca informuje Klienta o otrzymanej przez niego wiadomości od Profesjonalisty na Komunikatorze, przesyłając powiadomienie na adres e-mail podany przez Klienta podczas Rejestracji.
Jeśli Klient nie odpowie na wiadomości przesłane w Komunikatorze, Usługodawca prześle Klientowi wiadomość e-mail na adres wskazany przy rejestracji Konta z powiadomieniem o oczekujących wiadomościach. Powiadomienia w przypadku braku reakcji ze strony Klienta będą przesyłane przez 3 kolejne dni, po jednym powiadomieniu dziennie.
W ramach usługi Komunikatora, Klient może skontaktować się z Usługodawcą poprzez dedykowany kanał komunikacji służący do przekazywania informacji o wszelkich utrudnieniach związanych z obsługą oraz działaniem Komunikatora (tzw. chat support). Kanał komunikacji jest obsługiwany przez osobę do tego wyznaczoną przez Usługodawcę.
Korzystając z Komunikatora Użytkownicy zobowiązani są przestrzegać zasad zamieszczania Treści wskazanych w §8 Regulaminu Ogólnego.
Za pośrednictwem Komunikatora Użytkownicy mogą porozumiewać się wyłącznie w celu pozyskania informacji dotyczących świadczonych przez Profesjonalistów usług i nawiązania z nimi kontaktu.
W przypadku stwierdzenia złamania przez Klienta zasad niniejszego Regulaminu lub Regulaminu Ogólnego, dostęp Klienta do usługi Komunikatora może zostać ograniczony bądź całkowicie wyłączony zgodnie z §9 Regulaminu Ogólnego.
Zgłoszenia nielegalnych Treści lub Treści niezgodnych z Regulaminami można dokonać poprzez komunikację z Usługodawcą w ramach Komunikatora (dedykowanego przycisku lub zakładki w interfejsie Komunikatora) lub w ramach mechanizmu zgłaszania Treści zgodnie z §10 Regulaminu Ogólnego.
Dokonanie zgłoszenia przez jednego z Użytkowników w ramach Komunikatora będzie skutkowało zawieszeniem możliwości kontynuowania rozmowy i wymiany wiadomości do czasu rozpoznania zgłoszenia przez Usługodawcę zgodnie z postanowieniami Regulaminu Ogólnego.
Usługodawca nie prowadzi sprzedaży za pośrednictwem Komunikatora ani nie jest stroną jakichkolwiek umów zawieranych przez Użytkowników, w tym pomiędzy Klientem a Profesjonalistą. Usługodawca nie jest pośrednikiem przy zawieraniu jakiejkolwiek umowy przez Użytkownika, w tym przez Klienta lub Profesjonalistę. Wykorzystywanie Komunikatora wbrew jego przeznaczeniu może skutkować zawieszeniem świadczenia Usług.
Usługodawca przetwarza następujące dane osobowe Klienta w ramach usługi Komunikatora:
imię;
adres e-mail;
numer telefonu;
treść przesyłanych komunikatów;
podane informacje dotyczące planowanej budowy.
Skorzystanie z Komunikatora nie wymaga podania dodatkowych danych osobowych ponad dane przekazane przez Klienta przy okazji Rejestracji.
Okres obowiązywania umowy o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej rozpoczyna się z chwilą zakończenia przez Użytkownika procesu Rejestracji i potwierdzenia zawarcia umowy o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej. Zakończenie obowiązywania umowy może nastąpić poprzez jej wypowiedzenie lub rozwiązanie przez jedną ze stron.
Usługodawca ma prawo dokonania jednostronnej zmiany umowy o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej w następujących przypadkach:
w razie potrzeby wprowadzenia zmian technicznych lub funkcjonalnych Platformy lub Usług, wprowadzenia nowych Usług, zakończenia świadczenia niektórych Usług,
implementacji zmian wymuszonych zmianami w przepisach prawa,
poprawy bezpieczeństwa serwisu lub Użytkowników,
poprawy ochrony prywatności Użytkowników,
wykonania obowiązków nałożonych przez organy państwa,
konieczności dostosowania regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych,
usprawnienia realizacji Usług i obsługi Użytkowników,
zapobiegania nadużyciom związanym z korzystaniem z Usług lub Platformy,
zmiany w zakresie sposobu udostępniania świadczeń Użytkownikom,
zmiany redakcyjne, w tym konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich,
zmiany danych adresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w regulaminie.
Usługodawca, dokonując zmiany umowy zgodnie z ust. 19 powyżej, informuje Użytkowników o treści proponowanych zmian poprzez przesłanie stosownej informacji w wiadomości e-mail na adres podany przez poszczególnych Użytkowników przy okazji Rejestracji z zachowaniem terminów wynikających z przepisów prawa.
W przypadku braku akceptacji zmian umowy, o których mowa w ust. 19 powyżej, Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej.
Usługi są świadczone przez Usługodawcę w sposób ciągły, od chwili wywołania przez Użytkownika okna Komunikatora na platformie internetowej w sposób umożliwiający korzystanie z Usługi. Usługodawca nie gwarantuje minimalnego poziomu jakości ani wolnego od opóźnień czy błędów działania Komunikatora.
Usługodawca stara się chronić bezpieczeństwo Platformy i oferowanych na niej Usług, w tym Komunikatora. Usługodawca podejmuje działania mające na celu ograniczanie działań niepożądanych na Platformie, poprzez ustanawianie systemów umożliwiających zgłaszanie incydentów i zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo Użytkowników.
Usługa Komunikatora jest przystosowana do korzystania przez Użytkowników z niepełnosprawnościami poprzez obsługę funkcjonalności stosowanych w urządzeniach elektronicznych, dzięki którym użytkownicy uzyskują dostęp do Komunikatora w tym wydawanie poleceń głosowych, dostosowywanie kolorów oraz kontrastu wyświetlanych treści, jak i wielkości oraz rodzaju tekstu. Uzyskanie aktualnych informacji w powyższym zakresie możliwe jest poprzez kontakt mailowy z Usługodawcą pod adresem: dsa_zgloszenie@xella.com.
Do odpowiedzialności Usługodawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi komunikacji elektronicznej stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
Informacja o świadczonej usłudze komunikacji elektronicznej przez Usługodawcę jest dostępna dla Użytkowników pod adresem: https://www.building-companion.pl/Informacje-o-komunikatorze.
§ 12. Ochrona danych
Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w niniejszym Regulaminie oraz w dokumencie „Polityka prywatności dla Klientów“ dostępnym pod adresem:
https://www.building-companion.pl/Polityka-prywatnosci-Building-Companion_new_nov_2024;
§ 13. Postępowanie reklamacyjne i prawo odstąpienia
Zasady dotyczące dokonywania reklamacji przez Użytkowników, w tym Klientów, zostały zawarte w § 14 Regulaminu Ogólnego i mają odpowiednie zastosowanie do umów zawieranych na podstawie niniejszego Regulaminu oraz Regulaminów Usług Dodatkowych z zastrzeżeniem ust. 2-4 poniżej.
W przypadku reklamacji składanej w związku ze świadczeniem usługi Komunikatora, Użytkownik powinien zawrzeć w niej:
opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji,
datę i godzinę jego wystąpienia,
oznaczenie Użytkownika (jego imię, nazwisko, adres korespondencyjny lub adres e-mail).
Jeśli reklamacja zawierać będzie braki, w stosunku do wymogów określonych w ust. 2 powyżej, Usługodawca zwróci się do Użytkownika o ich uzupełnienie. W przypadku nieusunięcia braków lub niemożności skontaktowania się ze składającym reklamację ze względu na brak danych kontaktowych, reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpatrzenia, jeśli brak informacji całkowicie uniemożliwia prowadzenie postępowania reklamacyjnego.
Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty jej wpływu do Usługodawcy. W tym terminie Użytkownik zostanie poinformowany przez Usługodawcę o wyniku jej rozpatrzenia na adres korespondencyjny lub adres e-mail wskazany w reklamacji.
Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Szczegółowe warunki realizacji prawa odstąpienia od umowy zostały zawarte w § 7 Regulaminu Ogólnego i mają odpowiednie zastosowanie do umów zawieranych na podstawie niniejszego Regulaminu oraz Regulaminów Usług Dodatkowych.
§ 14. Postanowienia końcowe
Regulamin udostępniony jest nieodpłatnie na Platformie. Treść Regulaminu jest udostępniana przed zawarciem umowy Konta oraz z chwilą założenia Konta przesyłana jest w formacie PDF na adres e-mail podany przez Użytkownika w momencie rejestracji. Treść Regulaminu może również zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony www.building-companion.pl.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie postanowienia Regulaminu Ogólnego, przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne odpowiednie przepisy prawa.
W razie sporu Użytkownika z Usługodawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich praw, Użytkownik poza tradycyjną drogą sądową ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji konsumenckich i dochodzenia konsumenckich roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Ważne informacje można uzyskać również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.ph
W przypadku powstania sporu z udziałem Użytkownika pozasądowemu jego rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
Adres poczty elektronicznej Usługodawcy na potrzeby kontaktu w związku z ODR to info@building-companion.pl. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Powyższy zapis ma charakter informacyjny i nie oznacza wyrażenia przez Usługodawcę zgody na udział w danym pozasądowym postępowaniu. Zapis ten nie wyklucza uprawnienia stron do poddania ewentualnego sporu pod rozstrzygnięcie sądów powszechnych.
Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu lub innych warunków świadczenia Usług, na zasadach określonych w §16 ust. 4 Regulaminu Ogólnego.