Informacje o usługach pośrednich
Informacje o komunikatorze

Aktualne informacje dotyczące usługi komunikatora na platformie Building Companion 

Dane usługodawcy: 
Xella Polska sp. z o.o. 
ul. Komitetu Obrony Robotników 48  
02-146 Warszawa 

Dane kontaktowe: 
Adres e-mail: info@building-companion.pl 
Numer telefonu: 22 57 32 013 

Oferowana usługa komunikacji interpersonalnej: 

Komunikator  

Główne cechy oferowanej usługi komunikacji interpersonalnej: 

Udostępniony w ramach platformy komunikator umożliwia komunikację bez użycia numeru telefonu, pomiędzy dwoma użytkownikami platformy – przedsiębiorcą budowlanym i inwestorem. Komunikator umożliwia wymianę wiadomości oraz plików w zakresie dotyczącym usług oferowanych przez przedsiębiorców budowlanych na platformie. Komunikator jest przeznaczony do zadawania pytań dotyczących usług oferowanych przez przedsiębiorców budowlanych i pomaga nawiązać pierwszy kontakt pomiędzy stronami, nie jest natomiast narzędziem służącym do zawiązywania umów pomiędzy stronami. Usługodawca nie gwarantuje minimalnych poziomu jakości usługi komunikatora. 

Cena usługi: 

Usługa komunikatora jest nieodpłatna dla wszystkich użytkowników i nie wiążą się z nią żadne koszty.  

Zakres usług posprzedażnych, obsługi klienta i konserwacji oraz dane kontaktowe świadczących je podmiotów: 

W zakresie obsługi klienta oraz konserwacji użytkownik może skontaktować się z usługodawcą pod adresem: info@building-companion.pl 

Dostęp do służb ratunkowych: 

Usługa komunikatora nie daje możliwości uzyskania dostępu do służb ratunkowych. 

Standardowe warunki umowy o świadczenie usługi komunikacji elektronicznej: 

Umowa zawierana jest na czas nieokreślony.  

Do rozwiązania umowy o świadczenie usługi komunikatora dochodzi z chwilą jej wypowiedzenia przez jedną ze stron. Użytkownicy mają prawo rozwiązania umowy za wypowiedzeniem w każdym czasie i z dowolnej przyczyny. 

Dostawca usługi ma prawo do ograniczenia lub pozbawienia użytkownika dostępu do usługi komunikatora z przyczyn opisanych w regulaminach obowiązujących użytkowników korzystających z usługi komunikatora. 

Udogodnienia i usługi przeznaczone dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami: 

Usługa komunikatora jest przystosowana do korzystania przez użytkowników z niepełnosprawnościami poprzez obsługę funkcjonalności stosowanych w urządzeniach elektronicznych dzięki którym użytkownicy uzyskują dostęp do usługi komunikatora w tym wydawanie poleceń głosowych, dostosowywanie kolorów oraz kontrastu wyświetlanych treści, jak i wielkości oraz rodzaju tekstu. 

Sposoby rozstrzygania sporów: 

W razie sporu użytkownika (konsumenta) z usługodawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich praw, Użytkownik poza tradycyjną drogą sądową ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji konsumenckich i dochodzenia konsumenckich roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Ważne informacje można uzyskać również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.ph 

W przypadku powstania sporu z udziałem użytkownika (konsumenta) pozasądowemu jego rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL 

Adres poczty elektronicznej usługodawcy na potrzeby kontaktu w związku z ODR to info@building-companion.pl. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Powyższy zapis ma charakter informacyjny i nie oznacza wyrażenia przez usługodawcę zgody na udział w danym pozasądowym postępowaniu. Zapis ten nie wyklucza uprawnienia stron do poddania ewentualnego sporu pod rozstrzygnięcie sądów powszechnych. 

W razie sporu użytkownika (Profesjonalisty) z usługodawcą strony będą dążyły do rozwiązania sprawy w drodze polubownych negocjacji. W przypadku braku możliwości osiągnięcia porozumienia przez strony w terminie 30 dni, spór może zostać poddany rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy. W razie sporu Profesjonalisty z Usługodawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich praw, Profesjonalista poza tradycyjną drogą sądową ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.  

Usługodawca może podjąć próbę ugodowego załatwienia sporu z Profesjonalistą za pośrednictwem niezależnego mediatora. Jeśli strony zechcą skorzystać z mediacji, będzie ona prowadzona przez jednego z mediatorów z Centrum Skutecznego Rozwiązywania Sporów (https://mediacje.wpia.uw.edu.pl/) lub Europejskiego Instytutu Mediacji (https://instytutmediacji.eu/), zgodnie z właściwymi regulaminami dotyczącymi mediacji. Usługodawca ponosić będzie rozsądną część całkowitych kosztów mediacji, w oparciu o propozycję określonego mediatora przez uwzględnienie wszystkich istotnych elementów danej sprawy, w szczególności względnej zasadności twierdzeń stron sporu, zachowania stron, a także porównania stron pod względem wielkości i kondycji finansowej. Na wniosek Profesjonalisty, przed rozpoczęciem lub w trakcie mediacji, Usługodawca udostępnia Profesjonaliście informacje dotyczące funkcjonowania i skuteczności mediacji związanej z jego działalnością.