W związku ze stosowaniem od 25 maja 2018 r. unijnego rozporządzenia o ochronie danych („RODO”), przedstawiamy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.

Polityka prywatności dla Klientów Indywidualnych
Polityka prywatności dla Profesjonalistów
Polityka prywatności Building Companion
Informacja o Przetwarzaniu Danych Osobowych w Celach Marketingowych
Rejestrowanie rozmow telefonicznych
  1. Kto odpowiada za przetwarzanie danych osobowych?

    1. Administratorem danych zarejestrowanych z wykorzystaniem systemu rejestracji rozmów telefonicznych jest Xella Polska sp. z o. o., ul. Komitetu Obrony Robotników 48, 02-146 Warszawa, adres e-mail: odo-polska@xella.com;

  2. Jakie dane przetwarzamy i skąd je mamy

    1. Dane osobowe pochodzą bezpośrednio od Państwa i zostały przekazane w czasie rozmowy telefonicznej lub zostały przez Państwa podane w formularzach rejestracyjnych, np. dostępnych na stronach internetowych Building Companion.

      Dane osobowe pochodzą bezpośrednio od Państwa i zostały przekazane w czasie rozmowy telefonicznej lub zostały przez Państwa podane w formularzach rejestracyjnych, np. dostępnych na stronach internetowych Building Companion.

  3. Dla jakich celów i na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Państwa dane osobowe?

      1. Przetwarzamy Państwa dane osobowe dla celów przeprowadzenia rozmowy telefonicznej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub uzupełnienia informacji niezbędnych do wykonania usługi na Państwa rzecz, badaniem satysfakcji ze świadczonych usług, a także w celu przygotowania oferty produktowej i przesyłania informacji marketingowych. Dla tych celów przetwarzamy dane osobowe na podstawie przesłanki prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub przesłanki niezbędności do nawiązania relacji umownej lub wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
      2. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych dla celów marketingowych, w tym informacji o nowych produktach i promocjach, podstawą prawną jest zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).. Należy pamiętać, że:

        1. Wyrażenie zgody jest dobrowolne

        2. Niewyrażenie zgody lub wycofanie udzielonej zgody może jednak mieć pewne konsekwencje, o których poinformujemy przed przedstawieniem możliwości wyrażenia zgody;

        3. Udzielona zgoda może zostać w dowolnej chwili wycofana, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody, np. poprzez przekazanie nam zawiadomienia pocztą lub e-mail z wykorzystaniem danych kontaktowych podanych w punkcie I.

      3. Wyżej wymienione dane przetwarzamy także w celu podniesienia bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi klientów infolinii na podstawie przesłanki prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit f) RODO);

      4. Możemy także przetwarzać Państwa dane do celów zapewnienia zgodności z nałożonymi na nas obowiązkami prawnymi; przetwarzanie to odbywa się na podstawie art. 6 par. 1 lit. c) RODO. Takie obowiązki prawne mogą w szczególności wynikać z przepisów prawa podatkowego lub innych przepisów o charakterze publicznoprawnym

      5. W niezbędnym zakresie przetwarzamy dane osobowe do celów realizacji uzasadnionych interesów naszej spółki lub osób trzecich na podstawie art. 6 par. 1 lit. f) RODO. Uzasadniony interes może obejmować:

        1. grupowe procesy wewnętrznego administrowania danymi klientów, w tym partnerów i osób kontaktowych,

        2. zgłaszanie lub odpieranie roszczeń prawnych,

        3. zapobieganie przestępstwom oraz prowadzenie związanych z nimi dochodzeń,

        4. zarządzanie naszą działalnością gospodarczą i jej dalszy rozwój, w tym zarządzanie ryzykiem,

        5. prowadzenie działań analitycznych i statystycznych,

        6. archiwizację danych.

  4. Czy przekazanie danych jest obowiązkowe?

    1. Przekazanie danych jest dobrowolne, chyba że w określonym przypadku zbierania danych wskażemy inaczej. W zakresie, w jakim dane przetwarzane są dla celów wykonania umowy lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, podanie niektórych danych jest wymogiem umownym lub ustawowym

  5. Kto posiada dostęp do danych osobowych?

    1. Dane osobowe są ogólnie przetwarzane w ramach naszej spółki. Zależnie od kategorii danych osobowych, dostęp do Państwa danych osobowych uzyskują jedynie właściwe działy / jednostki organizacyjne, w tym – o ile dane są przetwarzane za pośrednictwem naszej infrastruktury informatycznej – także nasz dział IT. Zależnie od koncepcji zarządzania rolami / prawami, dostęp do danych osobowych ograniczony jest do funkcji i zakresu niezbędnego do odpowiedniego celu przetwarzania.
      Możemy przekazywać Państwa dane osobowe odbiorcom spoza naszej spółki. Tacy odbiorcy zewnętrzni mogą obejmować:

      • spółki powiązane w ramach grupy Xella, którym możemy przekazywać dane osobowe w celu grupowych procesów wewnętrznego administrowania danymi;

      • usługodawców, którzy – na podstawie odrębnie zawartych z nami umów – świadczą określone usługi, w tym usługi IT, które mogą obejmować przetwarzanie danych osobowych, a także zatwierdzonych podwykonawców naszych usługodawców;

      • podmioty prywatne lub publiczne, w zakresie, w jakim jesteśmy zobowiązani do przekazywania Państwa danych osobowych na podstawie nałożonego na nas obowiązku prawnego,

      • inni odbiorcy, tacy jak poczta, firmy kurierskie i przewozowe.

  6. Czy stosujemy automatyczne podejmowanie decyzji?

    1. W trakcie relacji z Państwem zasadniczo nie stosujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym profilowania) w rozumieniu art. 22 RODO. Jeśli będziemy stosować takie procesy w przyszłości, osoby, których dane dotyczą, otrzymają od nas stosowną odrębną informację zgodnie z właściwymi przepisami ustawowymi.

  7. Czy dane są przekazywane do krajów poza UE/EOG?

    1. Dane osobowe są przetwarzane jedynie na terytorium Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego; nie zamierzamy przekazywać danych osobowych do innych krajów ("państw trzecich").

  8. Jak długo są przechowywane Państwa dane?

    1. Pana /Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie do czasu wygaśnięcia ważności oferty, a w przypadku wyrażenia zgody – do czasu jej wycofania. Jeśli dojdzie do nawiązania relacji, w tym zawarcia umowy, dane będą przechowywane przez czas trwania tej relacji, wykonywania umowy i obowiązków z niej wynikających.
      Ogólnie przechowujemy dane osobowe, dopóki mamy uzasadniony interes w ich przechowywaniu, a interes osoby, której dane dotyczą, w powstrzymaniu dalszego przetwarzania nie jest wiążący.

  9. Jakie są prawa osób, których dane dotyczą?

    1. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo:

      • żądać dostępu do swoich danych osobowych, Art 15 RODO;

      • żądać sprostowania nieprawidłowych danych osobowych, Art 16 RODO;

      • żądać usunięcia swoich danych osobowych, Art 17 RODO;

      • żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, Art 18 RODO;

      • wykonać prawo do przenoszenia danych, Art 20 RODO;

      • sprzeciwiać się przetwarzaniu swoich danych osobowych, Art 21 RODO.

      Powyższe prawa mogą być dochodzone w stosunku do nas, np. poprzez przekazanie nam zawiadomienia z wykorzystaniem danych kontaktowych podanych na pierwszej stronie niniejszej informacji dotyczącej ochrony danych.
      Ponadto osoba, której dane dotyczą, ma prawo złożyć do właściwego organu nadzorczego skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych, art. 77 RODO.
      Informacje dotyczące ochrony i przetwarzania Państwa danych osobowych w związku z korzystaniem z usług Xella Polska i jej stron internetowych są dostępne pod adresem www.building-companion.pl