Zleceń warto szukać na sprawdzonych portalach, gdzie rejestrują się jedynie pewni swoich oczekiwań inwestorzy. Zlecenia na budowę domu znajdziesz m.in. na Building Companion.

Aby pracować w branży budowlanej, często warto otworzyć swoją firmę. Jednak, o ile samo zarejestrowanie działalności nie przysporzy kłopotów, to problem zaczyna się w momencie, gdy trzeba zdobyć pierwszych klientów. Zlecenia budowlane doświadczeni wykonawcy, działający w branży od wielu lat i znani ze swych realizacji pozyskują szybko i bez trudu. Co jednak, gdy jest się dopiero początkującym przedsiębiorcą budowlanym? Gdzie szukać zleceń?

Prace budowlane są jednymi z częściej ogłaszanych zarówno w internecie, jak i prasie czy nawet na tablicach ogłoszeniowych. Skąd jednak wziąć pewność, że zlecający jest osobą zdecydowaną i wypłacalną? Zleceń warto szukać więc na sprawdzonych portalach, gdzie rejestrują się jedynie pewni swoich oczekiwań inwestorzy.

Spis treści

  1. Zlecenia budowlane – gdzie ich szukać?
  2. Zlecenia budowlane w dziale ogłoszeń – prasa i internet
  3. Building Companion – zlecenia budowlane na wyciągnięcie ręki
  4. Darmowa usługa, duże zyski
  5. Lepsza widoczność w sieci i... sesja zdjęciowa
  6. Zlecenia na remonty w Building Companion – jak to działa?
  7. Prywatne zlecenia budowlane od... znajomych
  8. Chcesz pozyskać zlecenia budowlane? Nie zapomnij o reklamie!

Zlecenia budowlane w dziale ogłoszeń – prasa i internet

Firmy poszukujące między innymi zleceń na remonty mieszkań mogą wykorzystać potencjał drzemiący w ogłoszeniach zamieszczanych w lokalnej prasie czy lokalnych serwisach internetowych. Można spotkać się tam z ogłoszeniami typu „zlecę remont” czy „szukam firmy zajmującej się wykończeniem wnętrz”, „zlecę wykonanie remontu”, „zlecę remont mieszkania”.

Zleceń można w ten sposób szukać nie tylko na rynku lokalnym, lecz także ogólnopolskim. Co więcej, prasa czy internet to niejedyne miejsca, gdzie prywatni inwestorzy mogą zamieszczać swoje ogłoszenia. Niekiedy warto też sprawdzać tablice ogłoszeń np. w Urzędzie Pracy.

Możesz też sam zamieszczać ogłoszenia, np. o treści „szukam zleceń budowlanych” czy „wykonam prace remontowo-budowlane”. I choć sposób ten wydaje się dla początkujących przedsiębiorców jednym z główniejszych, trzeba pamiętać, że wiąże się on z poświęcaniem niekiedy mnóstwa czasu i ryzykiem, że nie przełoży się to na intratne zlecenia remontowo-budowlane. Gdzie w takim razie jeszcze mogą być zamieszczane prywatne zlecenia budowlane? Odpowiedzią są serwisy dla firm budowlanych, na których mogą zarejestrować się zarówno przedsiębiorcy, jak i inwestorzy.

 

Building Companion – zlecenia budowlane na wyciągnięcie ręki

Jednym z serwisów, na których inwestorzy poszukują wiarygodnych, kompetentnych wykonawców jest Building Companion. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na utworzenie konta dla swojej firmy, otrzymują zlecenia od zdecydowanych prywatnych inwestorów na budowę domu czy prace wykończeniowe. Takie portale budowlane łączą firmy budowlane z klientami, a statystyki wskazujące na wysoki procent osób nawiązujących współpracę mówią same za siebie. Jak to działa? Ile kosztuje? Jak w ten sposób pozyskać zlecenia budowlane?

Darmowa usługa, duże zyski

Aby utworzyć konto, wystarczy zarejestrować się w serwisie. Wśród informacji podajesz te, które dotyczą firmy (np. jej nazwa czy numer NIP), a także wskazujesz, wykonywaniem jakich prac zajmuje się Twoja firma. Aby łatwiej i szybciej pozyskać zlecenia na prace budowlane, możesz też wskazać to, co wyróżnia Twoją firmę, ile zleceń już zrealizowała, jakim sprzętem dysponuje. Im więcej informacji zamieścisz, im od lepszej strony zaprezentujesz swoją firmę, tym więcej inwestorów będzie zainteresowanych współpracą właśnie z Tobą.

Pamiętaj, by swoją ofertę przedstawić jak najbardziej rzetelnie. Taka ma większe szanse na pozytywny odzew klientów zamieszczających ogłoszenia remontowe. Cała usługa jest darmowa, nie ponosisz żadnych kosztów. Możesz jednak liczyć na wiele korzyści.

Lepsza widoczność w sieci i... sesja zdjęciowa

Przedsiębiorca, który zarejestruje firmę w serwisie Building Companion, może liczyć nie tylko na prywatne zlecenia budowlane od inwestorów, lecz także na dodatkowe korzyści.

Jedną z ważniejszych są referencje od klientów, którzy zlecili pracę. Dzięki pozytywnym opiniom buduje się wizerunek marki i dociera do szerszej liczby zainteresowanych klientów. To jednak nie wszystko. Przedsiębiorcy zyskują też darmowe pozycjonowanie firmy w wynikach wyszukiwania Google, a także zniżki na materiały budowlane od uznanych producentów. Co więcej, wykonawca może też zamówić sesję zdjęciową dla swoich zrealizowanych inwestycji. Ta usługa również jest bezpłatna.

Zlecenia na budowę domu w Building Companion – jak to działa?

To proste. Ty jako wykonawca jedynie rejestrujesz się w serwisie. Inwestor, który szuka wykonawcy do budowy domu, wyszukuje firmę i wysyła zapytanie o wycenę. Ty otrzymujesz je w formie smsa i podejmujesz decyzję, czy chcesz rozmawiać z klientem i ustalać warunki współpracy czy nie. Jak widać, taki sposób na pozyskiwanie zleceń budowlanych jest o wiele mniej czasochłonny i mniej kosztowny od przeglądania rubryk w lokalnej czy ogólnopolskiej prasie w dziale „ogłoszenia budowlane”.

Co ważne, otrzymujesz zlecenia wyłącznie od zdecydowanych na budowę domu inwestorów. Takich, którzy mają już działkę budowlaną i projekt domu lub są tuż przed zakupem projektu domu. 

Prywatne zlecenia budowlane od... znajomych

Oczywiście, aby pozyskiwać zlecenia na prace budowlane, warto korzystać też z innych sposobów. Jednym z bardziej niezawodnych, szczególnie w mniejszych miejscowościach, jest nadal poczta pantoflowa. Jeśli ktoś chce zlecić prace remontowo-budowlane, najpierw zapyta znajomych o ich doświadczenia i o firmy, z którymi współpracowali. Polecenie przez zadowolonych wcześniejszych klientów bardzo często przekłada się na nawiązanie współpracy z nowym klientem.

Referencje od wcześniejszych inwestorów są o tyle istotne, że firm budowlanych powstaje coraz więcej, coraz też trudniej przez to przebić się ze swoją ofertą, zaistnieć na rynku i cieszyć się z faktu, że zlecenia na prace budowlane znajdują się same. Każdy przedsiębiorca budowlany musi więc zadbać o to, by zlecenia na remonty mieszkań czy też zlecenia na wykończenia wnętrz były wykonane jak najsolidniej.

Aby jednak tak było, trzeba zatrudniać jedynie fachowców, rzetelnych pracowników, którzy są godni zaufania i odpowiedzialnie podchodzą do realizacji powierzonych im zadań. Polecenia od zadowolonych klientów sprawią, że przyszli prywatni inwestorzy sami zainteresują się ofertą firmy.

Chcesz pozyskać zlecenia budowlane? Nie zapomnij o reklamie!

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Firma, która chce pozyskać zlecenia na remonty i prace budowlane, musi zaistnieć i dać się poznać. Jedną z bardziej tradycyjnych form są ulotki, plakaty, banery. W ten sposób również można dotrzeć do osób, które zlecają prywatne zlecenia budowlane. Skuteczność tej formy reklamy uzależniona jest od wielu czynników, między innymi do tego, czy ulotkę bądź baner zobaczą osoby faktycznie zainteresowane ofertą. 

Nie da się ukryć, że reklama w internecie będzie najskuteczniejsza. W obecnych czasach to główne źródło poszukiwania zleceń nie tylko budowlanych, lecz także tych z innych branż. Co istotne, taka reklama jest darmowa, założenie konta w serwisach budowlanych czy katalogach firm zazwyczaj jest bezpłatne, a może przynieść naprawdę duży odzew ze strony potencjalnych klientów, którzy zamieszczają ogłoszenia w stylu „zlecę prace budowlane”.

Poszczególne serwisy i katalogi odwiedzają osoby faktycznie zainteresowane zleceniem prac wykończeniowych czy remontu i zdecydowane na podjęcie współpracy.

Oczywiście, aby pozyskać klientów, którzy będą potem polecać usługi firmy, warto pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim nie warto zawyżać cen i w drugą stronę – nie powinno się ich też specjalnie zaniżać. Szczególnie gdy jakość oferowanych usług jest wysoka. Odpowiadając zainteresowanym inwestorom, nie należy też podawać informacji nieprawdziwych lub takich, których nie można sprawdzić. Takie działania mogą obniżyć wiarygodność firmy i sprawić, że klient odejdzie do innego przedsiębiorcy.

Jak założyć swój profil na Budiling Companion?

  1. Wejdź na stronę dla Firm
  2. Wypełnij formularz
  3. Dostaniesz potwierdzenie założenia profilu oraz instrukcje, jak uatrakcyjnić swoją wizytówkę