W dobie obecnej sytuacji każdy z nas chyba jak nigdy dotąd docenia wynalazki technologii. W pracy, kontaktach z bliskimi, robieniu zakupów. My chcemy podpowiedzieć Wam, jak te same narzędzia wykorzystać w procesie budowy. Dzięki temu ograniczysz niepotrzebne podróże, ochronisz zdrowie swoje, swoich bliskich i swoich współpracowników, a budowa będzie mogła iść do przodu. Nie ma co panikować, dostosujmy się i nie traćmy ducha. Poniżej nasza lista narzędzi, które pomogą ci nie tracić głowy. Wszystkie są darmowe i dostępne już teraz:

  1. Messenger - chyba nikomu nie musimy przedstawiać. Messenger Facebooka to bardzo wygodna opcja na szybką komunikację poprzez wiadomości, telefon czy video. Dzięki niemu będziesz mógł sprawdzić, co dzieje się na budowie bez wychodzenia z domu.

https://www.messenger.com/

Messenger.png

2. Whatsapp - prosty komunikator, który wymaga tylko numeru telefonu. Polecamy tym, którzy nie korzystają z Facebooka lub wolą pozostawić go na kontakty prywatne. Ma wszystkie konieczne funkcje - wiadomości, chaty grupowe, możliwość video rozmowy lub rozmowy głosowej. Można też wysyłać wiadomości głosowe, zdjęcia, pliki. Naszym zdaniem działa to lepiej niż na messengerze. Czego dusza zapragnie.

https://www.whatsapp.com/

whatsapp.jpg


3. Skype - komunikator zwłaszcza dla tych, którzy preferują videorozmowy na laptopie. Wygodny, z możliwością chatu i przesyłania plików.

https://www.skype.com/pl/

Skype.png


4. Google Drive - każdy, kto posiada Gmail ma dostęp do Google Drive. Jest to świetne miejsce, aby przechowywać swoje dokumenty, zdjęcia, skany. Każdy folder lub plik możemy zachować dla siebie, lub udostępnić innym. Polecamy na porządkowanie dokumentów oraz umieszczanie zdjęć z budowy (dla wykonawcy) lub inspiracji i pomysłów (dla inwestora)

https://www.google.com/drive/

Google drive.png

5. Miro - narzędzie wizualizacyjne. Banalnie proste w obsłudze, a możliwości jest mnóstwo. My polecamy do nanoszenia uwag i komentarzy na projekty lub zdjęcia postępów. Wystarczy wkleić obraz na tablicę i za pomocą strzałek i pól tekstowych dodawać swoje sugestie. Każda tablica może być tylko dla Was lub możecie ją udostępnić. Fajnie też sprawdzi się przy planowaniu rozkładu pokojów lub ogrodu, możecie w ten sposób jasno zwizualizować swoje pomysły dla architekta i wykonawcy.

https://miro.com/signup/

Miro.png

6. TapScanner - magiczna aplikacja, która odmieni wasze życie. Wystarczy zrobić zdjęcie dokumentu, a apka sama go przytnie do odpowiedniego rozmiaru i wyczyści obraz według waszych preferencji. Później możecie od razu z aplikacji wysłać go na maila, udostępnić w Messengerze, Whatsappie lub nawet dodać na Google Drive.

https://play.google.com/store/apps/details?id=pdf.tap.scanner&hl=pl

tapscanner.png


7. Google Docs - Word przeniesiony online. Narzędzie do tworzenia plików tekstowych, ale ma wiele ukrytych zalet, które możecie świetnie wykorzystać właśnie teraz. Dzięki edycji w trybie “Sugestii zmian” przyda się przy negocjowaniu umowy z wykonawcą lub architektem. Jest też świetnym miejscem na gromadzenie notatek, pomysłów. Możesz udostępnić plik wybranym osobom i oznaczać je w komentarzach do tekstu w miejscach, gdzie potrzebujesz ich sugestii lub wkładu.

https://www.google.com/docs/about/

google docs.png

 


Ciekawostka: to są narzędzia, z których nasz zespół korzysta w codziennej pracy. Nie wiemy, gdzie bez nich byłby Building Companion ani nasze zdrowie psychiczne. Także polecamy je Wam z całego serca.


Pozostaje tylko ustalić plan. Porozmawiaj z inwestorem lub z wykonawcą i wyznaczcie sobie harmonogram komunikacji. Ważne, aby obie strony wiedziały, gdzie i jak często mają wymieniać się postępami.

Jesteśmy też ciekawi waszych sugestii: czy korzystacie z tych narzędzi? A może znacie inne? Jakie są wasze doświadczenia z budowaniem na odległość? Dajcie znać w komentarzach!