Dziś podpowiemy, co zrobić, by być widocznym w sieci oraz jak zadbać o dobre postrzeganie przez potencjalnych inwestorów. Chcesz budować więcej i rozwijać swój biznes? Sprawdź, nasze porady na dobre działania!

Marketing firm budowlanych: czy warto?

Jeszcze do niedawna inwestorzy domów jednorodzinnych szukali firm budowlanych w głównej mierze z polecenia. Decydowali się na ekipy do budowy domu ze względu na rekomendacje znajomych, rodziny czy innych inwestorów z lokalnego rynku. Dziś - jak większość usług, szukanie dobrych fachowców przechodzi do świata online.

Inwestorzy szukają firm budowlanych na forach internetowych, w portalach społecznościowych oraz w dedykowanych serwisach - wyszukiwarkach, jak np. Building Companion. Dlaczego? Decydują się na szybsze rozwiązania, by zaoszczędzić czas na dzwonieniu, rozmawianiu i weryfikowaniu firm. Zanim zaczną budowę domu, chcą sprawdzić, jaki zakres usług oferują ekipy budowlane, czy dysponują własnym sprzętem, ile pracowników zatrudniają, jakie mają doświadczenie i kiedy są dostępni. Dla inwestora ważne jest, by wszystkie informacje znaleźć w jednym miejscu. 

Otrzymanie podstawowych informacji o firmie budowlanej to jedno, druga sprawa to ich weryfikacja oraz prezentacja. 

Najważniejsze to jednak ich uwiarygodnienie. W drugiej części artykułu dowiesz się, jak zaprezentować swoją firmę, by przyciągać zdecydowanych inwestorów z określonym, wartościowych dla rozwoju Twojej firmy - budżetem. 

1. Zadbaj o wiarygodność: podaj, jak najwięcej informacji o swojej firmie

Jeśli założyłeś profil na Building Companion, przyszli inwestorzy będą chcieli wiedzieć, jakie masz doświadczenie. Co jest ważne?

  • Ile lat działasz na rynku?
  • Ile pracowników zatrudniasz? Jakimi zasobami dysponujesz?*
  • Z jakich materiałów budujesz?
  • Czy posiadasz własny sprzęt?
  • Jakie usługi wykonujesz? Czy budujesz domy do SSO, SSZ czy pod klucz?
  • W jakiej odległości od siedziby firmy jesteś w stanie realizować inwestycje? Czy np. do 50 czy 100 km?


Rada Building Companion: nie chodzi o to byś podał, ilu pracowników zatrudniasz dokładnie, na stałe - wiemy, że bywa to sezonowe. Przy uzupełnianiu profilu, podaj jakimi zasobami dysponujesz - również dotyczy to podwykonawców. 

Możesz również dodać krótki opis swojej działalności i opisać zasady współpracy z Twoją firmą np. formy rozliczenia, zakup materiałów, pomoc w doborze projektu, szybkie wykonanie wyceny. 

Chcesz uzupełnić informacje na swoim profilu w Building Companion? Napisz do nas - z chęcią Ci pomożemy: support@budiling-companion.pl 
Jak wyglądają Twoje budowy? Zdjęcia mają znaczenie!

Inwestorzy z chęcią zobaczą efekty Twojej pracy. Nie bój się robić zdjęć na budowie i dokumentować doświadczenie. Jeśli jesteś mistrzem stawiania murów - zrób zdjęcia cienkich spoiw, równo wyłożonych bloczków. 

Rada Building Companion: wykonawcy często boją się, że muszą uzyskać zgodę właściciela inwestycji na zrobienie zdjęć. Pamiętaj - zgodnie z prawem zdjęcie budynku z ulicy można publikować. Nie pobieramy ani nie udostępniamy adresów inwestycji. Możesz śmiało robić zdjęcia!

Dobrą praktyką jest również pokazywanie siebie. Jeśli jesteś właścicielem firmy budowlanej - do profilu dołącz swoje zdjęcie. Czy Ty też nie lubisz wiedzieć, z kim będziesz współpracował? Jesteś wizerunkiem swoje firmy, pokaż się! Dołącz uśmiechnięte zdjęcie, które zachęci do kontaktu z Tobą. 

Jeśli Twoja ekipa pracowników jest chętna, możesz również dołączyć ich zdjęcie. Pamiętaj, że w tym przypadku, będziesz musiał uzyskać ich zgody na rozpowszechnianie wizerunku. 

Czym więcej zdjęć, tym lepiej. Rób zdjęcia z początku inwestycji i z jej zakończenia. Pokaż, jakie projekty realizowałeś i jakie domy zbudowałeś. 

Pamiętaj, że zakładając profil na Building Companion otrzymujesz bezpłatną sesję foto na wybranej przez Ciebie, realizowanej inwestycji. Nasz fotograf przyjedzie do Ciebie i wykona zdjęcia. Później znajdą się one na Twoim profilu w Building Companion. 

Nie masz jeszcze zdjęć? Napisz do nas: support@building-companion.pl - wyślemy do Ciebie fotografa!

A może video? 

W ramach akcji dodatkowych realizujemy nagrania video z wybranymi wykonawcami. Jeśli chcesz pokazać się szerzej, z chęcią nakręcimy z Tobą materiał na Twojej budowie. Napisz na asia@budiling-companion.pl

2. Nie bój się prosić o rekomendacje! Zbieraj pochwały!

Kiedyś mówiono, że dźwignią handlu są rekomendacje. Nic się nie zmieniło! Dziś nadal w dużej mierze za rozwój marki odpowiada system poleceń. Jeśli klient-inwestor jest zadowolony z Twoich usług, z chęcią będzie polecał Cię dalej. Największym błędem początkujących, choć również i już doświadczonych firm, jest brak nawyku proszenia o rekomendacje. 

Uwierz, w świecie online, opinie mają ogromne znaczenie. Dlatego też nie bój prosić się o referencje inwestorów. Jeśli masz profil na Building Companion, na Twój adres e-mail oraz SMS wysyłamy indywidualny link do zbierania opinii. Prześlij go do inwestorów, z którymi współpracowałeś - poproś, by napisali opinie o Tobie na Building Companion. 

Rada Building Companion: nie wiesz, jak znaleźć link do opinii? Napisz na support@building-companion.pl

Czym więcej opinii - pozytywnych - o Twojej firmę, tym większa szansa na nowe zlecenia od zdecydowanych inwestorów. 

Dobrą praktyką będzie również wydrukowanie kilku wzorów referencji - po zakończeniu współpracy, podczas podpisywania Protokołu odbioru robót, poproś inwestora o podpisanie się pod referencjami. Później możesz zrobić zdjęcie referencji i chwalić się nimi online - również na Building Companion.

Pamiętaj, że inwestorzy zmieniają swoje nawyki - już nie szukają firm budowlanych z polecenia rodziny czy znajomych - szukają ekip do budowy domu również online. Bądź widoczny i zadbaj o swój internetowy wizerunek. 

Nie masz jeszcze profilu na Building Companion? Sprawdź, jak założyć:

  1. Wejdź na: https://building-companion.pl/dla-firm
  2. Wypełnij prosty formularz
  3. Po założeniu profilu, skontaktujemy się z Tobą, by potwierdzić założenie profilu.