Szanowny Użytkowniku, zanim założysz Konto jako Klient na Platformie Building Companion, zapoznaj się z niniejszym Regulaminem Ogólnym dla Użytkowników Platformy Building Companion oraz Regulaminem dla Klientów Indywidualnych lub Regulaminem dla Profesjonalistów. Założenie Konta oznacza potwierdzenie zapoznania się i akceptację wszystkich postanowień Regulaminu Ogólnego dla Użytkowników Platformy Building Companion oraz Regulaminu dla Klientów Indywidualnych lub Regulaminu dla Profesjonalistów.
Zwracamy uwagę, że wszystkie Regulaminy ulegną zmianie z dniem 8.11.2024 - możesz zapoznać się z nowymi Regulaminami poniżej.
Regulamin Ogólny Platformy Building Companion
Obowiązuje od 8.11.2024
Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin Ogólny określa zasady korzystania z platformy internetowej Building Companion przez wszystkich użytkowników korzystających z platformy. Regulamin Ogólny określa w szczególności rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
Platforma internetowa Building Companion prowadzona jest przez Xella Polska sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Komitetu Obrony Robotników 48 w Warszawie (02-146), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000303162, posiadającą NIP: 5252422430 oraz numer REGON: 141349443, o kapitale zakładowym wynoszącym 358 288 000,00 zł.; adres e-mail: info@building-companion.pl, nr tel. 22 57 32 013
Nazwa Platformy, jej funkcjonalności, wygląd, elementy grafiki, znaki towarowe, oprogramowanie oraz bazy danych podlegają ochronie prawnej.
Definicje
Użyte w Regulaminie Ogólnym pojęcia posiadają następujące znaczenie:
1. Aplikacja Mobilna – oprogramowanie na urządzenie przenośne oferowane pod nazwą Building Companion, umożliwiające korzystanie z Platformy, do pobrania w formie aplikacji dostępnej w Google Play Store, Apple App Store lub innych sklepach internetowych z aplikacjami;
2. BC_linki – funkcjonalność Platformy polegająca na informowaniu
Użytkownika o promocjach Partnerów Xella, która może zawierać odnośniki do stron internetowych podmiotów trzecich;
3. Building Companion lub Platforma – wielofunkcyjna platforma internetowa prowadzona przez Xella, dostępna pod adresami https://www.building-companion.pl;
4. Ebook – Usługa Dodatkowa polegająca na przesłaniu Użytkownikowi lub umożliwieniu Użytkownikowi pobrania publikacji w formie pliku
elektronicznego;
5. Konto – wydzielona dla Użytkownika część Platformy, dostępna po Rejestracji, obejmująca informacje o Użytkowniku, zamieszczanych przez niego Treściach oraz o innych jego działaniach podejmowanych na Platformie;
6. Kupon – alfanumeryczna forma przyznanego Użytkownikowi uprawnienia do skorzystania z wybranej Oferty Xella lub Partnerów Xella, w postaci kodu umożliwiającego skorzystanie z określonej Oferty;
7. Newsletter – Usługa Dodatkowa polegająca na wysyłce wiadomości na adres email Użytkownika, zawierających informacje dotyczące Platformy, Usług, Usługodawcy lub Partnerów;
8. Oferta – informacja o Usługach dostępnych dla Użytkowników na Platformie. Oferta nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
9. Pakiet Informacyjny – forma przyznanego Użytkownikowi uprawnienia do uzyskania szczegółowych informacji na temat określonej Oferty i otrzymywania dodatkowych informacji związanych z Ofertą lub otrzymywania informacji o innych Ofertach;
10. Panel – wydzielona część Platformy, w której Użytkownik może uzyskać informacje związane z Kontem oraz dokonywać działań związanych z Kontem, w szczególności zapoznać się z przetwarzanymi w ramach Konta danymi osobowymi, dokonać ich zmiany lub usunięcia;
11. Partner Building Companion lub Partner – podmiot profesjonalny z branży budowlanej lub związany z produktami i usługami dla domu, w tym producent lub dystrybutor materiałów budowlanych, który w charakterze zawodowym przekazuje Xella do zamieszczenia na Platformie materiały dotyczące wytwarzanych lub sprzedawanych przez siebie produktów bądź świadczonych usług oraz informacje dotyczące ofert promocyjnych związanych z tymi produktami lub usługami.
12. Portale Społecznościowe - powiązane z Platformą portale społecznościowe: Facebook (https://www.facebook.com/BuildingCompanion/) oraz Instagram (https://www.instagram.com/building_companion/);
13. Profesjonalista – podmiot, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, w charakterze zawodowym, świadczy usługi w zakresie budownictwa lub związane z budową i utrzymaniem domów, w szczególności firma wykonawcza, architekt, firma handlowa, kierownik budowy, geodeta, prezentujący na Platformie zakres oferowanych przez siebie usług lub korzyści wynikające z wybrania jego oferty;
14. Regulamin Ogólny lub Regulamin Platformy – niniejszy Regulamin Ogólny dla Użytkowników Platformy Building Companion;
15. Regulamin dla Klientów Indywidualnych – regulamin korzystania z Platformy skierowany do Użytkowników indywidualnych, którzy założą Konto na Platformie, obejmujący szczegółowe zasady korzystania z Platformy po zarejestrowaniu Konta lub zalogowaniu się na Konto;
16. Regulamin dla Profesjonalistów – regulamin korzystania z Platformy skierowany do Profesjonalistów lub osób reprezentujących takie podmioty, którzy założą Konto na Platformie, obejmujący szczegółowe zasady korzystania z Platformy po zarejestrowaniu Konta lub zalogowaniu się na Konto;
17. Regulaminy Usług Dodatkowych – Regulaminy określające zasady korzystania przez Użytkowników z poszczególnych Usług Dodatkowych, o ile warunki świadczenia takich usług nie zostały określone w niniejszym Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów Indywidualnych lub Regulaminie dla Profesjonalistów;
18. Rejestracja – założenie Konta na Platformie;
19. Treści – materiały zamieszczane przez Użytkowników lub Profesjonalistów na Platformie, w szczególności wpisy, komentarze, zdjęcia, grafiki, inne materiały tekstowe lub audiowizualne, w tym wiadomości przesyłane poprzez Komunikator;
20. Usługi – łącznie Usługi Podstawowe i Usługi Dodatkowe;
21. Usługi Podstawowe - usługi świadczone przez Xella na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w ramach Platformy w zakresie określonym w Regulaminie Ogólnym, obejmujące podstawowe funkcjonalności na Platformie określone w § 5 Regulaminu Ogólnego;
22. Usługi Dodatkowe - wyodrębnione usługi dodatkowe świadczone przez Xella na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w ramach Platformy oferowane Użytkownikom na podstawie niniejszego Regulaminu Ogólnego, Regulaminu dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów lub Regulaminów Usług Dodatkowych, obejmujące dodatkowe funkcjonalności na Platformie, wykraczające poza zakres Usług Podstawowych;
23. Usługodawca lub Xella – Xella Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Komitetu Obrony Robotników 48 w Warszawie (02-146), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000303162, posiadająca NIP: 5252422430 oraz numer REGON: 141349443;
24. Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, która w jakikolwiek sposób korzysta z Platformy oraz Usług dostępnych na Platformie;
25. Komunikator – udostępniony w ramach Platformy komunikator internetowy umożliwiający komunikację poprzez przesyłanie wiadomości bez użycia numeru telefonu, pomiędzy dwoma Użytkownikami Platformy – Profesjonalistą i Klientem Indywidualnym;
26. Klient – Użytkownik indywidualny, który dokonał Rejestracji na Platformie i założył Konto jako Klient;
27. Zaufane Podmioty Sygnalizujące – podmioty z przyznanym przez koordynatora ds. usług cyfrowych statusem, który uprawniana je do składania priorytetowych zgłoszeń treści uznawanych za nielegalne lub będących niezgodnym z Regulaminem Platformy.
Podstawowe zasady korzystania z Platformy
Usługodawca świadczy Usługi na rzecz Użytkowników w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów i Regulaminach Usług Dodatkowych.
Korzystanie z Usług uzależnione jest od akceptacji przez Użytkownika postanowień Regulaminu Ogólnego oraz – w zależności od typu wybranej Usługi – Regulaminu dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów, Regulaminów Usług Dodatkowych, potwierdzenia zawarcia umowy o świadczenie usługi komunikacji interpersonalnej oraz innych warunków świadczenia Usług.
Wypełniając dostępne w Platformie formularze, w szczególności podczas Rejestracji lub korzystania z Usług, Użytkownik ma obowiązek podać prawdziwe dane. Usługodawca zastrzega sobie prawo ich weryfikacji oraz odmowy świadczenia Usług w przypadku podania fałszywych danych przez Użytkownika.
Korzystanie z wybranych Usług może wiązać się z koniecznością utworzenia Konta w ramach Platformy.
Użytkownik może utworzyć tylko jedno Konto. Konto można utworzyć wyłącznie osobiście. Zabronione jest tworzenie Konta dla innego podmiotu z zastrzeżeniem przypadku, gdy Konto jest zakładane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Profesjonalisty. Przed utworzeniem Konta wymagane będzie zaakceptowanie przez Użytkownika postanowień odpowiedniego regulaminu.
W celu korzystania z wybranych Usług dostępnych na Platformie, w trakcie Rejestracji lub logowania, może być wymagane podanie hasła lub jednorazowego kodu dostępu do Konta, które Użytkownik winien zachować w tajemnicy. Zabronione jest udostępnianie przez Użytkownika jakiejkolwiek osobie trzeciej hasła lub jednorazowego kodu dostępu do Konta, zezwalanie innym na uzyskanie dostępu do własnego Konta oraz wykonywanie innych czynności, które mogą spowodować spadek poziomu bezpieczeństwa Konta.
Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy rejestracji Użytkownika lub zablokowania Konta, jeżeli prawdziwość danych podanych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym budzi uzasadnione wątpliwości, Użytkownik jest niepełnoletni lub zachodzą inne uzasadnione wątpliwości co do zgodności z Regulaminem Ogólnym lub przepisami prawa. O fakcie oraz przyczynach odmowy rejestracji lub blokady Konta Użytkownik będzie poinformowany przy wykorzystaniu przekazanych danych kontaktowych podanych przez Użytkownika podczas Rejestracji. Użytkownik w takim przypadku może skorzystać z procedury reklamacyjnej, opisanej w § 14 Regulaminu Ogólnego. Usługi są świadczone przez Usługodawcę w sposób ciągły, od chwili
wywołania przez Użytkownika strony internetowej Platformy w przeglądarce internetowej w sposób umożliwiający zapoznanie się z całością strony internetowej na Platformie.
Usługodawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się posługuje w taki sposób, że Użytkownik może nieodpłatnie zakończyć w każdej chwili korzystanie z Usług.
Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Usług może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z Usług, a także środki techniczne dostępne dla Użytkowników w celu ich zminimalizowania, opisane zostały w „Informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Xella Polska sp. z o.o.” stanowiącej załącznik do Regulaminu Ogólnego.
Aktualne informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści Usługi, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik (pliki cookies lub inne podobne technologie), zawarte są w „Polityce prywatności”, dostępnej na stronie: https://www.building-companion.pl/Polityka-prywatnosci-Building-Companion_new_nov_2024;
Usługodawca zobowiązany jest na każde żądanie Użytkownika przesłane na adres e-mail: info@building-companion.pl niezwłocznie:
a) przesłać Użytkownikowi aktualną informację o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z Usługi;
b) poinformować Użytkownika o funkcji i celu oprogramowania lub danych, niebędących składnikiem treści Usługi, wprowadzanych przez Usługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik;
c) udostępnić Użytkownikowi Regulamin Ogólny w aktualnym brzmieniu w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu Ogólnego za pomocą Platformy.
Wymagania techniczne. Interoperacyjność treści cyfrowych
Użytkownik może korzystać z Platformy za pośrednictwem urządzeń komunikujących się z Internetem, w szczególności komputera, telefonu lub tabletu.
W celu korzystania z Usługi, Użytkownik winien spełnić następujące wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Usługodawcy:
posiadać dostęp do sieci Internet;
posiadać dostęp do powszechnie używanej przeglądarki internetowej (wraz z włączoną obsługą protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługą Java Script, Java, a także akceptacją plików cookies) w aktualnej wersji.
Korzystanie z oprogramowania blokującego treści obecne na stronie (typu AdBlock) może zakłócać lub uniemożliwić korzystanie z Usług.
Zakazane jest na Platformie stosowanie wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów, w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji oraz innych narzędzi potencjalnie zaburzających działalnie Platformy.
Rodzaje i zakres Usług
Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników w ramach Platformy Usługi Podstawowe i Usługi Dodatkowe.
Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników w ramach niniejszego Regulaminu Ogólnego Usługi Podstawowe polegające na udostępnieniu w sieci Internet Platformy oraz przestrzeni serwerowej umożliwiających:
dostęp do bazy zawierającej profile lub informacje o usługach Profesjonalistów;
dostęp do informacji na temat Usług Dodatkowych;
dostęp do Treści umieszczonych na Platformie;
dostęp do Rejestracji;
dostęp do formularza kontaktowego;
dostęp do materiałów edukacyjnych i informacyjnych w tym
szczególności przeglądania artykułów,
Usługodawca może świadczyć na rzecz Użytkowników Usługi Dodatkowe, na zasadach i warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów
lub Regulaminach Usług Dodatkowych, po uprzednim zaakceptowaniu tych regulaminów, a w przypadku Komunikatora po potwierdzeniu zawarcia umowy o świadczenie usługi komunikacji interpersonalnej. Do Usług Dodatkowych należą w szczególności, lecz nie wyłącznie:
otrzymywanie Newslettera;
pobieranie treści edukacyjnych, w szczególności Ebooków;
korzystanie z Ofert, w tym z Kuponów, Pakietów Informacyjnych lub BC_linków;
korzystanie z Panelu;
komentowanie i ocenianie Ofert oraz Profesjonalistów w zakresie usług budowlanych, projektowych i wykończeniowych (“Opinie”);
korzystanie z usługi łączenia Użytkowników z Profesjonalistami (Usługa Wyszukiwarka Wykonawców), w tym przesyłanie zapytań pomiędzy nimi;
korzystanie z usługi Komunikatora umożliwiającego bezpośrednią komunikację między Profesjonalistami a Klientami bez wykorzystania numeru telefonu.
Do Usług Dodatkowych zaliczają się wszystkie Usługi, które nie zostały wskazane w ust. 2 powyżej jako Usługi Podstawowe.
Usługi Dodatkowe mogą wymagać założenia Konta na Platformie lub zalogowania się przez Użytkownika do już istniejącego Konta.
Usługodawca nie prowadzi sprzedaży za pośrednictwem Platformy ani nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami ani pomiędzy Klientami a Profesjonalistami lub Partnerami, w szczególności Usługodawca nie jest reprezentantem, agentem, pełnomocnikiem Partnera ani Profesjonalisty na jakiejkolwiek podstawie prawnej lub faktycznej.
Ebook
Usługa Dodatkowa Ebook polega na przesłaniu Użytkownikowi lub umożliwieniu Użytkownikowi pobrania publikacji w formie pliku elektronicznego.
Użytkownik może zamówić publikację w formie pliku elektronicznego poprzez kliknięcie w link dostępny na Platformie i otwarcie pliku pdf.
Publikacja w formie pliku elektronicznego będzie dostępna dla Użytkownika od momentu kliknięcia w link, aż do czasu zamknięcia sesji na danej stronie.
Użytkownik jest uprawniony do jednorazowego pobrania publikacji i korzystania z niej na warunkach licencji określonych poniżej lub opisanych w szczegółach w warunkach wskazanych przy danej publikacji.
Pobrana publikacja może stanowić utwór chroniony prawem autorskim. Z chwilą udostępnienia publikacji Xella udziela Użytkownikowi niewyłącznej licencji na korzystanie z utworu do własnego użytku wewnętrznego przez czas nieokreślony lub wskazany przy pobraniu danej publikacji w zakresie jednorazowego pobrania, zapisania w pamięci komputera lub wydrukowania oraz sporządzenia jednej kopii zapasowej (przy czym kopia zapasowa nie powinna być używana równocześnie z pobraną kopią publikacji).
Użytkownik nie jest uprawniony do rozpowszechniania ani udostępniania pobranej publikacji, jej fragmentów, jej kopii, wykorzystywania publikacji w celach komercyjnych, dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju modyfikacji publikacji, usuwania błędów publikacji czy podejmowania działań stanowiących naruszenie praw przysługujących autorom publikacji.
Aktualne wymagania techniczne do pobrania publikacji w formie elektronicznej, o ile będą inne niż wskazane do korzystania z Platformy, zostaną wskazane przy pobraniu danej publikacji. Niemniej, minimalne wymagania techniczne do pobrania i przeglądania publikacji w formie elektronicznej obejmują dostęp do internetu, korzystanie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej oraz korzystanie z programów obsługujących format .pdf.
Opinie
Klient może zamieścić na Platformie Opinię, oceniając usługę wykonaną przez Profesjonalistę, z którego usług Klient skorzystał.
Klient nie może zamieścić Opinii na temat Profesjonalisty ani jego Oferty, jeśli z jego usługi nie skorzystał, chyba że Klient zamierza skomentować brak odpowiedzi Profesjonalisty na zapytanie Klienta lub niewłaściwą komunikację w celu ustalenia szczegółów takiej usługi.
Klient może zamieścić Opinię tylko, jeśli jest ona zgodna z prawdą, nie narusza dóbr osobistych lub innych praw osób trzecich oraz spełnia wymagania dla Treści wskazane §8. Opinia powinna być sporządzona w języku polskim.
W celu opublikowania Opinii Klient powinien wykonać następujące działania:
zalogować się do swojego Konta,
kliknąć na profilu wybranego Profesjonalisty przycisk „dodaj opinię”,
następnie ocenić współpracę, wybierając odpowiednią liczbę gwiazdek,
wybrać przedmiot oceny i dodać komentarz na minimum 20 znaków oraz
dołączyć minimum dwa zdjęcia wykonane przez Klienta. Dodawane przez Klienta zdjęcia powinny obrazować inwestycję wykonaną przez Profesjonalistę, której dotyczy Opinia. Dodawane zdjęcia nie mogą zawierać wizerunków osób fizycznych.
Opinia zostanie opublikowana po weryfikacji i akceptacji jej Treści.
Wszelkie warunki publikacji Treści (możliwość ich moderowania, udzielenie licencji) wskazane w §8 mają zastosowanie do Opinii.
Opinie zostaną niezwłocznie usunięte przez Xella w przypadku ustalenia przez Usługodawcę naruszenia warunków publikacji Treści wskazanych w §8 – niezwłocznie po dokonaniu takiego ustalenia.
Na żądanie Profesjonalisty lub w przypadku powstania sporu co do Treści zamieszonej Opinii Usługodawca może zamieścić komentarz Profesjonalisty do Opinii Klienta.
Aplikacja Mobilna
Xella zastrzega możliwość wprowadzenia opcji korzystania z Platformy i Usług oferowanych na Platformie za pomocą Aplikacji Mobilnej. W razie wprowadzenia takiej możliwości, o ile okaże się to niezbędne, niniejszy Regulamin Ogólny zostanie zmieniony, zgodnie z zasadami wskazanymi w § 16 ust. 4 Regulaminu Ogólnego, aby odzwierciedlić wprowadzenie takiej możliwości korzystania z Platformy.
Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług
W celu korzystania z Usług Podstawowych dostępnych na Platformie, konieczna jest akceptacja Regulaminu Ogólnego, a w celu korzystania z Usług Dodatkowych również odpowiednich regulaminów, np. Regulaminu dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów, Regulaminów Usług Dodatkowych, jeśli będą miały zastosowanie, zależnie od charakteru Usługi Dodatkowej.
Z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 poniżej, do zawarcia pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem umowy o świadczenie Usług w ramach Platformy dochodzi w momencie wywołania strony internetowej Platformy w przeglądarce internetowej w sposób umożliwiający zapoznanie się z całością strony internetowej na Platformie, natomiast do rozwiązania umowy o świadczenie Usług Platformy dochodzi z chwilą zamknięcia przez Użytkownika strony internetowej Platformy.
W przypadku założenia przez Użytkownika Konta, z chwilą utworzenia Konta dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług w ramach Platformy opisanej szczegółowo w Regulaminie dla Klientów Indywidualnych lub – odpowiednio – w Regulaminie dla Profesjonalistów, zaś zakończenie obowiązywania umowy następuje z chwilą usunięcia Konta. Użytkownik może rozwiązać umowę w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości zawierającej żądanie usunięcia Konta na adres email: odo-polska@xella.com.
Tryb i warunki zawierania oraz rozwiązywania umów o świadczenie Usług Dodatkowych określonych w odrębnych regulaminach określają postanowienia niniejszego Regulaminu Ogólnego, Regulaminu dla Klientów Indywidualnych, Regulaminu dla Profesjonalistów lub poszczególne Regulaminy Usług Dodatkowych.
Świadczenie Usług na rzecz Użytkownika jest nieodpłatne. Skorzystanie z niektórych Usług może wymagać podania danych osobowych przez Użytkownika. Organizator ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową.
Użytkownik będący konsumentem może w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem powyższego terminu. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Użytkownik może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy zamieszczonego na stronie internetowej Usługodawcy lub stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu Ogólnego. Oświadczenie o odstąpieniu należy przesłać na adres e-mail info@building-companion.pl lub na adres Xella wskazany powyżej. Usługodawca prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na adres e-mail lub adres korespondencyjny wskazany przez Użytkownika.
W przypadku założenia przez Użytkownika Konta, umowa zawarta zostaje na czas nieokreślony. Usługodawca może rozwiązać umowę w każdym czasie poprzez przesłanie Użytkownikowi na adres e-mail lub numer telefonu przypisany do Konta oświadczenia o zakończeniu Umowy. Okres wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc i upływa ostatniego dnia następnego miesiąca kalendarzowego po złożeniu oświadczenia.
Umowa o świadczenie Usług w ramach Platformy może zostać rozwiązana przez Usługodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
Użytkownik złożył nieprawdziwe oświadczenie, zataił lub podał nieprawdziwe dane lub informacje wymagane do zawarcia lub wykonywania umowy, bądź też jeżeli prawdziwość oświadczeń, danych lub informacji podanych przez Użytkownika budzi uzasadnione wątpliwości;
Usługodawca utraci w całości lub części uprawnienia niezbędne do świadczenia Usług lub z innych względów, w szczególności technicznych, Usługodawca utraci możliwości świadczenia Usług;
zawieszono świadczenie Usług i okres zawieszenia trwa dłużej niż 14 dni;
Użytkownik dopuścił się rażącego naruszenia warunków świadczenia Usług określonych w Regulaminie Ogólnym, Regulaminie dla Klientów Indywidualnych, Regulaminie dla Profesjonalistów lub Regulaminie Usług Dodatkowych.
W przypadku śmierci Użytkownika będącego osobą fizyczną umowa wygasa. Konto Użytkownika zostanie usunięte po otrzymaniu przez Usługodawcę wiarygodnych informacji o śmierci Użytkownika.
Usunięcie Konta jest równoznaczne z utratą dostępu do danych za pośrednictwem Panelu. Użytkownik może zwrócić się do Usługodawcy o przekazanie wszelkich Treści zamieszczonych przez niego na Koncie.
Usunięcie Konta nie oznacza automatycznego usunięcia danych osobowych z Platformy. Po usunięciu Konta, Usługodawca przetwarza dane osobowe osoby, która była Użytkownikiem, w zakresie określonym w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną i innych przepisach prawa.
Treści umieszczane na Platformie
Użytkownik jest odpowiedzialny za wszystkie Treści zamieszczane przez siebie na Platformie. Użytkownik jest zobowiązany zapewnić zgodność z prawem, rzetelność i aktualność zamieszczanych przez siebie materiałów.
Użytkownik nie może dostarczać Treści o charakterze bezprawnym lub niezgodnych z Regulaminami. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Usługodawcy następujących Treści:
powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych Usługodawcy lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną;
niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
fałszywych, mylących, wprowadzających w błąd;
naruszających dobra osób trzecich, ich prawa autorskie, zniesławiających lub znieważających jakąkolwiek osobę trzecią ogólnie przyjęte normy społeczne lub moralne, bądź też godzących w dobre obyczaje; naruszających zasady ochrony danych osobowych;
obraźliwych lub naruszających czyjąkolwiek godność;
niezgodnych z tematyką Platformy lub sprzecznych z celem Platformy lub w inny sposób wpływających negatywnie na wizerunek lub renomę Platformy.
służących prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Usługodawcy poprzez promowanie konkurencyjnych platform internetowych;
zawierających wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
nawołujących do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
propagujących jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
nawołujących do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
znieważających grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
zawierających treści o charakterze szowinistycznym i mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
nawołujących do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
obrażających uczucia religijne;
wywołujących dyskomfort innych Użytkowników, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Użytkowników;
zawierających linki lub inne treści o charakterze spamu;
naruszających obowiązujący porządek prawny lub dobre obyczaje w inny sposób.
Użytkownik, bez wyraźnej zgody Usługodawcy, nie może zamieszczać Treści mających na celu promowanie oferowanych przez siebie lub inne podmioty produktów lub usług.
Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane na Platformie przez Profesjonalistów i Partnerów były zgodne ze stanem faktycznym, aktualne, zgodne z prawdą i kompletne, jednak nie może zagwarantować, że każda informacja spełnia te warunki. Usługodawca nie weryfikuje na bieżąco treści materiałów pochodzących od Profesjonalistów lub Partnerów, w tym zawartych tamże informacji o wytwarzanych lub sprzedawanych przez Partnerów produktach bądź świadczonych przez Profesjonalistów lub Partnerów usługach oraz informacji dotyczących ofert promocyjnych związanych z tymi produktami lub usługami. Usługodawca zastrzega jednak możliwość zmiany lub usunięcia tych treści, jeśli ustali lub
otrzyma wiadomość, że są one nieaktualne, wprowadzające w błąd, naruszające prawa osób trzecich lub niepoprawne (np. zawierające błędy językowe).
Użytkownik z chwilą zamieszczenia konkretnych Treści na Platformie, w szczególności wizerunku, materiałów lub wypowiedzi za pomocą Konta, udziela Usługodawcy niewyłącznej, bezterminowej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z zamieszczonych przez siebie Treści, ich utrwalanie i zwielokrotnianie, w tym na dowolnym nośniku, dowolną techniką, modyfikacje, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł się z nimi zapoznać miejscu i czasie przez siebie wybranym – w celu umożliwienia wykonania Usługi.
Użytkownik, w przypadku skierowania przez podmioty trzecie jakichkolwiek roszczeń do Usługodawcy dotyczących naruszania jakichkolwiek praw do zamieszczonych przez Użytkownika Treści, podejmie wszelkie niezbędne działania, aby zwolnić Usługodawcę od odpowiedzialności w powyższym zakresie, w tym w razie potrzeby wstąpi do sprawy w miejsce Usługodawcy lub przystąpi do sprawy po stronie Usługodawcy jako interwenient uboczny. Ponadto Użytkownik naprawi Usługodawcy na zasadach ogólnych wszelkie szkody powstałe po stronie Usługodawcy w związku z roszczeniami podmiotów trzecich dotyczących zamieszczonych przez Użytkownika Treści.
Usługodawca podejmuje starania, aby opinie, które na Platformie zamieszczają Użytkownicy będący konsumentami o usługach Profesjonalistów, pochodziły wyłącznie od Użytkowników, którzy skorzystali z takich usług. W tym celu Użytkownik identyfikowany jest za pomocą podanego przez siebie numeru telefonu jako Użytkownik, który skorzystał z usługi połączenia z danym Profesjonalistą, o którego usłudze chce zamieścić opinię.
Usługodawca zastrzega możliwość zmiany Treści Użytkownika (jej usunięcia lub usunięcia jej fragmentu bądź dokonania korekty), gdy:
Treści zawierają zbędne dane osobowe (np. dane kontaktowe);
Treści zawierają nieodpowiednie treści (np. słowa obraźliwe, naruszające dobra osobiste, stanowiące reklamę, niezwiązane z tematyką Usług);
Treści są złej jakości (np. niewyraźne zdjęcia, literówki) lub zostały zapisane w języku innym niż polski;
Użytkownik zwrócił się do Usługodawcy o uzupełnienie Treści (np. w trakcie rozmowy z call center poprosił o uzupełnienie jego danych w panelu);
Użytkownik lub inna osoba zażąda usunięcia Treści ze względu na naruszenie jej praw (np. zamieszczenie przez Użytkownika zdjęcia chronionego prawami autorskimi osoby trzeciej)
Postępowanie w przypadku działań niezgodnych z Regulaminem
Usługodawca może zawiesić lub zamknąć Konto Użytkownika w następujących przypadkach:
korzystania za pośrednictwem Konta z Platformy przez nieuprawnione osoby trzecie;
działania lub zaniechania Użytkownika, powodującego szkodę lub utrudniającego bądź uniemożliwiającego świadczenie lub korzystanie z Usług przez innych Użytkowników, Profesjonalistów, Usługodawcę lub inne podmioty współpracujące z Usługodawcą;
korzystania z Usług w sposób naruszający obowiązujące przepisy prawa, ogólnie przyjęte normy społeczne, moralne lub dobre obyczaje, np. poprzez zamieszczanie Treści o charakterze obraźliwym, rasistowskim, pornograficznym, zawierających wulgaryzmy, nawołujących do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalających taką przemoc, propagujących jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa, nawołujących do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalających taką nienawiść, znieważających grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości, zawierających treści o charakterze szowinistycznym i mizoginistycznym, jak również noszących znamiona dyskryminacji płciowej, nawołujących do zachowań niebezpiecznych lub pochwalających takie zachowania, obrażających uczucia religijne lub wywołujących dyskomfort innych Użytkowników, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Użytkowników;
działania lub zaniechania sprzecznego z celem Platformy lub w inny sposób wpływającego negatywnie na wizerunek lub renomę Platformy;
rozsyłania niezamówionych informacji, podejmowania działań mających na celu uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do systemów komputerowych, danych lub oprogramowania bądź też dokonywania zmian, usuwania lub dodawania jakiegokolwiek zapisu do informacji osób trzecich bez ich zgody;
wykorzystywania urządzeń lub oprogramowania przez Użytkownika niewspółpracujących z Platformą lub zakłócających jej funkcjonowanie;
złożenia przez Użytkownika nieprawdziwego oświadczenia, zatajenia lub podania nieprawdziwych danych lub informacji, bądź też jeżeli prawdziwość oświadczeń, danych lub informacji podanych przez Użytkownika budzi uzasadnione wątpliwości;
wykorzystywania Komunikatora niezgodnie z Regulaminami lub przepisami prawa oraz wbrew jego przeznaczeniu np. poprzez wysyłanie niezamówionej informacji handlowej, próbę komunikacji w celach prywatnych bądź przesyłanie treści o charakterze obraźliwym, rasistowskim, pornograficznym itp.;
wykorzystywanie Komunikatora w celu zawierania umów za jego pośrednictwem;
naruszenia w inny sposób warunków świadczenia Usług określonych w Regulaminie Ogólnym lub innych dokumentach związanych z Platformą, do których przestrzegania zobowiązał się Użytkownik.
Ponadto Usługodawca ma prawo zawiesić świadczenie Usług Użytkownikowi, jeżeli:
żądanie takie zgłoszą właściwe organy, w szczególności wykonujące zadania i obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego;
Usługodawca utraci w całości lub części uprawnienia niezbędne do świadczenia Usług lub z innych względów, w szczególności technicznych, Usługodawca utraci możliwości świadczenia Usług.
Gdy przekazywane przez Użytkownika Treści okażą się nielegalne, niezgodne z Regulaminami lub będą naruszać obowiązujący porządek prawny lub dobre obyczaje w inny sposób, Usługodawca może:
zastosować depozycjonowanie Treści;
ograniczyć widoczność Treści;
uniemożliwić dostęp do Treści;
trwale usunąć Treści;
zawiesić świadczenie Usług w całości lub w części na rzecz tego Użytkownika;
trwale zakończyć świadczenie Usług w całości lub w części na rzecz tego Użytkownika;
ukryć profil Użytkownika w obrębie Platformy, w związku z czym stanie się on niewidoczny dla innych Użytkowników;
zawiesić konto Użytkownika;
trwale zamknąć konto Użytkownika.
Usługodawca przedstawi wszystkim zainteresowanym odbiorcom Usługi jasne i konkretne uzasadnienie w odniesieniu do ograniczeń wskazanych w ust. 3 powyżej nałożonych ze względu na fakt, iż informacje przekazane przez danego Użytkownika stanowią nielegalne Treści lub są niezgodne z Regulaminami.
Wybór zastosowanego środka, zależy od okoliczności oraz wagi naruszenia, jakiego dopuścił się Użytkownik podczas korzystania z Platformy. Przy wyborze środka, Usługodawca działa z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron.
W przypadku zastosowania któregoś ze środków wobec Treści przekazywanych przez Użytkownika, może on złożyć skargę za pomocą wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, na zasadach określonych w § 11 Regulaminu Ogólnego.
Usługodawca może zawiesić, na rozsądny okres i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia, świadczenie Usług na rzecz Użytkowników często przekazujących oczywiście nielegalne Treści. Przy podejmowaniu decyzji Usługodawca ocenia w sposób terminowy i obiektywny, z zachowaniem należytej staranności, czy Użytkownik dopuszcza się nadużywania, z uwzględnieniem wszystkich istotnych faktów i okoliczności wynikających z informacji dostępnych dla Usługodawcy. Okoliczności takie obejmują:
liczbę bezwzględną oczywiście nielegalnych Treści lub częstotliwość dokonywania czynności sprzecznych z Regulaminami, które zostały odpowiednio przekazane, w danym okresie;
względny stosunek takiej liczby treści do całkowitej liczby informacji lub czynności odpowiednio przekazanych lub dokonanych w danym okresie;
ciężar nadużywania, w tym charakter nielegalnych Treści lub czynności sprzecznych z Regulaminami i ich konsekwencje;
zamiar Użytkownika, jeżeli można go określić.
Konto Użytkownika, może zostać zawieszone zgodnie z powyższymi kryteriami na okres od jednego dnia do sześciu miesięcy.
Wznowienie świadczenia Usług następuje nie wcześniej niż po ustaniu przyczyn zawieszenia. W przypadku zawieszenia świadczenia Usługi na podstawie ust. 1, Usługodawca może uzależnić wznowienie świadczenia Usług od wniosku Użytkownika, o czym Użytkownik zostanie poinformowany przy wykorzystaniu przekazanych danych kontaktowych Użytkownika, podanych we wniosku.
Mechanizm zgłaszania Treści
O występowaniu na Platformie nielegalnych Treści lub Treści niezgodnych z Regulaminem Usługodawca może dowiedzieć się samodzielnie lub poprzez zgłoszenie od dowolnego Użytkownika lub zgłoszenia dokonanego przez Zaufane Podmioty Sygnalizujące.
Po powzięciu informacji o nielegalnych Treściach lub Treściach niezgodnych z Regulaminem, Usługodawca niezwłocznie usuwa Treści lub uniemożliwia do nich dostęp lub stosuje inny środek wskazany w §9 ust. 3 Regulaminu.
Usługodawca nie prowadzi aktywnej moderacji. Na Usługodawcy nie spoczywa obowiązek monitorowania informacji, które przekazuje lub przechowuje, ani obowiązek aktywnego ustalania faktów lub okoliczności wskazujących na nielegalną działalność na Platformie.
Zgłoszenia o znajdujących się na Platformie Treściach nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem można dokonać poprzez formularz zgłaszania lub pisząc na wskazany adres e-mail: dsa_zgloszenie@xella.com.
Podmioty, którym przyznano status Zaufanego Podmiotu Sygnalizującego mogą złożyć zgłoszenie poprzez punkt kontaktowy dla Zaufanych Podmiotów Sygnalizujących: dsa_zgloszenie@xella.com. Usługodawca rozpatruje zgłoszenia Zaufanych Podmiotów Sygnalizujących priorytetowo oraz podejmuje decyzje bez zbędnej zwłoki.
Usługodawca może stosować zautomatyzowane środki w ramach moderacji Treści dokonywanej na skutek dokonywanych przez Użytkowników zgłoszeń.
Zgłoszenie dokonane przez Użytkownika zostanie rozpoznane, jeśli będzie wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:
wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów na podstawie których zgłaszający uważa, że konkretne Treści stanowią nielegalne Treści lub Treści niezgodne z Regulaminem;
jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych Treści lub Treści niezgodnych z Regulaminem;
oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
W ramach zgłoszenia możliwe jest podanie imienia i nazwiska lub nazwy oraz adresu e-mail, przy czym podanie tych danych jest obowiązkowe, gdy tak zostanie wskazane w formularzu lub w informacji przekazanej Użytkownikowi.
Osoba dokonująca zgłoszenia, jeżeli podała w zgłoszeniu swoje dane kontaktowe, otrzymuje potwierdzenie dokonania zgłoszenia.
Zgłoszenia są rozpatrywane w terminie 14 dni w sposób niedyskryminujący, obiektywny, niearbitralny i zachowaniem należytej staranności.
Osobie dokonującej zgłoszenia, jak również Użytkownikowi, względem, którego zastosowano środki, Usługodawca przekazuje decyzję wraz z dokładnym i łatwo zrozumiałym uzasadnieniem.
Usługodawca może zawiesić na rozsądny okres i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia rozpatrywanie zgłoszeń dokonanych za pośrednictwem mechanizmu zgłaszania z §10 oraz stosowanie wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg z §11 wobec osób lub podmioty dokonujących często oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub przez skarżących wnoszących często oczywiście bezzasadne skargi. Przy podejmowaniu decyzji Usługodawca ocenia w sposób terminowy i obiektywny, z zachowaniem należytej staranności, czy zgłaszający dopuszcza się nadużywania, z uwzględnieniem wszystkich istotnych faktów i okoliczności wynikających z informacji dostępnych dla Usługodawcy. Okoliczności takie obejmują:
liczbę bezwzględną oczywiście bezzasadnych zgłoszeń, które zostały odpowiednio dokonane w danym okresie;
względny stosunek takiej liczby do całkowitej liczby zgłoszeń odpowiednio dokonanych w danym okresie;
ciężar nadużywania, w tym charakter i ich konsekwencje;
zamiar zgłaszającego Użytkownika, jeżeli można go określić.
Zawieszenie rozpatrywania zgłoszeń lub stosowania wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg zgodnie z powyższymi kryteriami może mieć miejsce na okres od jednego dnia do sześciu miesięcy.
Wewnętrzny system rozpatrywania skarg
Usługodawca zapewnia Użytkownikom (w tym osobom lub podmiotom, które dokonały zgłoszenia w ramach mechanizmu z §10 Regulaminu Ogólnego) możliwość wnoszenia skarg na decyzje podejmowane przez Usługodawcę po otrzymaniu zgłoszenia lub na następujące decyzje podjęte przez Usługodawcę ze względu na fakt, że Treści przekazane przez określonych Użytkowników stanowią nielegalne treści lub są niezgodne z Regulaminami:
decyzje w sprawie usunięcia Treści lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności Treści;
decyzje w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usługi, w pełni lub częściowo, na rzecz Użytkowników;
decyzje w sprawie zawieszenia lub zamknięcia Konta;
decyzje w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji Treści przekazanych przez Użytkowników.
Skargę można wnieść w ciągu sześciu miesięcy od dnia poinformowania Użytkownika o wydanej w sprawie decyzji poprzez udostępniony formularz lub pisząc na adres e-mail: dsa_zgloszenie@xella.com.
Skarga powinna zawierać:
oznaczenie zaskarżanej decyzji;
datę wydania decyzji;
imię i nazwisko lub nazwę skarżącego oraz adres e-mail umożliwiające przekazanie decyzji w sprawie skargi;
wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów na podstawie których Użytkownik nie zgadza się z decyzją Usługodawcy.
W przypadku, gdy skarga zostanie rozpatrzona negatywnie, zaś Użytkownik złoży skargę ponownie w tej samej sprawie i w oparciu o takie same okoliczności faktyczne, kolejne odwołania pozostawia się bez rozpoznania.
Po złożeniu skargi, Użytkownik uzyska potwierdzenie jej złożenia.
Skargi będą rozpatrywane w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia ich skutecznego złożenia.
Decyzje w sprawach składanych skarg będą opatrywane uzasadnieniem oraz będą przekazywane skarżącemu za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych przez skarżącego.
12. Dane osobowe
Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w niniejszym Regulaminie Ogólnym oraz w dokumencie „Polityka prywatności“ jest dostępny na stronie:
https://www.building-companion.pl/Polityka-prywatnosci-Building-Companion_new_nov_2024;
Przerwy techniczne w działaniu Platformy
Usługodawca nie gwarantuje nieprzerwanej i niezakłóconej dostępności Platformy (lub jej poszczególnych funkcjonalności) i Usług. Usługodawca jest uprawniony do przerw lub ograniczeń w dostępności Platformy i korzystaniu z Usług, w szczególności, gdy jest to spowodowane:
koniecznością naprawy, rozbudowy, modyfikacji lub konserwacji sprzętu lub oprogramowania;
przyczynami niezależnymi od Usługodawcy (siła wyższa, działania lub zaniechania osób trzecich).
Niezależnie od powyższego, Usługodawca ma prawo zaprzestać świadczenia Usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot. Usługodawca nie odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem.
Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji technicznej w Konto w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy lub problemów w funkcjonowaniu Konta lub innej Usługi.
Postępowanie reklamacyjne
Wszelkie reklamacje dotyczące zakłóceń w funkcjonowaniu Platformy lub świadczeniu Usług można składać w szczególności poprzez pocztę elektroniczną na adres: info@building-companion.pl lub pocztą tradycyjną na adres Xella.
Składana przez Użytkownika reklamacja powinna zawierać co najmniej:
opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji,
datę i godzinę jego wystąpienia,
oznaczenie Użytkownika (jego imię, nazwisko, adres korespondencyjny lub adres e-mail).
Jeśli reklamacja zawierać będzie braki, w stosunku do wymogów określonych w ust. 2, Usługodawca zwróci się do Użytkownika o ich uzupełnienie. W przypadku nieusunięcia braków lub niemożności skontaktowania się ze składającym reklamację ze względu na brak danych kontaktowych, reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpatrzenia, jeśli brak informacji całkowicie uniemożliwia prowadzenie postępowania reklamacyjnego.
Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty jej wpływu do Usługodawcy. W tym terminie Użytkownik zostanie poinformowany przez Usługodawcę o wyniku jej rozpatrzenia na adres korespondencyjny lub adres e-mail wskazany w reklamacji. Nieudzielenie odpowiedzi na reklamację w ww. terminie uznaje się za uznanie reklamacji.
15. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
razie sporu z Usługodawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich praw, Użytkownik będący konsumentem poza tradycyjną drogą sądową ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji konsumenckich i dochodzenia konsumenckich roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Ważne informacje można uzyskać również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.ph
W przypadku powstania sporu z udziałem konsumenta pozasądowemu jego rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
Adres poczty elektronicznej Usługodawcy na potrzeby kontaktu w związku z ODR to info@building-companion.pl. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Powyższy zapis ma charakter informacyjny i nie oznacza wyrażenia przez Usługodawcę zgody na udział w danym pozasądowym postępowaniu. Zapis ten nie wyklucza uprawnienia stron do poddania ewentualnego sporu pod rozstrzygnięcie sądów powszechnych.
Użytkownicy, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia, do których skierowane są decyzje w ramach wewnętrznego systemu skarg, mają prawo wyboru dowolnego certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych na Polskę organu pozasądowego rozstrzygania sporów w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg.
Skorzystanie z pozasądowego rozstrzygania sporów pozostaje bez uszczerbku dla prawa zainteresowanego Użytkownika do wszczęcia na każdym etapie postępowania w celu zaskarżenia decyzji przed sądem zgodnie z mającym zastosowanie prawem.
16. Postanowienia końcowe
Regulamin Ogólny udostępniony jest nieodpłatnie na Platformie. Treść Regulaminu Ogólnego jest udostępniana przed zawarciem umowy o świadczenie Usług. Treść Regulaminu Ogólnego może również zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony buildingcompanion.pl.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Ogólnym mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne odpowiednie przepisy prawa.
Wątpliwości dotyczące treści Regulaminu Ogólnego należy rozstrzygać w sposób zapewniający zgodność Regulaminu Ogólnego z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Ogólnego lub innych warunków świadczenia Usług, w tym zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, w zakresie w jakim jest to dopuszczalne przez obowiązujące przepisy, w następujących przypadkach:
a. w razie potrzeby wprowadzenia zmian technicznych lub funkcjonalnych Platformy lub Usług, wprowadzenia nowych Usług, zakończenia świadczenia niektórych Usług,
b. implementacji zmian wymuszonych zmianami w przepisach prawa,
c. poprawa bezpieczeństwa serwisu lub Użytkowników,
d. poprawa ochrony prywatności Użytkowników,
e. wykonanie obowiązków nałożonych przez organy państwa,
f. konieczność dostosowania Regulaminu Ogólnego do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych,
g. usprawnienie realizacji Usług i obsługi Użytkowników,
h. zapobieganie nadużyciom związanym z korzystaniem z Usług lub Platformy,
i. zmiany w zakresie sposobu udostępniania świadczeń Użytkownikom,
j. zmiany redakcyjne, w tym konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich,
k. zmiany danych adresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie Ogólnym. Użytkownik, który nie akceptuje zmian Regulaminu Ogólnego lub innych warunków świadczenia Usług, może zakończyć korzystanie z Usług, w tym rozwiązać umowę poprzez usunięcie Konta. Korzystanie przez Użytkownika z Platformy po wprowadzeniu zmian w Regulaminie Ogólnym lub innych warunkach świadczenia Usług i udzieleniu odpowiedniego czasu na zapoznanie się z nimi oraz rezygnację z Usług, oznacza ich akceptację.
Integralną część niniejszego Regulaminu Ogólnego stanowią następujące
załączniki:
a. „Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem
przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez
Xella Polska sp. z o.o.”.
b. “Formularz odstąpienia od umowy”.
17. Załącznik do Regulaminu Ogólnego
Załącznik do Regulaminu Ogólnego Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Xella Polska sp. z o.o. Xella Polska sp. z o.o. jako podmiot prowadzący platformę internetową Building Companion informuje o następujących zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną:
możliwość działania złośliwego (szkodliwego) oprogramowania (m.in. „robaki”, „konie trojańskie”);
ryzyko złamania zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji, w tym w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne;
ryzyko złamania lub obejścia systemu kryptograficznego, a w konsekwencji możliwość pozyskania osobistych i poufnych informacji dotyczących Użytkownika;
ryzyko wyłudzenia informacji (phishing) poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających autentyczne w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji dotyczących Użytkownika;
ryzyko wykorzystania programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci
(spyware);
ryzyko naruszania praw autorskich Użytkownika, w tym do Treści poprzez ich nieuprawnione kopiowanie i wykorzystanie bez zgody i wiedzy Użytkownika;
możliwość otrzymania niezamówionej informacji handlowej przekazywanej drogą elektroniczną (spam).
Załącznik do Regulaminu Ogólnego
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Do:
Xella Polska sp. z o.o.
ul. Komitetu Obrony Robotników 48
02-146 Warszawa
[adres email Xella]
Ja ................................ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o
świadczenie usług na podstawie Regulaminu Ogólnego Platformy Building Companion, zawartej w dniu .....................
....................................................................................
[data, podpis i adres email lub adres do korespondencji składającego oświadczenie]